Plakát k letošní srpnové Prague Pride

Plakát k letošní srpnové Prague Pride | foto: pořadatelé Prague Pride

Všichni jsme stejně teplí, zve plakát na letošní festival Prague Pride

  • 393
Už popáté se letos v srpnu v Praze uskuteční festival Prague Pride. A organizátoři se rozhodli tentokrát vsadit na mnohoznačný a lehce provokativní slogan „Všichni jsme stejně teplí“. Na plakátu zvoucím na akci je líbající se pár a také připomenutí, že běžná teplota lidského těla je 36,5 °C.

„Myslíme si, že je čas přestat se soustředit jen na LGBT komunitu (zkratka označující lesby, gaye, bisexuály a transgender osoby, pozn. red.) a otevřít naši akci skutečně všem lidem bez rozdílu, tedy i heterosexuální většině,“ uvedla ředitelka festivalu Prague Pride Kateřina Saparová.

Upozornění, že všichni jsme stejně teplí má zdůraznit to, že teplota lidského těla spojuje všechny lidské bytosti, které jsou si rovny, a jakékoli rozčleňování do skupin s sebou přináší jen diskriminaci.

Letošní kampaň je zároveň reakcí na nárůst šikany a extremistických nálad v české společnosti, které jsou namířeny vůči jakýmkoli odlišnostem a obvykle pramení z neznalosti.

„Festivalem chceme zprostředkovat vzájemné poznání mezi LGBT komunitou a většinovou společností. Prague Pride není jen sobotní veselý průvod, ale celý týden s rozmanitým programem, v němž si jistě každý dokáže vybrat akci, která jej osloví,“ uvedla Saparová.

Letošní Prague Pride se koná od 10. do 16. srpna a jeho součástí budou opět kulturní, společenské, debatní i duchovní akce. V týdnu před sobotním průvodem vyroste na Střeleckém ostrově festivalová vesnička. Veřejnost může navštívit koncerty, umělecké workshopy, sportovní odpoledne nebo si třeba užít piknik.

V Pride House se letos promění Langhans - Centrum Člověka v tísni, kde se po celý týden budou odehrávat veřejné debaty. Kompletní program festivalu bude zveřejněn v červenci.

Autorem kampaně, která slogan „Všichni jsme stejně teplí“ doprovází záběry lidí pořízenými termokamerou, je kreativní tým agentury Made by Vaculík ve složení Vít Bártek, Václav Matoušek a Pavel Sobek. Digitální oddělení agentury navíc speciálně pro tuto kampaň vyvíjí facebookovou aplikaci, s jejíž pomocí si mohou uživatelé na svoji fotku dodat „termoefekt“ a podpořit tak akci.