Nový šéf Dopravního podniku bude hospodařit s miliardami.

Nový šéf Dopravního podniku bude hospodařit s miliardami. | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Nastal den D: o post šéfa pražského Dopravního podniku bojují tři lidé

  • 30
Do výběrového řízení na post šéfa Dopravního podniku se přihlásilo padesát jedna uchazečů. Teď už jsou jen tři a během středy se rozhodne, který z nich vyhraje. Přihlášení jsou Radek Šmerda, Jaroslav Ďuriš a Milan Křístek.

V křesle šéfa Dopravního podniku se během devíti měsíců vystřídali hned čtyři lidé. Nyní je však toto období zřejmě u konce. "Ve středu by měla dozorčí rada doporučit nejvhodnějšího adepta," řekl radní pro dopravu a člen dozorčí rady DP Josef Nosek.

Vybírat bude z trojice kandidátů. Těmi by měli být bývalý ministr dopravy Radek Šmerda, současný šéf českobudějovického Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš a Milan Křístek, který pracoval v T-Mobilu. MF DNES to potvrdily nezávisle na sobě tři zdroje a samotní uchazeči, s výjimkou Křístka, který se o své kandidatuře nechtěl bavit.

Šéf Dopravního podniku v Českých Budějovicích Jaroslav Ďuriš se nechystá vkročit do neznáma. Pražský Dopravní podnik velmi dobře zná. Prošel si jím od provozních funkcí až po ty nejvyšší manažerské; byl personálním ředitelem a krátce tu pracoval pod bývalým generálním ředitelem Martinem Dvořákem.

Na dozorčí radu se prý speciálně chystat nebude. "Až se postavím před dozorčí radu, budu se chovat a jednat podle toho, jak mi velí rozum a srdce," řekl.

Šmerda se chce podívat na podezřelé smlouvy

Barvitou postavou je druhý z kandidátů, bývalý ministr dopravy a současný náměstek ministra vnitra Radek Šmerda. Pendluje mezi ministerskými budovami.

Kdo je kdo

Jaroslav Ďuriš

Sedm měsíců řídí Jaroslav Ďuriš Dopravní podnik v Českých Budějovicích. Pracoval tu i dřív, a to na provozních funkcích i na manažerských.

Radek Šmerda

Je náměstkem ministra vnitra pro informační technologie, v roce 2011 byl ministrem dopravy a předtím náměstkem ministra dopravy Víta Bárty.

Milan Křístek

Od roku 2001 působil ve společnosti T-Mobile, kde byl ředitelem prodeje firemním zákazníkům a prodeje služeb s přidanou hodnotou.

Na dopravě působil jako náměstek za úřadování Víta Bárty a jeho také následně nahradil ve funkci ministra. Několik let pracoval i na ministerstvu obrany, kde byl mimo jiné náměstkem ministryně Vlasty Parkanové. Tu vyšetřuje policie kvůli nákupu armádních letadel.

Šmerda je vystudovaný právník a sám prohlásil, že pokud se dostane do DP, bude se mu to hodit. Narážel tak na prověřování podivných smluv.

"Zaměřil bych se na pronájmy, prodej majetku a také na outsourcing," naznačuje, co by v Dopravním podniku prověřil nejdříve.

Jediným, kdo na dotaz MF DNES nepotvrdil účast ve třetím kole volby šéfa pražského Dopravního podniku, je Milan Křístek.

Podle informací MF DNES by však i on měl stanout ve středu před dozorčí radou. Naposledy působil na ředitelském postu ve společnosti T-Mobile. Podle tiskové zprávy T-Mobilu z roku 2010 pracoval také pro IBM či Český Telecom.