Na Masarykově nádraží nedobrzdil vlak, vjel na nástupiště (15.7.2015)

Na Masarykově nádraží nedobrzdil vlak, vjel na nástupiště (15.7.2015) | foto: Yan Renelt, MF DNES

Nehodu na Masarykově nádraží zřejmě zavinil strojvůdce, míní inspekce

  • 43
Vykolejení vlaku na pražském Masarykově nádraží minulý týden zavinil zřejmě strojvůdce. Vypnul automatickou brzdu, která vlak ve stanici zastavuje, a sám se o brzdění nepokusil. S odkazem na výsledky vyšetřování Drážní inspekce to uvedla televize Nova. České dráhy chystají pro strojvůdce změny pravidel.

Vlak z Českého Brodu, který v noci na minulou středu prorazil zarážedlo a vyjel na nástupiště, měl podle černé skříňky vypnutý systém automatického vedení. Strojvedoucí ho deaktivoval po odjezdu z pražského libeňského nádraží (více o nehodě čtěte zde).

„Otestovali jsme zabezpečovací zařízení v Praze na Masarykově nádraží a zjistili jsme, že komunikuje s vlakem správně,“ řekl Nově náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

Při příjezdu do nádraží tak vlak sám podle Novy brzdit nezačal a strojvůdce také ne. „Teď je otázka, jestli k tomu došlo úmyslně, anebo omylem,“ řekl prezident Federace strojvůdců ČR Jindřich Hlas.

Na základě dosavadního vyšetřování České dráhy připravují změnu pravidel, podle níž by strojvůdci na Masarykově nádraží vlaky brzdili aktivně bez využití automatiky.

Při nehodě na Masarykově nádraží se zranili tři lidé. Zranění dvou z nich byla povrchová, čtyřiačtyřicetiletý muž skončil s úrazem nohy v nemocnici. Škoda podle prvních odhadů činila 4,2 milionu korun. Nádraží bylo kvůli nehodě několik hodin uzavřeno, vlaky mířily na jiná pražská nádraží a některé měly zpoždění.

Vlak vyjel z koleje a poničil část nádraží (15. července 2015):

,