Dělníci dopravního podniku nastoupili ve třech směnách v sobotu krátce po jedné hodině ráno a skončí v pondělí ráno těsně před čtvrtou. Dřevěné pražce za betonové vyměňovali od oblouku za stanicí Pražského povstání směrem na Vyšehrad.
„O tomto víkendu se vymění každý druhý pražec, příští týden přijdou na řadu ty zbývající. Celkem za oba víkendy vyměníme na trase 250 metrů 452 pražců,“ řekl hlavní stavbyvedoucí Ondřej Krulikovský.
Většina pražců mezi stanicemi Florenc a Kačerov je z roku 1974, ale některé se pod koleje umisťovaly ještě dva roky před spuštěním provozu metra.
„Uschlé nebo prohnilé pražce se vyndají a jejich místo se nahradí pružnou betonovou hmotou. Jízda je pak tišší a klidnější,“ dodal Krulikovský.
Po opravách bude v úseku snížena rychlost z běžných 80km/h na 40km/h. Dohromady ještě zbývá vyměnit okolo 25 000 kusů pražců.
V úseku bude také další víkend zajištěna náhradní autobusová doprava a další linky budou posíleny (více zde).