Více než čtyři desítky let staré dřevěné pražce vyměňuje dopravní podnik na trase metra C mezi Muzeem a I. P. Pavlova za nové betonové. V budoucnu bude také třeba vyměnit pražce v úseku Dejvická – Jiřího z Poděbrad na trase A. Celkem je potřeba ještě vyměnit asi 25 tisíc pražců.
„Dřevěné pražce se mění z několika důvodů: kvůli životnosti, jsou vyhnilé, uvolňují se v betonovém loži, nelze již připevnit podkladnici,“ vyjmenovala pro iDNES.cz mluvčí Dopravního podniku Aneta Řehková.
„Výměna pražců probíhá ve dvou sledech, tedy ob jeden tak, aby bylo zachováno směrové a výškové vedení koleje,“ dodala.
Pražce se nejdříve vytrhnou, následuje úprava kolejového betonu. Pak se vloží nový betonový pražec, který se zalije speciální hmotou.
Dopravní podnik nasadil v době výluky náhradní i posilové autobusy. Přesto se v pondělí ráno doprava komplikovala. Autobusy jezdící po magistrále byly v ranní dopravní špičce přeplněné, a to už ve výchozích stanicích. Na další spoj cestující na zastávkách vyčkávali několik minut a do cíle přijížděli se zpožděním.
Dopravní podnik nasadí další autobusy
Podle Řehkové však dopravní podnik nasadil dostatečný počet náhradních autobusů.
„V ranní a odpolední špičce je nasazeno 34 autobusů. K desáté hodině ranní bylo na linku XC nasazeno kromě 34 pravidelných autobusů ještě pět posilových autobusů. Autobusy jezdí každých 75 vteřin, za hodinu jich jede 48,“ řekla k tomu Řehková.
Problém je podle mluvčí v tom, že řidiči aut nerespektují vyhrazené jízdní pruhy pro autobusy, což pak způsobuje zpoždění linek. Dopravní podnik požádal policii o pomoc s koordinací dopravy na křižovatkách a na vyhrazených jízdních pruzích. Jde především o průjezd magistrálou přes Nuselský most, Legerovu a Wilsonovu ulici ve směru na Florenc.
Poté, co se v pondělí doprava komplikovala, nasadí dopravní podnik do provozu dalších pět autobusů.
U uzavřených stanic metra radí cestujícím informátoři. K dispozici jsou také informační letáky, o výlukách taktéž informuje hlášení ve všech stanicích metra.