Událost se odehrála u vypuštěného Komárovského rybníka v Dymokurech.
Ten se v červnu 2013 stal symbolem povodní na Nymbursku, když se protrhla jeho hráz. Valící se voda pak způsobila problémy stovkám lidí. Rybník momentálně prochází rekonstrukcí.
Bagr sem najel už v úterý, aby pokračoval v práci. Jenže po zhruba sedmdesáti metrech jízdy v bahně uvízl a pomalu začal klesat.
Sílu hmoty navíc podpořily vydatné deště posledních dnů. Bagr se propadl natolik, že z něj po chvíli byla vidět pouze kabina.
Zpět na břeh se mu ještě ten den chystal pomoci další bagr. Jenže celá akce dopadla jako v cimrmanovské scénce s trpaslíky, kteří jdou do vědra na pomoc topícímu se kolegovi a spadnou do něj také.
Bagr - záchranář totiž v bahně bleskově uvízl rovněž. Jenže oproti scénce se zpět na břeh ještě svépomocí dostal, jeho kolegovi však dělníci pomoci už nedokázali.
Aby se situace neopakovala s dalšími stroji, rozhodli se zavolat na pomoc speciální vyprošťovací tank, který vlastní Správa železniční dopravní cesty.
Tomu sice trvalo, než sem byl z Prahy na tahači přepraven. Ukázalo se však, že to byl dobrý tah.
Podle reportéra iDNES.cz trvala samotná příprava k vyproštění zhruba hodinu. Šestičlenná posádka záchranářů připevnila k bagru ocelové lano, díky němuž byl několikatunový stroj stroj během několika minut vytažen.
Podle velitele akce nepatřil zásah k výjimečným. „Tento měsíc je to už třetí případ, kdy tank zasahuje,“ řekl reportérovi.
Speciální vyprošťovací tank přijíždí na místo nehody:
Speciálních vyprošťovacích tanků vlastní SŽDC přibližně deset (o vyprošťovacích tancích si přečtěte zde). Stroje označené VT 55 a VT 72 dokážou za hodinu svého provozu spálit až 500 litrů nafty.
„Jsou to bývalé armádní stroje, které se používají v rámci Integrovaného záchranného systému,“ řekl iDNES.cz mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.
„Běžně se používá při zásazích, kde standardní hasičská technika nestačí. Například na železnici, když jeřáby nedokážou pohnout s až stotunovými lokomotivami. Ale jsou nasazovány také při povodních či v zimě, kdy je třeba prorazit kry na zamrzlých řekách,“ vysvětlil Ptačinský.
Vyprošťovací tank v reportáží z ledna 2014:
23. ledna 2014 |