Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Bagr pohltilo bahno v rybníce. Vytáhl ho až speciální tank

  15:36aktualizováno  15:36
Pohádku o řepě připomínal obraz u rybníka na Nymbursku, kam zapadl bagr. Když se ho druhý snažil vytáhnout, zůstal v bahně zabořený také. Zatímco pomocník se na břeh ještě vydrápal, první stroj musel vyprostit až přivolaný speciální záchranářský tank.

Událost se odehrála u vypuštěného Komárovského rybníka v Dymokurech.

Ten se v červnu 2013 stal symbolem povodní na Nymbursku, když se protrhla jeho hráz. Valící se voda pak způsobila problémy stovkám lidí. Rybník momentálně prochází rekonstrukcí.

Bagr sem najel už v úterý, aby pokračoval v práci. Jenže po zhruba sedmdesáti metrech jízdy v bahně uvízl a pomalu začal klesat.

Sílu hmoty navíc podpořily vydatné deště posledních dnů. Bagr se propadl natolik, že z něj po chvíli byla vidět pouze kabina.

Fotogalerie

Zpět na břeh se mu ještě ten den chystal pomoci další bagr. Jenže celá akce dopadla jako v cimrmanovské scénce s trpaslíky, kteří jdou do vědra na pomoc topícímu se kolegovi a spadnou do něj také.

Bagr - záchranář totiž v bahně bleskově uvízl rovněž. Jenže oproti scénce se zpět na břeh ještě svépomocí dostal, jeho kolegovi však dělníci pomoci už nedokázali.

Aby se situace neopakovala s dalšími stroji, rozhodli se zavolat na pomoc speciální vyprošťovací tank, který vlastní Správa železniční dopravní cesty.

Tomu sice trvalo, než sem byl z Prahy na tahači přepraven. Ukázalo se však, že to byl dobrý tah.

Podle reportéra iDNES.cz trvala samotná příprava k vyproštění zhruba hodinu. Šestičlenná posádka záchranářů připevnila k bagru ocelové lano, díky němuž byl několikatunový stroj stroj během několika minut vytažen.

Podle velitele akce nepatřil zásah k výjimečným. „Tento měsíc je to už třetí případ, kdy tank zasahuje,“ řekl reportérovi.

Speciální vyprošťovací tank přijíždí na místo nehody:

Speciálních vyprošťovacích tanků vlastní SŽDC přibližně deset (o vyprošťovacích tancích si přečtěte zde). Stroje označené VT 55 a VT 72 dokážou za hodinu svého provozu spálit až 500 litrů nafty.

„Jsou to bývalé armádní stroje, které se používají v rámci Integrovaného záchranného systému,“ řekl iDNES.cz mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

„Běžně se používá při zásazích, kde standardní hasičská technika nestačí. Například na železnici, když jeřáby nedokážou pohnout s až stotunovými lokomotivami. Ale jsou nasazovány také při povodních či v zimě, kdy je třeba prorazit kry na zamrzlých řekách,“ vysvětlil Ptačinský.

Vyprošťovací tank v reportáží z ledna 2014:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sedmadvacetiletý řidič naboural do dvou aut  v Praze 11, ošetřili ho přivolaní...
Řidič v koloně naboural dvě auta, měl pozitivní test na drogy

Mladý řidič v ranní koloně nezvládl přejíždění z pruhu do pruhu a naboural do dvou automobilů před sebou. Nehoda se stala v ulici Na Jelenách v Praze 11....  celý článek

Vedení hlavního města nechalo u ústí Pařížské ulice na Staroměstské náměstí z...
Památkářům se nelíbí zátarasy. Je potřeba koncepční řešení, říkají

Žluto-černé betonové bloky, které mají chránit historické centrum Prahy před teroristickým útokem automobilem, se lidem nelíbí. Nevzhledné jsou i podle...  celý článek

Protest taxikářů proti šoférům Uber na pražském letišti Václava Havla (18. září...
Ultimátum taxikářů pro Krnáčovou vypršelo. Plánují další akce, neví se kdy

Ve tři hodiny odpoledne skončilo ultimátum, které dali pražští taxikáři primátorce Adrianě Krnáčové na vyřešení podle nich nerovného postavení klasické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.