Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražský magistrát chce novou "opencard". Má fungovat podobně, ale levněji

  18:05aktualizováno  18:05
Praha hledá dodavatele, který jí nabídne obdobný systém, na jakém funguje ten současný k opencard. Slibuje si od toho, že ušetří za jeho provoz. Všechna práva k aplikaci totiž vlastní firma Haguess, která si za provoz účtuje ročně asi 45 milionů korun. Haguess je navíc jediná, kdo může přidávat do systému nové aplikace. A za to si také nechává platit.
Opencard by mohla brzy nahradit velmi podobná karta. Město by vyšla laciněji. (Ilustrační snímek)

Opencard by mohla brzy nahradit velmi podobná karta. Město by vyšla laciněji. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Současný provoz opencard vychází Prahu na tak nehorázné sumy, že jedinou cestou je kompletní změna softwarového řešení," uvedla pražská radní pro IT Eva Vorlíčková.

Nová technologie by měla začít pracovat koncem roku 2014. Zatím ale není jisté, zda si potom lidé budou muset jít kartu vyměnit.

Může se totiž stát, že se do soutěže přihlásí sama firma Haguess a nabídne městu výhodnější podmínky. Pokud by se radní rozhodli pro její nabídku, zůstaly by lidem opencard tak jak ji znají a používají doposud.

Další variantou je, že si radní vyberou nabídku úplně jiné firmy. Potom by zřejmě běžely nějakou dobu oba systémy současně a lidé by přecházeli na ten nový ve chvíli, kdy jim vyprší platnost opencard.

Magistrát navíc předpokládá, že pokud nebude vytváření nových aplikací závislé na Haguessu, zapojí se do projektu další organizace, například banky, sportovní areály nebo restaurace, a nabídnou uživatelům mnohem víc výhod.

Celý projekt provázejí už od začátku skandály. Náklady na jeho spuštění se už vyšplhaly na víc než jednu miliardu korun a kvůli podezření z úmyslného předražení je obžalováno pět úředníků magistrátu (více čtěte zde). I proto magistrát uvažuje, že novou kartu přejmenuje.

Původně se měli lidí pomocí karty propojovat na úřady a měla jim například umožnit poslat elektronicky žádost o zábor chodníku při opravě fasády. Tak daleko se ale projekt nikdy nedostal.

Většina lidí kartu používá pro nahrávání jízdného v MHD, případně jako kartičku do knihovny. Vedení města proto zvažovalo, že opencard kvůli vysokým nákladům úplně zruší.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Středočeští hasiči původně vyjeli k požáru benzinky, nakonec hasili zapomenuté...
Hasiči vyjížděli k nahlášenému požáru benzinky, hořelo však jídlo v troubě

Středočeští hasiči dostali v neděli večer hlášení o požáru čerpací stanice v Říčanech u Prahy. Vyhlásili kvůli tomu druhý stupeň požárního poplachu. Nakonec...  celý článek

Provoz na lince C mezi stanicemi Háje a Kačerov byl zastaven kvůli vodě v...
Kvůli vodě v kolejišti stálo metro na trase C, cestující vozily autobusy

Mezi stanicemi Opatov a Háje se odpoledne na déle než hodinu zastavil provoz metra. Soupravy nejezdily v obou směrech kvůli vodě, která natekla do kolejiště. V...  celý článek

Řidiči si zkracují cestu na letiště. Sloupky na Aviatické někdo prorazil.
VIDEO: Sloupky protáhly cestu k letišti o sedm kilometrů. Řidiči je ignorují

Letiště Praha před rokem kvůli bezpečnosti přehradilo nejkratší cestu od benzinky k terminálům pro cestující. Zelené sloupky oddělily v Aviatické ulici levý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.