Diskuze

VIDEO: V Praze marně nahání auta na P+R, zkouší to i vietnamsky

Ani po několika měsících, co se v Praze otevřela tři nová P+R parkoviště, o ně řidiči velký zájem nemají. Na Zahradním Městě a v Písnici stála v době natáčení reportáže jen dvě auta, na Kotlářce bylo parkoviště plné z jedné osminy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P+R má smysl, pokud jeho použití ušetří čas.

Pokud má řidič zaparkovat na P+R, pak jet autobusem/tramvají na metro a potom metrem k cíli (případně od metra zase bus/tramvaj) - tak to už se mu vyplatí jet autem až k cíli a vymyslet parkování tam.

Případně to je člověk, který už rovnou do Prahy pojede vlakem a auto nechá doma, nebo někde u nádraží v StČ kraji.

Netýká se směru Kladno-Rakovník, kde modernizaci 150 let staré koněspřežky blokují sami Pražáci.

0 1
možnosti

Doporučuju Dolínkovi zaparkovat ráno ve špičce v Písnici a zkusit někam dojet MHD. Kamkoliv, nemusí to být zrovna jeho oblíbený Staromák. Nejspíš se pak přestane některým věcem divit. :-)

2 0
možnosti

P38e95t70r 27P77e56t14r

9. 3. 2018 9:49

Když se zaváděly zóny tak tu středočeši brečeli, jak by si klidně parkování zaplatili ale Praha jim tu možnost bere a ještě je vyhání a tady to máme:

1) v zónách se za poplatek parkovat dá, fialové zóny nyní tvoří zhruba půlku parkovacích míst a v modré se podle nových pravidel dá zaparkovat až na 3 hodiny (je to dražší ale je to jako odpověď na ty nářky, že když vám přijede instalatér tak nesmí parkovat u domu)

2) Praha se snaží zavádět aspoň nějak P+R, ne všude to jde ale jak vidíte tak ne vždycky o ně řidiči stojí.

Závěr je ten, že za peníze tam nikdo parkovat nebude. Před zavedením zón se u nás nedalo zaparkovat, protože mám v pěší vzdálenosti dvě stanice metra. Po zavedení zón je tu přes den poměrně dost parkovacích míst. Ulice jsou sice plné ale najít volný flek je otázka dvou tří minut. Takže dojíždějící mohou stále vesele parkovat...jen už to není zadarmo tak to pro ně není atraktivní ;)

A že P+R není na metru? Tam, kde to šlo, už P+R je. Tam, kde to jen tak nejde se prostě zázrakem nedostaví. Ono stavět parkovací dům na takové palmovce, dejvické nebo IPáku není zrovna dvakrát reálné. Na okrajích se metro často stavělo skrz zástavbu takže parkovací dům na metru nemůžete postavit, když nad stanicí stojí sídliště. Když se Praha snaží dovést metro na "louku", kde by P+R stát mohlo takt o půlka národa napadne jako předražené a zbytečné.

Řešení je snadné - postavit P+R na hranicích nebo za hranicí města. Vedle vlakové tratě, tam je místa dost a parkoviště nemusí mít ani tolik podlaží. Pozemky jsou tam levnější a nikomu by nevadilo. Ovšem to už by neplatila Praha a Středočeský kraj se brání "my pro naše lidi nic dělat nebudeme". Takže proč stavět parkoviště za městem na vlakové zastávce, jak je běžné na západě, když to můžeme chtít v centru hlavního města a nadávat na Krndu, že je neschopná, že?

2 0
možnosti

Ono je to trochu jinak. Proti zónám brojí především samotní pražané proto je to omezuje v ježdějí po městě, dojížděči tvoří v tomto zcela minoritní roli, navíc v zásadě ne zcela kolizní - oni potřebují zaparkovat ráno kdy naopak rezidenti odjíždí, a odpoledne se to obrací v opačném gardu.

1)Kdo dojíždí do práce nebo školy tak potřebuje zaparkovat třeba na 9 hodin (normální pracovní doba + čas na dojetí), to v podstatě žádné zóny neumožňují, resp. ne v tom krátkodobém režimu co píšete vy. Takže jediná cesta je karta pro nerezidenta za desítky tisíc ročně.

2)Praha plošně žádné P+R nebuduje, tohle jsou jenom přeznačené bývalé odtahové parkoviště správy služeb, a neparkuje se na nich ne proto že by to něco stálo, ale proto že jsou naprosto nevhodně umístěné (pro jejich původní účel to naopak bylo vyhovující.

Takže závěr je špatný, za peníze by se bez problému parkovalo, ale musí to mít hlavu a patu. Desítky tisíc za to že zaparkuje někde na periferii Prahy mezi barákama prostě nedává smysl. ;-)

P+R má pak smysl na kraji Prahy, na Pavláku ani na Palmovce by to nikdy nefungovalo - kdo se probojuje kolonama až do centra tak už jede až k cíli. A na periferiích je kapacit ještě více než dost, jen je efektivně využít.

1 0
možnosti

Dolínek má pořád představu, že všichni ze Stř. Č. cestují na Staroměstské náměstí. Ale to není pravda a nikdy tomu tak nebylo. Ty přepravní proudy jsou do kanceláří v mrakodrapech a různejch skleněnejch office housech. Vyhrává Praha 4.

2 0
možnosti

Jaké to překvapení že P+R uvnitř Prahy a ještě ke všemu mimo metro nefunguje....;-D

2 0
možnosti

Představa, že lidi pojedou autem a pak, aby se dostali na metro pojedou autobusem nebo tramvají je nesmysl.

Musí se stavět obří parkovací domy přímo u nebo nad stanicemi metra!!R^

3 0
možnosti

To musíte soudruzi postavit ta parkoviště u metra a ne někde kilometry daleko...

4 0
možnosti

To P+R parkoviste je hned u trati. Na nadrazi je to, zkratkou pres les, hodinku a pul.

3 0
možnosti

Stačí cedule: SLEVA 85%, a bude plno...

2 0
možnosti

Pan Dolínek dělá politiku a tak se nedivmě, že je tak trochu mimo realitu :-/

Na problém je potřeba se podívat očima toho, kdo tu službu potřebuje - pokud do Prahy pojede rodina - 4 lidé, tak za MHD vysolí cca 400kč - no pojedu kam to půjde nejbíže mému cíli a zaparkuji tam 8-o

5 0
možnosti

Dolínek je komunální politik ... takže co si P+R myslí jeho uživatelé (kteří nejsou z Prahy a tedy nejsou jeho voliči), je mu ukradené.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily

20. března 2024  16:40,  aktualizováno  22:55

Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...

V Revoluční se spojí staré s novým, nad barokním domem budou levitovat byty

28. března 2024  16:48

Prostranství v pražské Revoluční ulici 30 proti Štefánikovu mostu zaplní bytový dům se zdánlivě...

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...

Družku shodil do kolejiště metra a odešel. Neublížil bych jí, líčil u soudu

28. března 2024  13:50

Soud ve čtvrtek začal projednávat případ Tomáše Urbana, který čelí obžalobě z toho, že strčil svou...

Pokousaná žena si jezevčíka vzala z útulku, před jeho agresivitou ji varovali

28. března 2024  11:10

Seniorka, kterou o víkendu pokousal jezevčík, měla psa teprve několik hodin. Vzala si ho totiž z...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...