Diskuze
VIDEO: V Praze marně nahání auta na P+R, zkouší to i vietnamsky
Děkujeme za pochopení.
P85a23v85e90l 74O82b86d91r40ž15á25l29e32k
P+R má smysl, pokud jeho použití ušetří čas.
Pokud má řidič zaparkovat na P+R, pak jet autobusem/tramvají na metro a potom metrem k cíli (případně od metra zase bus/tramvaj) - tak to už se mu vyplatí jet autem až k cíli a vymyslet parkování tam.
Případně to je člověk, který už rovnou do Prahy pojede vlakem a auto nechá doma, nebo někde u nádraží v StČ kraji.
Netýká se směru Kladno-Rakovník, kde modernizaci 150 let staré koněspřežky blokují sami Pražáci.
J23a65n42a 51H58a49m25e60r49o70v56á
Doporučuju Dolínkovi zaparkovat ráno ve špičce v Písnici a zkusit někam dojet MHD. Kamkoliv, nemusí to být zrovna jeho oblíbený Staromák. Nejspíš se pak přestane některým věcem divit.
P83e58t58r 81P69e24t70r
Když se zaváděly zóny tak tu středočeši brečeli, jak by si klidně parkování zaplatili ale Praha jim tu možnost bere a ještě je vyhání a tady to máme:
1) v zónách se za poplatek parkovat dá, fialové zóny nyní tvoří zhruba půlku parkovacích míst a v modré se podle nových pravidel dá zaparkovat až na 3 hodiny (je to dražší ale je to jako odpověď na ty nářky, že když vám přijede instalatér tak nesmí parkovat u domu)
2) Praha se snaží zavádět aspoň nějak P+R, ne všude to jde ale jak vidíte tak ne vždycky o ně řidiči stojí.
Závěr je ten, že za peníze tam nikdo parkovat nebude. Před zavedením zón se u nás nedalo zaparkovat, protože mám v pěší vzdálenosti dvě stanice metra. Po zavedení zón je tu přes den poměrně dost parkovacích míst. Ulice jsou sice plné ale najít volný flek je otázka dvou tří minut. Takže dojíždějící mohou stále vesele parkovat...jen už to není zadarmo tak to pro ně není atraktivní ;)
A že P+R není na metru? Tam, kde to šlo, už P+R je. Tam, kde to jen tak nejde se prostě zázrakem nedostaví. Ono stavět parkovací dům na takové palmovce, dejvické nebo IPáku není zrovna dvakrát reálné. Na okrajích se metro často stavělo skrz zástavbu takže parkovací dům na metru nemůžete postavit, když nad stanicí stojí sídliště. Když se Praha snaží dovést metro na "louku", kde by P+R stát mohlo takt o půlka národa napadne jako předražené a zbytečné.
Řešení je snadné - postavit P+R na hranicích nebo za hranicí města. Vedle vlakové tratě, tam je místa dost a parkoviště nemusí mít ani tolik podlaží. Pozemky jsou tam levnější a nikomu by nevadilo. Ovšem to už by neplatila Praha a Středočeský kraj se brání "my pro naše lidi nic dělat nebudeme". Takže proč stavět parkoviště za městem na vlakové zastávce, jak je běžné na západě, když to můžeme chtít v centru hlavního města a nadávat na Krndu, že je neschopná, že?
P88e92t68r 43Č58e49r46m10á16k
Ono je to trochu jinak. Proti zónám brojí především samotní pražané proto je to omezuje v ježdějí po městě, dojížděči tvoří v tomto zcela minoritní roli, navíc v zásadě ne zcela kolizní - oni potřebují zaparkovat ráno kdy naopak rezidenti odjíždí, a odpoledne se to obrací v opačném gardu.
1)Kdo dojíždí do práce nebo školy tak potřebuje zaparkovat třeba na 9 hodin (normální pracovní doba + čas na dojetí), to v podstatě žádné zóny neumožňují, resp. ne v tom krátkodobém režimu co píšete vy. Takže jediná cesta je karta pro nerezidenta za desítky tisíc ročně.
2)Praha plošně žádné P+R nebuduje, tohle jsou jenom přeznačené bývalé odtahové parkoviště správy služeb, a neparkuje se na nich ne proto že by to něco stálo, ale proto že jsou naprosto nevhodně umístěné (pro jejich původní účel to naopak bylo vyhovující.
Takže závěr je špatný, za peníze by se bez problému parkovalo, ale musí to mít hlavu a patu. Desítky tisíc za to že zaparkuje někde na periferii Prahy mezi barákama prostě nedává smysl.
P+R má pak smysl na kraji Prahy, na Pavláku ani na Palmovce by to nikdy nefungovalo - kdo se probojuje kolonama až do centra tak už jede až k cíli. A na periferiích je kapacit ještě více než dost, jen je efektivně využít.
M26a43r60e45k 31Š18i40m32o53n
Dolínek má pořád představu, že všichni ze Stř. Č. cestují na Staroměstské náměstí. Ale to není pravda a nikdy tomu tak nebylo. Ty přepravní proudy jsou do kanceláří v mrakodrapech a různejch skleněnejch office housech. Vyhrává Praha 4.
P55e13t85r 97Č78e88r83m91á54k
Jaké to překvapení že P+R uvnitř Prahy a ještě ke všemu mimo metro nefunguje....
M33i74c70h37a59l 34S30t33e54b23l49o
Představa, že lidi pojedou autem a pak, aby se dostali na metro pojedou autobusem nebo tramvají je nesmysl.
Musí se stavět obří parkovací domy přímo u nebo nad stanicemi metra
J59a49k68u31b 58F61e23i35f12a47r
To musíte soudruzi postavit ta parkoviště u metra a ne někde kilometry daleko...
D91u16s63a44n 69R39i73m46a52n
To P+R parkoviste je hned u trati. Na nadrazi je to, zkratkou pres les, hodinku a pul.
P29a55v40e97l 84D82v80o10ř29á18č19e86k
Stačí cedule: SLEVA 85%, a bude plno...
P13e26t95r 21V16o44n64d49r26á74č58e88k
Pan Dolínek dělá politiku a tak se nedivmě, že je tak trochu mimo realitu
Na problém je potřeba se podívat očima toho, kdo tu službu potřebuje - pokud do Prahy pojede rodina - 4 lidé, tak za MHD vysolí cca 400kč - no pojedu kam to půjde nejbíže mému cíli a zaparkuji tam
P17a40v68e17l 91O89b93d56r85ž11á93l92e29k
Dolínek je komunální politik ... takže co si P+R myslí jeho uživatelé (kteří nejsou z Prahy a tedy nejsou jeho voliči), je mu ukradené.
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Na Majálesu zasahovali těžkooděnci. Lidé se bouřili kvůli nevracení záloh za kelímky
Sobotní studentský festival Majáles v pražských Letňanech probíhal zprvu hladce. Samotný závěr...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění
V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...
Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše
Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou
Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...
Kbelské letecké muzeum láká v nové sezoně na vrtulník Mi-24
Návštěvnickou sezonu Leteckého muzea Vojenského historického ústavu (VHÚ) v Praze oživí nové...
Záludné křižovatky i kolony. Praha se v hodnocení dopravní bezpečnosti propadla
V indexu bezpečnosti dopravy si metropole mezi krajskými městy v meziročním porovnání pohoršila....
Lepší vyhledávač tras v Lítačce. Počítá s chůzí, zpožděním a zaplatí i parkování
Mobilní aplikace PID Lítačka, od ledna opatřená novými funkcemi, brzy ukončí verzi zkušebního...
Historický kolotoč na Letné se opět roztočil, v provozu bude do konce září
Národní technické muzeum zahájilo další sezonu provozu přes 130 let starého Letenského kolotoče. Na...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!