Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

VIDEO: V Praze marně nahání auta na P+R, zkouší to i vietnamsky

Ani po několika měsících, co se v Praze otevřela tři nová P+R parkoviště, o ně řidiči velký zájem nemají. Na Zahradním Městě a v Písnici stála v době natáčení reportáže jen dvě auta, na Kotlářce bylo parkoviště plné z jedné osminy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

P+R má smysl, pokud jeho použití ušetří čas.

Pokud má řidič zaparkovat na P+R, pak jet autobusem/tramvají na metro a potom metrem k cíli (případně od metra zase bus/tramvaj) - tak to už se mu vyplatí jet autem až k cíli a vymyslet parkování tam.

Případně to je člověk, který už rovnou do Prahy pojede vlakem a auto nechá doma, nebo někde u nádraží v StČ kraji.

Netýká se směru Kladno-Rakovník, kde modernizaci 150 let staré koněspřežky blokují sami Pražáci.

0 1
možnosti
JH

Doporučuju Dolínkovi zaparkovat ráno ve špičce v Písnici a zkusit někam dojet MHD. Kamkoliv, nemusí to být zrovna jeho oblíbený Staromák. Nejspíš se pak přestane některým věcem divit. :-)

2 0
možnosti
PP

P83e58t58r 81P69e24t70r

9. 3. 2018 9:49

Když se zaváděly zóny tak tu středočeši brečeli, jak by si klidně parkování zaplatili ale Praha jim tu možnost bere a ještě je vyhání a tady to máme:

1) v zónách se za poplatek parkovat dá, fialové zóny nyní tvoří zhruba půlku parkovacích míst a v modré se podle nových pravidel dá zaparkovat až na 3 hodiny (je to dražší ale je to jako odpověď na ty nářky, že když vám přijede instalatér tak nesmí parkovat u domu)

2) Praha se snaží zavádět aspoň nějak P+R, ne všude to jde ale jak vidíte tak ne vždycky o ně řidiči stojí.

Závěr je ten, že za peníze tam nikdo parkovat nebude. Před zavedením zón se u nás nedalo zaparkovat, protože mám v pěší vzdálenosti dvě stanice metra. Po zavedení zón je tu přes den poměrně dost parkovacích míst. Ulice jsou sice plné ale najít volný flek je otázka dvou tří minut. Takže dojíždějící mohou stále vesele parkovat...jen už to není zadarmo tak to pro ně není atraktivní ;)

A že P+R není na metru? Tam, kde to šlo, už P+R je. Tam, kde to jen tak nejde se prostě zázrakem nedostaví. Ono stavět parkovací dům na takové palmovce, dejvické nebo IPáku není zrovna dvakrát reálné. Na okrajích se metro často stavělo skrz zástavbu takže parkovací dům na metru nemůžete postavit, když nad stanicí stojí sídliště. Když se Praha snaží dovést metro na "louku", kde by P+R stát mohlo takt o půlka národa napadne jako předražené a zbytečné.

Řešení je snadné - postavit P+R na hranicích nebo za hranicí města. Vedle vlakové tratě, tam je místa dost a parkoviště nemusí mít ani tolik podlaží. Pozemky jsou tam levnější a nikomu by nevadilo. Ovšem to už by neplatila Praha a Středočeský kraj se brání "my pro naše lidi nic dělat nebudeme". Takže proč stavět parkoviště za městem na vlakové zastávce, jak je běžné na západě, když to můžeme chtít v centru hlavního města a nadávat na Krndu, že je neschopná, že?

2 0
možnosti

Ono je to trochu jinak. Proti zónám brojí především samotní pražané proto je to omezuje v ježdějí po městě, dojížděči tvoří v tomto zcela minoritní roli, navíc v zásadě ne zcela kolizní - oni potřebují zaparkovat ráno kdy naopak rezidenti odjíždí, a odpoledne se to obrací v opačném gardu.

1)Kdo dojíždí do práce nebo školy tak potřebuje zaparkovat třeba na 9 hodin (normální pracovní doba + čas na dojetí), to v podstatě žádné zóny neumožňují, resp. ne v tom krátkodobém režimu co píšete vy. Takže jediná cesta je karta pro nerezidenta za desítky tisíc ročně.

2)Praha plošně žádné P+R nebuduje, tohle jsou jenom přeznačené bývalé odtahové parkoviště správy služeb, a neparkuje se na nich ne proto že by to něco stálo, ale proto že jsou naprosto nevhodně umístěné (pro jejich původní účel to naopak bylo vyhovující.

Takže závěr je špatný, za peníze by se bez problému parkovalo, ale musí to mít hlavu a patu. Desítky tisíc za to že zaparkuje někde na periferii Prahy mezi barákama prostě nedává smysl. ;-)

P+R má pak smysl na kraji Prahy, na Pavláku ani na Palmovce by to nikdy nefungovalo - kdo se probojuje kolonama až do centra tak už jede až k cíli. A na periferiích je kapacit ještě více než dost, jen je efektivně využít.

1 0
možnosti

Dolínek má pořád představu, že všichni ze Stř. Č. cestují na Staroměstské náměstí. Ale to není pravda a nikdy tomu tak nebylo. Ty přepravní proudy jsou do kanceláří v mrakodrapech a různejch skleněnejch office housech. Vyhrává Praha 4.

2 0
možnosti

Jaké to překvapení že P+R uvnitř Prahy a ještě ke všemu mimo metro nefunguje....;-D

2 0
možnosti
MS

Představa, že lidi pojedou autem a pak, aby se dostali na metro pojedou autobusem nebo tramvají je nesmysl.

Musí se stavět obří parkovací domy přímo u nebo nad stanicemi metra!!R^

3 0
možnosti
JF

To musíte soudruzi postavit ta parkoviště u metra a ne někde kilometry daleko...

4 0
možnosti
DR

To P+R parkoviste je hned u trati. Na nadrazi je to, zkratkou pres les, hodinku a pul.

3 0
možnosti
PD

Stačí cedule: SLEVA 85%, a bude plno...

2 0
možnosti
PV

Pan Dolínek dělá politiku a tak se nedivmě, že je tak trochu mimo realitu :-/

Na problém je potřeba se podívat očima toho, kdo tu službu potřebuje - pokud do Prahy pojede rodina - 4 lidé, tak za MHD vysolí cca 400kč - no pojedu kam to půjde nejbíže mému cíli a zaparkuji tam 8-o

5 0
možnosti
PO

Dolínek je komunální politik ... takže co si P+R myslí jeho uživatelé (kteří nejsou z Prahy a tedy nejsou jeho voliči), je mu ukradené.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Na Majálesu zasahovali těžkooděnci. Lidé se bouřili kvůli nevracení záloh za kelímky

28. dubna 2024  19:10,  aktualizováno  19:34

Sobotní studentský festival Majáles v pražských Letňanech probíhal zprvu hladce. Samotný závěr...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  19:55

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Kbelské letecké muzeum láká v nové sezoně na vrtulník Mi-24

4. května 2024  12:36

Návštěvnickou sezonu Leteckého muzea Vojenského historického ústavu (VHÚ) v Praze oživí nové...

Záludné křižovatky i kolony. Praha se v hodnocení dopravní bezpečnosti propadla

4. května 2024  11:09

V indexu bezpečnosti dopravy si metropole mezi krajskými městy v meziročním porovnání pohoršila....

Lepší vyhledávač tras v Lítačce. Počítá s chůzí, zpožděním a zaplatí i parkování

4. května 2024  9:28

Mobilní aplikace PID Lítačka, od ledna opatřená novými funkcemi, brzy ukončí verzi zkušebního...

Historický kolotoč na Letné se opět roztočil, v provozu bude do konce září

3. května 2024  15:21

Národní technické muzeum zahájilo další sezonu provozu přes 130 let starého Letenského kolotoče. Na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!