Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sanaci skály u Vraného zdržuje žádost o dotace, silnice je uzavřena

  16:35aktualizováno  16:35
Havarijní stav skal mezi Vraným nad Vltavou a Prahou zkomplikoval cestu řidičům. Sanaci skály zdržuje žádost kraje o dotace. Kdyby kraj nyní skálu opravil, změnil by tím projekt, se kterým se o peníze ucházel. Musí proto čekat. Cesta se z Vraného řidičům protáhne.

Problémy s padajícími skalami řešili silničáři i na druhém břehu Vltavy u silnice do Štěchovic. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Cesta, která dříve trvala podle údajů z plánovače tras na webu zhruba sedm minut, se teď prodloužila na osmnáct minut.

Realita je zejména v pracovní dny a při sněžení ještě horší. Podle místních pak cesta zabere i hodinu. Stěžují si také na to, že objízdná trasa není po sněžení dobře udržovaná a je nebezpečná.

"Jezdím po té náhradní trase v 5 až 8 hodin ráno i večer ve 23 hodin a dá se říct, že opravdu jde o život. Při normálním počasí se dojezd prodlouží a při ledovce bude štěstí, když dojedete," popsala na webu obce jedna z obyvatelek pod jménem Hlídková.

Jak z Vraného nad Vltavou

Lépe přitom hned tak nebude. Skála na pravém břehu Vltavy totiž dospěla do havarijního stavu v době, kdy Státní fond pro životní prostředí řeší dotaci na její úpravu. Kraj tak tvrdí, že okamžitý zásah by mohl žádost narušit. Se startem prací tak počítá nejdříve v létě.

Vedení kraje: přijít o dotaci si nemůžeme dovolit

Kraj vysvětlil, proč s opravou čeká: Vzhledem k tomu, že už jsou připraveny projekty, nelze provést sanaci skalního masivu z prostředků běžné údržby, neboť by došlo ke změně podmínek, s nimiž projektová dokumentace počítá.

"Nemyslím, že by se na kraji našel někdo, kdo by po zkušenostech s Leteckým muzeem v Mladé Boleslavi podepsal práce na skalách u Vraného," dodal v úterý krajský náměstek pro dopravu Miloš Petera.

V případě muzea totiž kraj spustil jeho výstavbu a poté zjistil, že očekávané dotace nedostane. Petera zároveň řekl, že na úpravu skal ze svého hejtmanství nemá.

Podle starostky obce Martiny Filipové pomůže co nejdřívějšímu otevření cesty jediné, a to tlak ze všech možných stran na odpovědné orgány.

"Až se projekt rozběhne, určitě budu dbát na to, aby týden prací opravdu znamenal týden prací, nikoliv 14 dní. Určitě nechci třeba měsíční prostoje," podotkla.

Stávající zavření cesty chápe jako nutné a k argumentaci kraje o dotaci řekla jen to, že dotační politika má svá specifika a předem dané postupy.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Popelářské auto sjelo ze svahu a nabouralo do dvou aut, nakonec se převrátilo...
Zfetovaný řidič šel vysypávat popelnice, popelářský vůz mu ujel a boural

V pražské Ruzyni boural popelářský vůz Pražských služeb. Při vysypávání odpadu se auto samo rozjelo z kopce a nabouralo přitom zaparkovaná auta. Policie navíc...  celý článek

Požár auta uzavřel na půl hodiny vjezd do tunelu Blanka (16.10.2017)
Požár auta ve Strahovském tunelu zavřel vjezd do Blanky, doprava kolabovala

Na půl hodiny uzavřel požár auta v pražském Strahovském tunelu příjezdy do Blanky. Od hořícího auta v tunelu policisté odvezli ženu s dítětem. Na příjezdových...  celý článek

Petr Zeman trávil hodiny odstraňováním barvy z plastiky. Následnou opravu...
Cestující „ilegálně“ zachránili zničenou vitráž u metra Vltavská

Dobrovolníci vyčistili zabarvenou a rozbitou plastiku na stanici metra Vltavská. Do obnovy zapomenuté vitráže se pustili bez povolení dopravního podniku, ten...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.