Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cyklostezky nikdo nehlídá. Zdravotníci na kole na nich už nejezdí

  8:48aktualizováno  8:48
Záchranáři na kolech. Dobrý nápad, ale pražskou záchranku údajně stáli mnoho peněz. Jezdci na kole čelí patnáctkrát vyššímu riziku smrti než posádky aut. Jen loni bylo z celkových 660 usmrcených lidí na silnicích 68 cyklistů, tedy kolem deseti procent.

Ilustrační foto | foto:  Petr Topič, MAFRA

Pražské cyklostezky v předchozích letech hlídali záchranáři na dvou elektrokolech, kteří mohli pomoci tam, kam se sanitní vozy dostávají hůře. Loni však působili pouze v červnu a letos je už na cyklostezkách neuvidíte vůbec.

„Jednotlivé případy byly efektivní pouze z hlediska časové úspory. Při zásahu mohl být záchranář první na místě, ošetřit a zajistit pacienta do příjezdu výjezdových skupin,“ řekla deníku Metro mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová. V porovnání s celkovým počtem ošetřených však výsledky nebyly nijak významné.

„Z 115 530 lidí, jež v předchozím roce pražská záchranka ošetřila, bylo pouze 20 pacientů ošetřených cyklohlídkou,“ dodává Ernestová. Dalším důvodem zrušení záchranářů na kolech byl nedostatek personálu a skutečnost, že pojišťovny tuto službu z důvodu jednočlenné výjezdové skupiny neproplácejí. „Náklady tak byly hrazeny z rozpočtu zdravotnické záchranné služby,“ dodala Ernestová.

Cyklisté čelí patnáctkrát vyššímu riziku smrti

Jak se mají chodec či cyklista bezpečně chovat v silničním provozu?

  • Chodec nemá při přecházení po přechodu absolutní přednost, před vstupem na zebru či do vozovky je nutné navázat s přijíždějícím řidičem oční kontakt. Ze 23 usmrcených pěších na přechodech zemřelo 21 právě z viny šoférů.
  • Cyklisté jsou v očích zákona rovněž považováni za řidiče. Tito takzvaní zranitelní účastníci silničního provozu také často nepamatují na svou viditelnost a jejich chování v provozu je často nečitelné.
  • „Právě zbrklost či nečitelnost chování pěších byly loni hlavní příčinou 37 smrtelných nehod,“ popisuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Řádné osvětlení a reflexní prvky podle odborníků často předejdou nejedné nebezpečné situaci.
Autor: Metro.cz



Nejčtenější

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Požár motorestu na dálnici D10 mají hasiči pod kontrolou, hasil i vrtulník

Požár motorestu poblíž Hlavence u Prahy (18. listopadu 2017).

Na mladoboleslavské dálnici nedaleko Hlavence u Prahy hoří motorest Čtyři kameny, který majitel před několika lety...



Piloti vezli orgán k transplantaci, laserem je oslnilo šestileté dítě

Piloti převáželi orgány pro transplantaci. Šestiletý chlapec je oslnil laserem

Piloti Letecké služby Policejního prezídia ČR převáželi vrtulníkem na jižní Moravu životně důležitý orgán určený k...

Za vybržďování dostal řidič devět let, v autě na dálnici zemřel kojenec

Vybržďovač Kostner dostal za smrtelnou nehodu devítiletý trest. (15.11.2017)

Soud poslal na devět let do vězení šestatřicetiletého Martina Kostnera, který vybržďováním loni v prosinci způsobil na...

Politici zvažují velký „kraj Praha“. Metropoli by přibylo 300 tisíc občanů

Pražský hrad (ilustrační foto)

Praha, třebaže je to celek na úrovni kraje, má speciální režim – nevolí při krajských, ale při komunálních volbách. To...

Další z rubriky



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.