Hrozivé scénáře o kolabující dopravě se nenaplnily, určité nevychytané "mouchy" ale cestující objevují. Kromě nových přestupů na některých trasách cestu nyní komplikují i výluky na tratích.
Kde jsou největší potíže kvůli výlukámMezi Morání a Albertovem Mezi náměstím Míru a Florou |
Kromě toho, že seznamy nových tras uvádějí běžný stav a nezohledňují výlukové cesty, se také ukazuje, že odklony tramvají kvůli výlukám mohou způsobit potíže na frekventovaných uzlech.
Příkladem je Palackého náměstí, kde kvůli výluce a odklonům tramvají nabírají spoje nárazově zpoždění. Jezdí jich tudy totiž víc, než by mělo.
"Je to dočasné. Trochu doprava vázne také v oblasti Michelské ulice, ale to je dáno dlouhými a komplikovanými objízdnými trasami. Potrvá to zhruba do listopadu, kdy by výluka měla skončit," říká Filip Drápal, mluvčí organizátora dopravy, společnosti Ropid.
Praxe ale také ukazuje, že některé změny se cestujícím vyplatí. Během prvních pár dní už je podle Ropidu znát, že Pražané vyhledávají například nová přímá spojení. A to dokonce víc, než dopravní plánovači očekávali. "To je případ linky 118, která nově jede z Budějovické až na Smíchov, či linky 138 ze Spořilova," říká Drápal.
Nová přímá spojení12 - propojení Smíchova a Letné |
Podle jeho slov zaznamenali víc lidí také v tramvaji číslo 6, která teď jezdí přes Albertov. Ze Spořilova se s ní cestující svezou do Michle. Jen co skončí výluka ve Vyšehradské ulici, pojede rovnou na Karlovo náměstí a Národní třídu.
Druhé jmenované spojení linkou 118 je výhodné pro cestující a navíc ve špičkách odlehčí přecpanému metru C. "Jezdím teď z Budějovické na Smíchov osmnáct devatenáct minut, dříve to bylo tak 25. Takže rychlejší to je, ale hlavně příjemnější, metro bylo ráno vždycky nacpané," říká cestující Alena Houdová.