Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po změnách v MHD musí Ropid posilovat spoje, řešit bude i přestupy

  20:34aktualizováno  20:34
První týden po změnách v pražské MHD ukázal, že na některých místech je potřeba posílit spoje. Nové jízdní řády tak doznají drobných změn. Dopravce posílí linky či upraví návaznost na přestupech. Problémem ale zatím zůstanou přestupní místa, kde se chodí na další spoj poměrně daleko či chybějí kryté zastávky.
Dopravce po zkušenosti z prvního týdne ostrého provozu posílí některé spoje. (Ilustrační snímek)

Dopravce po zkušenosti z prvního týdne ostrého provozu posílí některé spoje. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Zástupci jednotlivých pražských městských částí se rozhodli informovat magistrát o zkušenostech s novými spoji na svém území.

"Jeden z problémů je zkrácení linky, jež spojovala porodnici v Podolí s Budějovickou. Teď se musí přestupovat. Naši obyvatelé hodnotí změny průměrně známkou 3,5 až 4. Varující je ale zejména výsledek našeho bleskového průzkumu, že 45 procent lidí uvažuje, že přesedne do aut," říká místostarosta Prahy 4 Jiří Bodenlos.

Město zatím neslyší na volání cestujících po obnově dlouholetých přímých spojů. Jejich námitky ke změnám prý vezme v potaz až během průzkumu spokojenosti v příštích měsících. Pak se rozhodne, zda se něco předělá, nebo ne.

"Po prvním týdnu jsme naplánovali zkrácení ranních intervalů na lince 138. Na 101 by měl být místo midibusu standardní autobus a třeba u linky 267 bude zajištěna lepší návaznost na vlak," popisuje první změny radní pro dopravu Josef Nosek.

Na přestupech je zmatek. Lidé nevědí, kam jít

Přímá spojení podle něj musela ustoupit novému systému, který přinesl častější přestupování. Výtky cestujících, které chodí i do redakce MF DNES, často poukazují, že přestupy jsou problematické pro seniory či matky s kočárky, ale i na to, že někde přestup znamená zdržení. I když spoje navazují, je místy složité najít zastávku, odkud další spoj jede.

"Chybí navigační systém. Třeba na stanici Přístaviště či na Spořilově. Přestože se zde přestupovalo i dřív, dnes jsou důležitější kvůli častějším přestupům," míní Petr Hnyk ze Strany zelených, která změny kritizuje.

Chybějící navigace však není jediným nedostatkem narychlo zavedených změn. Příkladem je Strahov, který se stal jakýmsi přestupním uzlem, ale bez zázemí pro cestující. Některé zastávky tu nejsou kryté. Navíc se tu kvůli přestupu musí přebíhat na jinou zastávku.

"Zkusíme ve směru od Dejvic na Smíchov zastávky přiblížit, aby přestup nebyl tak dlouhý, a budeme uvažovat i o tom, zda stanice zakrýt," říká šéf Ropidu Pavel Procházka.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vánoční strom Na Staroměstském náměstí je už ozdobený (25.11.2015).
Pražský vánoční strom roste u Berounky, upozornil na něj tipař

Vánoční strom, který letos ozdobí tradiční adventní trhy na pražském Staroměstském náměstí, roste u Berounky na Křivoklátsku. Tip na zhruba 24 metrů vysoký...  celý článek

Úzký prostor uvnitř Chotkovy zatáčky u Pražského hradu by se mohl zastavět...
V zatáčce u Jeleního příkopu by mohl stát hotel, navrhuje institut

V zatáčce pod Chotkovými sady by místo zeleně mohl být třípatrový hotel. Pozemek je podle Institutu plánování a rozvoje nevyužitý, proto v poslední verzi...  celý článek

policie velikonoce řidič alkohol kontrola
Řidič ujel od nehody, pak opilý nabízel policistovi pět tisíc korun

Řidič škodovky nacouval do mazdy, která stála za ním, a ujel. Nehoda se stala na křižovatce Libušiny a Kročehlavské ulice v Kladně. Když hříšníka vypátrali...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.