Diskuze

Parkovací zóny v Praze praskají ve švech, někde je více karet než míst

Studie odborníků dokazuje, jak je v Praze těžké zaparkovat. Záchytná parkoviště jsou schopna zachytit jen jedno procento ze tří set tisíc řidičů, kteří v pracovní dny přijedou do Prahy. Místo není ani v zónách placeného stání pro rezidenty. A některé městské části vydaly více parkovacích karet než mají míst.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J93a62n 29N48o29v78á74k

22. 5. 2018 20:21

Takže "odborníci" z ČVUT konstatovali, že parkovací zóny neplní svůj účel a pro zlepšení doporučují rozšířit parkovací zóny... Teda nevím, co tam berete, ale chci to taky. Když po revoluci začali nýmandi v ČVUT nahrazovat odborníky s tím, že schopní musí od válu, protože byli ve straně, tušil jsem, že z toho nic dobrého nevzejde. Ale že z toho vyplyne takováhle nebetyčná hloupost, to mě tehdy ani v duchu nenapadlo.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

M44a19r48e45k 48H91r76u54b30y

18. 5. 2018 20:21

...zatim. Zadna radnice zatim nevymyslela nic sofistikovanejsiho nez stetku a kybl s barvou.

Skoda, ze je nenapadne se podivat za hranice.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

= potřeba větší infrastruktury R^

0 0
možnosti

I20v39a39n 63B10u52b32l14a

17. 5. 2018 11:24

Řekněte rovnou, že veřejné ulice mají přednostně sloužit jako garáže pro domorodce.

3 0
možnosti

D27a13v57i65d 83V54a78n37ě12k

17. 5. 2018 13:04

To bych ani neřekl... Já mám v některých ulicích Prahy pocit, že jsou sjízdné leda traktorem.

0 0
možnosti

J44a84n 96Z21a68b25a38b24a

17. 5. 2018 11:08

Problém nejsou auta, která po Praze jezdí. Hlavní problém jsou auta, která většinu času na ulici stojí a majitel dvakrát měsíčně s ním jede na nákup a dvakrát na výlet. Tato auta je třeba přesunout do parkovacích domů a podobně. Pak bude na ulici místa dost

4 0
možnosti

M84i30l23a50n 64N24ě96m18e83c

17. 5. 2018 13:18

Upřímně řečeno, já to vidím téměř opačně. Auta, která se používají jen občas a v odůvodněných případech, jsou rozhodně menší problém než auta, kterými se šíbuje kvůli každému prdu a kromě problémů s parkováním, který je všem autům společný, ještě denodenně vytvářejí zácpy, kravál a smrad.

Že někdo jezdí autem jen na výlety ještě neznamená, že by měl parkovat kdesi v zádeli. Podobnou kůru by potřebovali spíš ti, pro které je tramvaj sprosté slovo.

2 0
možnosti

V67í32t 94K21o67u48b52a

17. 5. 2018 10:30

Logika řešení problému jeho posunutím směrem k okraji města je hodná našich politiků. Vyřešíme problém na P3 zavedením zón. Nevyřešilo se nic. Zaparkovat stejně nejde, MHD je přetížená lidmi co parkují na parkovištích supermarketů v Hrdlořezích, Na Jahodnice a v Dolních Počernicích. Sehnat instalatéra, nebo zedníka, který by byl ochoten přijet na P3 je nemožné, nebo Vám vystřihne 400,- jen za parkování (samozřejmě oprávněně, protože to je suma, kterou za stírací kartu zaplatí)

Zkrátka ke světlým zítřkům nás zóny nedovedli a nedovedou. Je to jen skrytá daň.

7 0
možnosti

P28e31t30r 57P66e31t12r

17. 5. 2018 11:13

Parkování v modré zóně stojí 20-40kč na fialové a 60kč/hod v modré (max tři hodiny). Pokud u vás je řemeslník tak dlouho, že za parkování zaplatí 400,- tak vás to v porovnání s jeho hodinovou sazbou snad nezruinuje ne? Slušnej řemeslník dneska pod pětikilo na hodinu nejde, proti tomu je těch 40kč jak když plyvne a pokud je tam jen na hoďku tak je i těch 60kč zanedbatelných.

Věřím, že dojíždějícím to opravdu dělá vrásky na čele (a já díky tomu už neparkuju dva kilometry od bytu) ale řemeslníkům fakt těžko.

Problémem jsou chybějící P+R na okrajích. Ovšem podle článku do Prahy dojíždí skoro 320 tisíc aut denně. I kdyby Praha vybudovala parkoviště jen pro 30% z nich tak to je nějakých 96 000 parkovacích míst (a to je jen 30%, kam dáte zbytek?). To je opravdu hodně a je to více než je dnešní kapacita parkovacích zón celkově. Opravdu se nikdo nepozastavuje nad tím, kolik lidí vůbec do Prahy dojíždí autem? Prostě není reálné postavit P+R pro minimálně sto tisíc aut. Jediným řešením je zkapacitnit vlakové S-linky tak, aby mnohem větší část lidí mohla jezdit městskou a příměstskou. Taková rychlodráha na letiště a do Kladna by mohla hodně ulevit západu, Kladno generuje nemalé množství dojíždějících auty.

Dalším řešením je vybudovat velká P+R na vlakových zastávkách za hranicí města, kde je místa dost, pozemky jsou levnější a bylo by snadné tato parkoviště napojit třeba na pražský okruh. Třeba vedle retenční nádrže Jiviny je trať, šlo by tam vybudovat pár patrové parkoviště a do toho vlakovou zastávku, auta by nemusela vjet vůbec do Prahy a díky nižším cenám a snadnější byrokracii by za stejnou cenu bylo možné vybudovat větší kapacitu. Stejné je to třeba u zličínského rybníka, u Běchovic, u Říčan by to bylo celkem vhodné, pokud se v dohledné době začne dostavovat okruh, u Komořan...možností je víc. Jenže to by musel k ruku dílu přiložit i středočeský kraj (což by měl, když jsou to jeho obyvatelé) ale ten jasně řekl, že to nijak řešit nehodlá a že je to problém Prahy.

0 4
možnosti

J60a50n 33D56l10o59u90h51ý

17. 5. 2018 9:45

Že by konečně někdo pochopil, že problém není řešitelný bez zvýšení počtu parkovacích míst? Jedná se o parkovací domy a záchytná parkoviště. Takto to je jen hra na škatulata a výběr peněz...;-O?

3 0
možnosti

Mnoho parkovacích míst jsou obsazena po celý týden od pondělí do pátku.......

Pak maximálně jednou za týden odjedou na chatu na dva dny.....

4 0
možnosti

RvTeď se asi do voleb nedá s Krndou a Modročárem nic řešit. Já jen doufám, že při volbách se strany pochlapí ;-D či poženští ;-D a představí takové kandidáty/tky s jasným programem, kteří budou volitelní. Např. a/ jednotná parkovací zóna pro Pražáky pro ostatní parkovací automaty a v budoucnosti parkovací domy s rozumnou sazbou a ne lichvářské sazby b/ konečné řešení dopravy v Praze ( dokončení okruhů, smysluplné řešení dopravy na letiště - ne tramvaj na Dědinu /snad odbočka metra ve Veleslavíně směr Havlák ;-D/ne lokálku Praha - letiště - Kladno) c/ místní zastupitelstva musí řešit problémy dle potřeb místních a ne dle potřeb stran!! resp. jejich lídrů či sponzorů. d/ ne developerská devastace vnitřní Prahy e/ vize vývoje Prahy na 50 a více let a ne Smart City lavičky či jiné hlouposti ale např.wi fi v centru zdarma s info pro turisty / v AJ je snad jasné/ atd.!!

4 0
možnosti

Papouškové už jedou, stačí jim k tomu nadpis článku a mají jasno ;-D

Nebýt modrých zón, tak místní nezaparkují už vůbec, když na jejich místech budou nasáčkovaní obyvatelé Středočeského kraje, kteří mají potřebu vozit si své křupanské zadky až do města.

2 5
možnosti

Souhlas. Podotýkám, že se názorům přespolních nedivím a nezlobím se na ně, bohužel si tady dala sraz ta část populace, pro kterou je číslo 300.000 naprosto nepochopitelné a tajemné, takže tady většina pořád něco mele o P+R.:-/

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sparta zlomila Liberec a je v semifinále, Pardubice se postupu přiblížily

20. března 2024  16:40,  aktualizováno  22:55

Hokejisté Sparty jsou prvním semifinalistou letošního play off extraligy. Pražané ve čtvrtém zápase...

Kouř nad centrem Prahy. Hoří na střeše novostavby u hlavní pošty

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  12:35

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupá hustý dým, na místo se...

Pokousaná žena si jezevčíka vzala z útulku, před jeho agresivitou ji varovali

28. března 2024  11:10

Seniorka, kterou o víkendu pokousal jezevčík, měla psa teprve několik hodin. Vzala si ho totiž z...

Nová operační metoda pacientku s Parkinsonovou chorobou zbavila třesu

28. března 2024  10:29

Neurochirurgové z Centra pro intervenční terapii motorických poruch (iTEMPO) úspěšně operovali ...

Provoz železnice v Praze zastavili mladí lidé, kteří házeli kamení na vlaky

27. března 2024  18:04,  aktualizováno  18:08

Provoz na železnici v Praze mezi hlavním nádražím a Libní se ve středu odpoledne na téměř hodinu...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.