Diskuze

Firmy v Praze stále bojují o zaměstnance, zvyšování platů bude pokračovat

Hospodářský růst v loňském roce přinesl rekordní zvyšování mezd. Podobný nárůst výdělků mohou lidé čekat i v roce 2018, a to i přesto, že podle odborníků letos růst ekonomiky mírně zpomalí. Radovat se ovšem nemohou zaměstnanci pražského dopravního podniku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

DP Praha má málo řidičů a proto bude jezdit ve svátečním režimu do poloviny ledna, ale nepřidají aby se k nim noví tak nehrnuli. Možná by nebylo naškodu, kdyby do článku napsali o kolik chtěli zaměstnanci DP přidat. Miliarda je pěkné číslo, ale mohli napsat kolik je to % nebo suma na hlavu.

5 0
možnosti

DPP nic, plat je adekvátní, problém je v tom že nejsou lidi....

3 1
možnosti
MM

Tento článek obsahuje informaci, že MP mají v průměru 37tis a něco, DPP inzeruje (pro řidiče BUS/TRAM) 35tis. měsíčně, ale to není průměr a zaběžnou pracovní dobu, ale odměna za cca 22 směn v měsíci, a to v délce cca 9hodin = 1h přesčasů denně.

OPRAVDU SI MYSLÍTE, ŽE SI ŘIDIČI MHD ZASLOUŽÍ MÍŃ NEŽ MP, PŘIČEMŽ OBĚ ORGANIZACE MAJÍ STEJNÉHO ZŘIZOVATELE/VLASTNÍKA = MAGISTRÁT HL.M.PRAHY?

PS: On je dosti prapodivný i ten rozdíl v DPP, že strojvedoucí metra mají o několik tisíc měsíčně víc za stejný čas než řidiči tzv. povrchovky!!

Připouštím, že metro musí ovládat více proškolenější lidé a je to práce v podzemí = ve stížených/stísněných podmínkách (vetšinou) bez přístupu denního světla, ale mnohem jednodušší (vlaky jsou vybaveny automatickým vedením = strojvedoucí mu max. dává nějaké povely - např. zavřít dveře a rozjet) než mají řidiči povrchjové MHD, kteří musí být ostražití vůči komukoliv v okolí, jestli splní své povinnosti a nevjede/neskočí jim do dráhy, protože nejn po řidičích BUS, ale (v rozporu s platnými předpisy ČR) i TRAM je požadováno jet maximálně takovou rychlostí, aby dokázali zastavit vozidlo před jakoukoliv i náhlou překážkou!! TENTO POŽADAVEK JE OVŠEM I VŮČI ŘIDIČŮM BUS (ČI JAKÉHOKOLIV MOTOROVÉHO VOZIDLA, ZA NĚJŽ ZÁKON 361/2000SB O TZV. SILNIČNÍM PROVOZU TRAMVAJ NEPOVAŽUJE) NEOPRÁVNĚNÝ, PROTOŽE DLE TZV. VÍDEŃSKÉ ÚMLUVY O SILNIČNÍM PROVOZU Z ROKU 1968 (JEJÍHO ZÁVAZNÉHO ANGLICKÉHO ZNĚNÍ - NIKOLIV MNĚ ZNÁMÝCH DVOU CHYBNÝCH PŘEKLADŮ DO ČJ) JSOU ŘIDIČI POVINNI DOKÁZAT ZASTAVIT VOZIDLO POUZE PŘED OČEKÁVATELNOU PŘEKÁŽKOU = JAK ZAČALI V POSLEDNÍ DOBĚ I NĚKTERÉ ODVOLACÍ SOUDY ČR ROZHODOVAT ŮČASTNÍCI TZV. SILNIČNÍHO PROVOZU NEJSOU POVINNI PŘEDPOKLÁDAT PORUŠENÍ JEHO PRAVIDEL JINÝMI OSOBAMI -ÚČASTNÍKY PROVOZU, PROTOŽE V OPAČNÉM PŘÍPADĚ BY TA PRAVIDLA BYLA ZCELA ZBYTEČNÁ!

1 3
možnosti

Nechápu v čem spočívá logika že když MP mají nějakou sumu tak je má mít řidič DPP? To si jako představujete že se všichni zaměstnanci veřejného sektoru soudružsky seřadí vedle sebe a budou mít stejnou mzdu jenom proto že jsou to příspěvkovky magistrátu? ;-)

Zbytek zcela nesouvisející blábol. Rv

1 1
možnosti
MM

Za kolik lidských životů nese příslušník MP každou minutu své činnosti na sebe přímou odpovědnost = že jeho chyba může v kterém koliv úkonu (když on většinou vypisuje pokutové bloky apod.) může někoho zranit/zmrzačit či dokonce i zabít?

Řidiči MHD za desítky až stovky = měly by mít ve výsledku tedy za tuhle větší odpovědnost dokonce více než MP a nikoiv stejně, jak požaduji!!

0 2
možnosti

Riziko má samozřejmě větší strážník, byť MP nemusím tak jsou to pořád ozbrojené složky, řidič je akorát řidič. Tak jako kterýkoliv další účastník silničního provozu na sebe bere riziko a zodpovědnost zároveň, jestli veze 4 nebo 40lidí je jedno - vźdy se musí chovat tak aby nikomu dalšímu neublížil, podle vaší teorie by pak museli být placeni stejně i řidiči všech aut, protože je reálné riziko že se stranou účastníků nehody s autobusem a nesou vlastně zodpovědnost za jeho cestující. Zmrzačit nebo zabít může při výkonu své práce v podstatě kdokoliv, i ta poslední uklízečka co si splete barel chloru s pitnou vodou... Takže tudy cesta nevede Rv

Cenu práce řídí trh práce, nic jiného, a ten zařídil že jí v současné době mají nijak extra kvalifikovaní řidiči skoro průměrnou, což jí vzhledem k tomu že většina lidí průměru nedosahuje činí více než adekvátní R^

1 0
možnosti
MM

Riziko zranění sebe může mít větší strážník - i když je to dosti napováženou, když to jsou většinou v reálu chodící "ouřadové" (přidělující zejména ty pokuty za špatné parkování - žel v Praze většinou za nezaplacené stání na zpoplatněných místech než za stání na zakázaných místech - včetně překážení BUS a dokonce i TRAM MHD) nikoliv zásahové jednotky PČR !!

Když řidič jakéhokoliv vozidla bourá, tak v první řadě tím ohrožuje sebe a další cestující v tom voze = většinou méně než 10, ale u MHD je to více takřka vždy = hrozba trestného činu obecného ohrožení (byť z nedbalosti), z kterého je v ČR málokdy obviněn řidič OA, byť kvůli němu havaroval i BUS!!

0 0
možnosti

Netvrdím že jsou MP nějací hrdinové co zachraňují svět, samozřejmě to skutečně jsou vesměs obyčejní pochůzkáři a ouřadové, ale jelikož řidiči mhd taky nejsou žádný einsteini tak pořád zůstává ten rozdíl ozbrojená složka vs. řidič.R^

Trestný čim z nedbalosti se pak týká stejně jakéhokoliv řidiče, závisí ryze na konkrétní nehodě a jejím posouzení, v tom rozdíl není. R^

0 0
možnosti
OH

Na trase B není žádný vlak vybaven automatickým vedením

0 0
možnosti
MT

Jaký sváteční režim? To co teď předvádí je prázdninový režim. Sváteční režim by byl ještě horší... Ne každé prázdniny jsou svátek. Děti to tak možná berou, i když celé ty dva měsíce v létě asi už také ne...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu

24. dubna 2024  16:28

Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Basketbalistky USK zvládly třetí finále bez problémů, titul mají na dosah

26. dubna 2024  19:30,  aktualizováno  21:17

Basketbalistky USK Praha porazily doma ve třetím ligovém finále Žabiny Brno 83:61. V sérii vedou...

Létaly židle, lidé je pohřbívali. Volejbalisté Ústí ale baráž senzačně otočili

26. dubna 2024  20:48

Křepčili, jako by vyhráli titul, poskakovali s fanoušky, v extázi jim nabíhaly na krku žíly....

Posílili jsme opatření, tvrdí pořadatel maratonu. Minule závodníci kolabovali

26. dubna 2024  16:38

Přes osm tisíc běžců, z toho přibližně polovina ze zahraničí, a zhruba 200 milionů zisku pro českou...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...