Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražané velké změny MHD odmítají, říká Ropid. Žádostí o úpravy je ale moc

  9:56aktualizováno  12:16
Prahu letos čekají změny v tramvajové dopravě. Ropid pracuje se třemi verzemi - od mírné až po snížení počtu linek spojené s přetrasováním. „Vnímáme velmi jasně, že Pražané nepreferují rozsáhlé změny,“ připustil v chatu se čtenáři zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt.

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt | foto: Ropid

Když se mění jízdní řády, Pražané se zpravidla postaví na odpor. „Proč musíte zasahovat do něčeho, co funguje? To musíte vykazovat nějakou činnost i za cenu toho, že MHD v Praze zhoršíte?“ ptal se čtenář Václav Pavelek.

Martin Šubrt namítl, že se Ropidu sešlo už tolik podnětů od cestujících a městských částí, že je větší zásah do sítě MHD nezbytný. „Neumíme to řešit bez širšího návrhu změn, protože každá jednotlivá změna má závažný dopad na jízdní řády a provoz ve zbytku sítě,“ vysvětlil.

Ujistil, že spojů neubude. „V ulicích by mělo jezdit stejně tramvají. Pokud ke změnám dojde, tak v souvislosti se změnou všech jízdních řádů 1. 7. nebo 1. 9. tak, aby nebylo nutné vynakládat zbytečné prostředky na tisk jízdních řádů.“

Čtenář Leoš Linka připomněl poslední velkou „revoluci“ v MHD v září 2012, která se setkala se silnou kritikou. „Určitě nebylo všechno špatně, řada změn - třeba linky 118 či 125 - je městskými částmi kvitována. Ale to neznamená, že není možné pracovat na odstranění problémů,“ uvedl Šubrt.

Odpovědi Martina Šubrta z Ropidu čtěte zde

Ropid nechce opakovat chyby z roku 2012 a tentokrát volí jiný postup. Zeptá se cestujících, co by sami změnili, jejich připomínky do připravovaných úprav zapracuje a pak teprve bude o novinkách v MHD rozhodovat.

„Na osmdesáti zastávkách se v těchto dnech postupně objeví řada otázek, kterými chceme vyzvat cestující ke spolupráci na přípravě změn,“ oznámil ve středu náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. Do jaké míry budou mít cestující skutečně vliv na změny, není jisté.

Ropid pracuje na třech návrzích možných změn v rámci tramvajových linek.

„První návrh - konzervativní - bude obsahovat řešení základních problémů, které se v tramvajové síti vyskytují. Rozsah změn v tomto návrhu nebude velký,“ popsal ředitel Ropidu Petr Tomčík.

Druhý by zamíchal s čísly linek výrazněji. Takzvaný „návrh příležitostí“ počítá se zaváděním zcela nových spojů. Jeden takový, staronový, by mohl brázdit koleje mezi Strašnicemi a Palmovkou, jako před pár lety zrušená linka 19.

Třetí varianta je nejradikálnější. Jedná se o takzvaný vídeňský model. Podle něj by ubylo linek, množství tramvají by však zůstalo stejné. Po metropoli by se však pohybovaly výhradně takzvané páteřní linky, které jezdí na nejvytíženějších trasách, a tudíž převážejí největší množství cestujících.

„Nevzdáváme ani nepreferujeme žádnou variantu,“ ubezpečil Martin Šubrt. „Sbíráme dost podnětů a budeme předkládat možná řešení. Řada podnětů jde vyřešit snadno, řada složitěji, některé jen v tom vídeňském stylu. Vnímáme ale velmi jasně, že Pražané nepreferují rozsáhlé změny, které by výrazně měnily jejich každodenní cesty,“ podotkl.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.