Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec rychlým jízdám po Vltavě, čluny v Praze budou muset zpomalit

  13:41aktualizováno  13:41
Od dubna bude pro majitele motorových člunů platit v Praze na Vltavě nové rychlostní omezení. Kvůli veslařům bude nově zakázána jízda ve skluzu ve dvou zónách: Od Praha - Štvanice až k mostu na Výtoni a od Císařské louky až po Barrandovský most.

Ilustrační snímek | foto: Petr Lundák, MF DNES

Státní plavební správa o zpomalení lodí na Vltavě mezi pražským Braníkem a Smíchovem uvazovala už na začátku února (více zde).

Opatření, které má všeobecně zvýšit bezpečnost, bude platit během letní sezóny vždy od 1. dubna do října.

Řidiči motorových lodí a člunů budou muset ve dvou nových úsecích jet v takzvaném výtlačném režimu, kdy je příď lodi ponořená ve vodě. Jízda ve skluzu, tedy tak, že loď jen klouže po hladině, bude kvůli bezpečnosti zakázána.

„Bude se moci plout ve výtlačném režimu, kdy nedochází ke vzniku škodlivého vlnobití a kdy je rychlost plavidel snížena,“ uvedla ředitelka Státní plavební správy Klára Němcová.

První z připravovaných zón s rychlostním omezením začíná od plavební komory Praha - Štvanice a končí u železničního mostu na Výtoni.

Od Výtoně pak bude asi kilometrový úsek bez rychlostního omezení a od Stadionu vodních sportů na Císařské louce až po Barrandovský most bude vyznačený druhý úsek s pomalou plavbou.

Výsledná podoba nařízení je podle Němcové kompromisem mezi oběma názorovými skupinami. Například ČOV navrhoval zónu prodloužit až k jezu v Modřanech.

Zpomalení je pro některé lodě jako zákaz

Na bezohlednou jízdu řidičů motorových člunů si v minulosti stěžovaly zejména sportovní svazy včetně Českého olympijského výboru. Naopak proti omezení vystoupily na přelomu loňského a letošního roku zástupci výrobců a prodejců lodí.

Podle dřívějšího vyjádření Asociace lodního průmyslu ale bude mít rychlostní omezení pro řadu majitelů lodí prakticky totožný dopad jako úplný zákaz plavby.

„Moderní rekreační lodě jsou konstruovány pro plavbu ve skluzu, mají širokou plochou záď, a zejména lehčí lodě jdou do skluzu již při rychlostech okolo deseti až 15 kilometrů za hodinu. Plout ve výtlaku pro ně znamená plout rychlostí maximálně pět až osm kilometrů za hodinu, což je naprosto bezdůvodně a zbytečně pomalé,“ uvedla asociace.

Podle Němcové ale není cílem plavbu motorových lodí v Praze zakazovat, ale omezit rychlost na úseku, kde je to z bezpečnostních důvodů nejvhodnější. Právě úsek kolem Podolí je jedním z těch, kde jsou během slunných dní stovky veslařů a kanoistů.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hasiči zasahovali u požáru komory v bytovém domě v Praze 4.
Od požáru komory vyhořelo v domě celé patro, hasiči vyvedli ven 24 lidí

V noci na pondělí vypukl požár komory v bytovém domě v ulici v Praze 4. Evakuováno bylo dvacet čtyři lidí, tři starší lidé se nadýchali nebezpečných zplodin a...  celý článek

Oblíbený první muž Košíř Matěj Hlaváček se zadlužil stavbou tramvajové trati a...
Starosta přivedl před 120 lety tramvaj do Košíř. Dluhy řešil výstřelem

Košířský starosta Matěj Hlaváček postavil a před 120 lety rozjel soukromou tramvajovou trať z pražského Anděla do Košíř. Tramvaj ho ale nakonec zruinovala....  celý článek

Železniční trať z Praha - Beroun čeká modernizace.
Praha plánuje dvacet nových zastávek vlaků, výstavba už ale nabírá skluz

Praha se má do roku 2030 proměnit v metropoli vlaků. Vzniknout by mohlo i přes dvacet nových železničních zastávek. Už se stanicemi Eden a Zahradní Město,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.