Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kladno chce stejně jako Praha 6 trať rychlodráhy na svém území v tunelu

  14:35aktualizováno  14:35
Vedení Kladna se ohradilo proti stávajícímu návrhu rychlodráhy, která má vést do Prahy, a nechalo si vypracovat vlastní řešení. Navrhuje v něm variantní vedení trati, vedení vlaku novou tunelovou tratí či zkrácení doby pro většinu obyvatel města jedoucích do Prahy o 15 až 20 minut.

Podoba nové rychlodráhy | foto: www.praha-kladno.cz

Projekt Modernizace trati Praha - Kladno s napojením na letiště je více než 20 let starý a neodpovídá potřebám a požadavkům na moderní železniční spojení, míní kladenská radnice. Přišla proto s novým řešením.

Fotogalerie

V aktuálním návrhu vidí město několik nedostatků. Vadí mu odtržení Městského stadionu Sletiště od zbývající části města. „Tím by oblíbená klidová zóna ztratila komfort jednoduché dostupnosti,“ uvedla mluvčí Kladna Lenka Růžková.

Další „vadou na kráse“ pak podle Kladna je fakt, že projekt počítá s modernizací stávajícího železničního koridoru, který vznikl v 19. století kvůli dopravě uhlí. Vlak proto podle Růžkové nejede nejrychlejší trasou a město jen okrajově obkrouží.

„Odstavné parkoviště P+R je plánováno pouze u hlavní vlakové zastávky Kladno. Zdvojkolejnění trati navíc zásadně odmítají občané Kladna, kteří v její blízkosti žijí,“ vyjmenovala dále Růžková, s čím město nesouhlasí.

Kladenský primátor Milan Volf se domnívá, že pokud nepřivedou vlak k lidem, cestujícího ho nebudou používat. „Než dojedou z našeho největšího sídliště na vlakovou zastávku a pokud připočtu dobu parkování a čekání na spoj, tak za stejný čas budou autem na kraji Prahy,“ domnívá se Volf.

„Dvacet miliard za dvě minuty zrychlení nemá logiku,“ dodává Růžková.

Přes Kladno novým tunelem

Město tak navrhuje, že lepším řešením by bylo vést trať, která spojí Prahu s Kladnem přes Letiště Václava Havla přímo. Schválená varianta totiž počítá s přímou spojnicí Praha-Kladno a odbočkou na letišti za stanicí Praha - Ruzyně.

Na území Kladna by pak podle plánů města měla rychlodráha vést tunelem. Vlak by měl také obsluhovat střed města, ale i centra kladenských sídlišť Kročehlavy, Sítná a Rozdělov. Podle řešení města by přes 60 procent Kladeňáků mělo zastávku v docházkové vzdálenosti.

Zároveň navrhuje bezodkladné zahájení opravy stávající trati a nasazení kvalitních vlakových souprav, čímž by se cestujícím výrazně zkrátila a zpříjemnila cesta již během dvou až tří let.

Studii nyní město zaslalo ministerstvu dopravy a čeká na jeho vyjádření. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zatím pokračuje v přípravě trati z centra na Letiště Václava Havla a do Kladna.

Počítá se s tím, že Prahou 6 povede trať pod zemí. Ministerstvo nedávno slíbilo, že prověří, zda je záměr ekonomicky efektivní. Kladno proto doufá, že by mohlo souběžně posoudit i jeho návrh a případně navrhuje využití stejného razicího stroje pro zahloubení dráhy jako v Praze 6.

Proti rozšiřování jednokolejky mezi Hradčanskou a Veleslavínem na dvojkolejnou trať loni protestovali obyvatelé Prahy 6 (psali jsme zde).

Podívejte se na některé zvažované varianty trati:

Autor:


Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.