Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metrostav nabídl magistrátu převzetí kompletní odpovědnosti za Blanku

  18:47aktualizováno  19:28
Stavební firma Metrostav nabídla pražskému magistrátu, že převezme veškerou zodpovědnost za dokončení tunelu Blanka. Nabídku adresovanou primátorce Adrianě Krnáčové odeslalo vedení Metrostavu v pondělí v podvečer.

Metrostav dokončil stavební práce na tunelovém komplexu Blanka. Výstavba přišla na necelých 37 miliard (30.9.2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Podepsal ji předseda představenstva Jiří Bělohlav a předpokládáme, že primátorka se k ní dostane v zítřejších ranních hodinách,“ řekl v pondělí iDNES.cz mluvčí Metrostavu František Polák. 

Magistrát hodlá o nabídce, na kterou upozornila ČTK, s představiteli Metrostavu jednat. „Hlavní město Praha toto vstřícné gesto samozřejmě vítá a bere ho jako první možný krok k urychlení otevření Tunelového komplexu Blanka,“ řekla iDNES.cz mluvčí magistrátu Petra Hrubá. Jednání podle ní budou probíhat v následujících dnech. 

Kauza Blanka

Zakázku na tunel Blanka Praha rozdělila do dvou hlavních částí. O tu stavební se stará Metrostav, technologickou zajišťuje ČKD Praha DIZ. Jejich koordinaci si v takovém případě musí podle Poláka zajistit investor nebo firma, kterou tím pověří. Nyní je ale podle něj zřejmé, že se to nedaří. Metrostav nabízí, že by tuto zodpovědnost převzal. 

„V tuto chvíli to není o penězích ani o termínech,“ řekl Polák a dodal, že tato otázka bude až obsahem jednání se zástupci města. Hlavním důvodem, proč představenstvo Metrostavu nabídku učinilo, je prý snaha pomoci městu. 

„Vadí nám bezvýchodnost situace, kdy nikdo nemá vůli to dokončit. S tím jsme se ještě nikdy nesetkali. Určité hádky a spory jsou běžné, ale jak stavba finišuje, většinou na spory všichni zapomenou a snaží se to dotáhnout do konce,“ sdělil mluvčí. 

Vyjádření společnost ČKD Praha DIZ redakce iDNES.cz zjišťuje.

Stavbu tunelu za více než 37 miliard korun provází řada problémů. Rozhodčí soud už loni řešil spory s Metrostavem o miliardové částky. Kromě toho se město soudí také s firmou Inženýring dopravních staveb, která měla zajistit stavební dozor a koordinaci prováděných prací.  

Otevření tunelu se odložilo již několikrát, naposledy kvůli kabelům poškozeným vlhkostí. Zahájení provozu se kvůli nim posouvá nejméně o osm měsíců. Primátorka projektanty ostře zkritizovala, že nepředpokládali problém s prosakováním vody. 

Ne debil, ale více debilů může za Blanku, uvedla Krnáčová (5. března 2015):

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.