Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DOKUMENT: Návrh změn v pražské MHD od dubna 2015 - tramvaje

  6:05aktualizováno  6:05
Na duben chystá město největší změny v MHD od roku 2012. Vyvolá je spuštění provozu metra A do Motola. MF DNES a iDNES.cz exkluzivně přinášejí kompletní návrh nových tras a dalších změn.

1 Beze změny (Sídliště Petřiny – Spojovací).

2 Linka je nově v provozu celodenně, celotýdenně v nové trase: Sídliště Petřiny – Hradčanská – Strossmayerovo náměstí – Nádraží Holešovice – Palmovka – Biskupcova – Želivského – Strašnická – Nádraží Hostivař. Ve zrušeném úseku je nahrazena metrem A a linkami 5 a 20. Celotýdenní provoz v sólo vozech.

Kompletní návrh změn v pražské MHD od dubna 2015

3 Beze změny (Levského/Sídliště Modřany – Nádraží Braník – Kobylisy/Březiněveská).

4 Beze změny (Kotlářka – Kubánské náměstí).

5 Na lince je celotýdenně navýšena kapacita (dvouvozové nebo kloubové tramvaje) a v úseku Hradčanská – Dlouhá třída je nově vedena přes Strossmayerovo náměstí (v úseku přes Malostranskou je nahrazena linkami 6 a 8).

6 Ve směru od Spořilova je ze zastávky Újezd odkloněna přes Malostranskou, Hradčanskou a Vítězné náměstí do zastávky Nádraží Podbaba, nově je v provozu celodenně, celotýdenně a je navýšena kapacita (dvouvozové nebo kloubové tramvaje). Zlepšení koordinace v úseku Nádraží Podbaba – Vítězné náměstí. V úseku Újezd – Sídliště Barrandov je nahrazena linkami 8 a 15.

7 Beze změny (Radlická – Černokostelecká).

8 Ve směru od Starého Hloubětína je ze zastávky Dlouhá třída odkloněna na Malostranskou a dále po trase současné linky 20 přes Újezd a Anděl do zastávky Sídliště Barrandov. O víkendech je navýšena kapacita (dvouvozové nebo kloubové tramvaje). V úseku Dlouhá třída – Strossmayerovo náměstí – Nádraží Podbaba je nahrazena linkami 5 a 26.

9 Beze změny (Sídliště Řepy – Spojovací).

Plánek návrhu vedení linek tramvají

Plánek návrhu vedení linek tramvají

10 Ve směru od Sídliště Ďáblice je ze zastávky Flora odkloněna po trase současné linky 11 přes Muzeum, I. P. Pavlova a Náměstí Bratří Synků do zastávky Spořilov. O víkendech je zkrácen interval na polovinu a nasazeny sólo vozy. V úseku Flora – Sídliště Řepy je nahrazena posílenou linkou 16 s polovičními intervaly.

11 Linka je zkrácena o úsek Náměstí Bratří Synků – Spořilov a nově jede pouze v pracovní dny cca do 20 hod. (rozsah provozu i trasa nahrazeny linkou 10), na linku jsou nasazeny sólo vozy.

12 Linka je v úseku Malostranská – Strossmayerovo náměstí vedena opět rychlejší trasou po nábřeží přes zastávku Čechův most (v úseku přes Letnou nahrazena linkou 2).

13 Linka je zrušena (Náměstí Bratří Synků – Černokostelecká) a nahrazena linkami 5, 10 a 11.

14 Ve směru od Sídliště Barrandov je ze zastávky Jindřišská odkloněna po trase současné linky 26 přes Hlavní nádraží, Olšanské náměstí, Nákladové nádraží Žižkov, Želivského a Strašnickou do zastávky Nádraží Strašnice/Radošovická. Linka je nově v provozu jen ve špičkách pracovních dnů. V úseku Jindřišská – Ortenovo náměstí je nahrazena linkou 18.

15 Nová linka (Sídliště Barrandov – Smíchovské nádraží), v provozu pouze v ranní špičce pracovního dne.

16 Linka je celotýdenně zkrácena o úsek Nádraží Vysočany – Lehovec (nahrazena linkou 19) a v úseku Olšanské hřbitovy – Kotlářka – Sídliště Řepy je zkrácen interval na polovinu jako náhrada za linku 10. V úseku Kotlářka – Sídliště Řepy nově v provozu celodenně, celotýdenně (polovina spojů, vyjma špiček pracovního dne, je i nadále ukončena v zastávce Kotlářka).

17 Beze změny (Levského/Sídliště Modřany – Vozovna Kobylisy).

18 Ve směru od Vozovny Pankrác je ze zastávky Karlovo náměstí/Odborů odkloněna po trase současné linky 14 přes Václavské náměstí, Těšnov, Vltavskou, Ortenovo náměstí a dále přes Nádraží Holešovice do zastávky Výstaviště Holešovice. V úseku Karlovo náměstí – Petřiny je nahrazena linkami 2, 6 a 22. O víkendech jsou nasazeny sólo vozy.

19 Nová linka (Palmovka – Nádraží Vysočany – Lehovec). V provozu celodenně, celotýdenně v sólo vozech.

20 Ve směru od Divoké Šárky je ze zastávky Újezd odkloněna po trase současné linky 22 (jako její posila) přes Národní třídu, Karlovo náměstí, I. P. Pavlova a Náměstí Míru do zastávky Čechovo náměstí. V úseku Malostranská – Újezd – Anděl – Sídliště Barrandov je nahrazena linkou 8.

22 V úseku Malostranská – Národní divadlo jede nově rychlejší trasou přes Staroměstskou, v původním úseku přes Újezd je nahrazena linkami 6 a 20.

24 Linka již není propojena s linkou 14 a je zkrácena do zastávky Výstaviště Holešovice. V zkráceném úseku je nahrazena linkami 2 a 18. O víkendech je prodloužen interval na dvojnásobek.

25 Beze změny (Vypich – Lehovec).

26 V oblasti Prahy 6 jede nově z Nádraží Podbaba (v úseku Vítězné náměstí – Divoká Šárka je nahrazena linkou 5). Dále je ze zastávky Olšanské náměstí odkloněna přes Floru do zastávky Olšanské hřbitovy (v úseku Olšanské náměstí – Nádraží Hostivař je nahrazena linkami 2, 9 a 14). O víkendech jsou nasazeny sólo vozy.

Zdroj: ROPID



Témata: Praha, Praha-město




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.