Pražský radní Josef Nosek

Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS).
velikost textu:
vydáno 15.8.2012 9:30
Vedení hlavního města schválilo největší změny v MHD za poslední desítky let. Od 2. září většina linek změní trasu, řada zcela zanikne. Na otázky související se změnami odpovídá čtenářům iDNES.cz pražský radní pro dopravu Josef Nosek.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. srpna 2012 do 9:47

OTÁZKA: 1) proč se ruší hojně využívané tangenciální linky 19 a 217? 2) v čem je úspora zkrácení BUSů a nahnání lidí do tramvají, když vozokilometr tramvaje je dražší a ty lidi je stejně třeba přepravit? (kvůli zkrácení 123 a 218 budete posilovat tramvaje) 3) počítáte vůbec v oblasti Prahy 5 a 6 s návazností na otevření V.A, nebo nás za dva roky čeká další "optimalizace"? (doufám, že nás čeká už do roka, ale že současní tvůrci u toho už nebudou) 4) Opravdu si myslíte, že je lepší jedna linka se třemi různými konečnými a dvěma piktogramy u každého času odjezdu, než 2 linky, z nichž jedna jede pouze v určité části trasy linky druhé (dříve např 22, 23). V Praze to takto fungovalo vždy, lidi jsou zvyklí si všímat zejména čísla linky, je vyřešen problém sjíždění souprav atd. Lukáš Novák
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linku 19 nahradí linky 16 a 26. linku 217 nahradí linky 143 a 191. Co se týká "nahnání lidí do tramvají", úspora je v tom, že tramvaje daným úsekem dnes stejně jezdí a autobusy se platí navíc. Počítáme samozřejmě s návazností na metro V.A. Opravdu si myslím, že jedna častější linka je lepší než dvě prakticky stejné linky s delšími intervaly. 15.8.2012 10:35
OTÁZKA: Říkáte, že nový systém potěší 40 % lidí. Opravdu tomu věříte, pokud ušetříte na veřejné dopravě bezmála půlmiliardu, což musí nutně znamenat, že podstatně snížíte najeté kilometry. Naopak nevím o nikom, zejména tedy z obyvatel periferie, kdo by nový systém uvítal. Např. u nás ve Kbelích se podstatně omezí linka 185, čímž se prakticky zruší přímé spojení Kbel s linkou B, které bylo tradiční a existovalo de facto od vybudování metra.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linka 185 pojede ve špičkách na Palmovku. Správně nastavený systém může být příjemnější i když je levnější. 15.8.2012 10:37
OTÁZKA: Dobrý den, je zcela logické, že radnice propaguje lokální zájmy. V oblasti Prahy 8 je domov důchodců, kde jediné blízké spojení je/byl autobus 152. Ten bude nyní o víkendu bez náhrady zrušen. Takže důchodcům a jejich návštěvám nezbyde nic jiného než přijet autem, jít z metra Kobylisy pěšky nebo přestoupit z autobusu 183 na autobus 202, který má o víkendu interval 1 hodina. A odpověď magistrátu je, že radnice propaguje lokální zájmy a tudíž je Vám to jedno? Pak mne zajímá za jakou stranu jste kandidoval? Děkuji. Pavel Klasek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Domov důchodců v Praze 8 má bližší zastávku na lince 183, která pojede jednou tak často. Navíc posilujeme linku 202, kterou se dostanete na nákup i k lékaři. 15.8.2012 10:39
OTÁZKA: Dobrý den, proč se ruší některé hojně využívané linky a naopak se zachovají linky, které jezdily často poloprázdné a lidi budou muset zbytečně přestupovat. Konkrétně například zrušené linky 217 (Dejvická - Anděl) či 149 (Dejvická - Butovice) a zůstává 143 (Dejvická - Strahov)... Děkuji, O.T. Ondřej Tolar
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linka 149 jezdila opravdu poloprázdná a číslo 217 se pouze mění na 191 a 143. Můžeme tak lépe reagovat na potřeby studentů na Strahově. Z Dejvic k Andělu je rychlejší tramvaj 20. 15.8.2012 10:42
OTÁZKA: Dobrý den, neuvažujete o znovuzavedení provozu metra do 1 hod. v noci v pátek a sobotu? Byla to skvělá věc, kterou skutečně ocenila spousta lidí kolem mě.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Bylo to strašně drahé na příliš málo cestujících. 15.8.2012 10:42
OTÁZKA: Dobrý den, omlouvám se, že jsem v první otázce zapomněl na jedno důležité: po nástupu nového vedení DP bylo zadání na úsporu 600 mil. Kč při zavedení změn v MHD. Teď se hovoří o cíli už jen 400 mil. Kč. Není tajemstvím, že ani to se nesplní. Vaše odpověď, prosím?
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: To je zodpovědností vedení dopravního podniku a dnes na dozorčí radě se na to také hodlám zeptat. 15.8.2012 10:43
OTÁZKA: Dobrý den, já osobně fandím změnám v Praze, jelikož takovou změnu podstoupilo Brno již před 17 lety. A byla to změna k lepšímu. Jde o to zvyknout si na nový systém. Ale otázka zní: nepřijde vám veřejnost málo informovaná? Někde se píše, že proběhla "masivní informační kampaň" - nevím, co je na tom pravdy, ale např. na dpp.cz o tom není ani zmínka - a na takových stránkách by to snad mělo být popsáno co nejpodrobněji. Druhá otázka: není lepší svazky tram. linek pojmenovat např 12 a 12A, než 12 a 20? Tak to mají řešeno např. v Anglii a funguje jim to skvěle. Karel Němec
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Děkujeme za podporu :) Informační kampaň má opravdu smysl poslední dva týdny před zavedením změn, informační kampaň odstartuje příští pondělí. 15.8.2012 10:46
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mě, jak se bude rozšiřovat metro, o tom nikde nic neslyším. Děkuji
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Kromě metra do Motola je v blízké budoucnosti reálné začít stavět metro do Písnice. 15.8.2012 10:47
OTÁZKA: Dobrý den. Na některých linkách byly normální autobusy zaměněny za kloubové. Byly před tím tyto změn konzultovány s řidiči a byly předtím zadány průzkumy vytíženosti? Jde mě konkrétně o linku 167 k Nemocnici na Homolce. Zastávky jsou krátké, takže k obrubníku se často nedostane ani krátký vůz, natož kloubový, točna Na Homolce je malá a pokud tam kdokoliv zaparkuje (celkem běžná věc) vůz se neotočí a tak celá linka bude stát. Velice problematický je výjezde na Kukulovu ulici. Linka po osmé večerní jezdí poloprázdná, je tedy nutné nasazovat vůz s kapacitou 170 lidí, když jich tam pojede sotva 30? Totéž platí i pro 174 a 180. Večer jezdí téměř prázdné. Nebylo by lepší je večer vyměnit za krátké?
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Nasazení kloubových autobusů na linku 167 vychází z přepravních průzkumů - tuto linku je třeba jednoznačně posílit. Zastávky budou upraveny, aby u nich mohly kloubové autoubusy pohodlně zastavit. 15.8.2012 10:50
OTÁZKA: Zajímalo by mne proč tramvaj číslo 11 je tak markantně zkrácena, pro nas bydlící v jejím okruhu byla skvělou spojnicí s přímým centrem Prahy a teď člověk musí zbytečně přestupovat. Takze primy tradicni spoj z Hostivare a Strasnic do oblati Vinohrad, Zizkova a Noveho Mesta neexistuje a chudaci starsi lidi. Bohuzel moje babicka ktera uz neni gazela si ani nedojede ze Strasnic na Olsanske hrbitovy nebot tramvaji musi minimalene 1 prestoupit a autem tam obcan prahy 10 nezajede protoze nema parkovaci kartu P3. Je videt, ze novy magistrat pokracuje s likvidaci pohybu obyvatel po praze stejne uspesne jako Bemova skupina. Ten se pokusil zlikvidovat ridice a autodopravu a vy mestskou hromadnou. Jeste by mne zajimalo jak je pokryta povrchová doprava po václavském náměstí pro starši spoluobčany díky za odpověď Petr Kučera
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Místo linky 11, která jezdí nad metrem A budete mít linku 5, která Vás také doveze na Náměstí Republiky. Ze Strašnic k Olšanským hřbitovům pojede právě linka 5. V případě Václavského náměstí zvažujeme do budoucna tramvajové propojení Jindřišské a Vinohradské ulice. 15.8.2012 10:55
OTÁZKA: Dobrý den, mám konkrétní dotaz na řešení MHD v oblasti Prahy 4. Zatímco nyní se lze z oblasti Novodvorské dostat na metro (Kačerov, Budějovická) linkami 106, 121, 139, 170, 196, 203 a 205, nyní půjde toliko o linky 106, 139, 196 a 205. Opravdu se tam všichni cestující vejdou? Jarda Soukup
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linek bude sice méně, ale pojedou častěji, kapacita tak bude minimálně stejná. To je právě příklad zjednodušení celého systému MHD. Moc děkuji za zájem, za dotazy a za trpělivost. Přeji vám pěkný den, Josef Nosek 15.8.2012 10:58

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.