iDNES.cz

Pražský radní Josef Nosek

Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS).
velikost textu:
vydáno 15.8.2012 9:30
Vedení hlavního města schválilo největší změny v MHD za poslední desítky let. Od 2. září většina linek změní trasu, řada zcela zanikne. Na otázky související se změnami odpovídá čtenářům iDNES.cz pražský radní pro dopravu Josef Nosek.
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak chcete vysvětlit lidem z Horních Měcholup a Hostivaře, že jim od září bude muset stačit k dopravě na metro Skalka pouze nová linka 125. Lidé z části H.Měcholup se na Skalku bez přestupu už nedostanou. V odpolední špičce bude muset opět vše pobrat linka 125, která bude mít stejné intervaly jako současná linka 271. Toto má být ta vaše optimalizace? Vždyť takovým autobusem bude jezdit jen ten, kdo nemůže autem, tzn. počet aut se zvýší a nakonec i ty autobusy budou jezdit zpožděné. Petr Škoda
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Dobré ráno, pane Škodo, linka 125 nahradí současné linky 271 a 154, které měly ještě kapacitní rezervu. Navíc vznikne díky lince 125 bezkonkurenčně historicky nejrychlejší spojení Petrovic a Měcholup se Smíchovem. 15.8.2012 9:30
OTÁZKA: Dobrý den, taky si myslíte, že odborníci z ČVUT, radnice městských částí i většina občanů jsou jen otravní hlupáci, které není třeba brát vážně - magistrát přece ví všechno nejlépe? Jiří Macek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Rozhodně kolegové z ČVUT i z městských částí nejsou otravní ani hlupáci. Bohužel však u kolegů z městských částí se jedná o jejich lokální zájmy a my musíme nahlížet na systém MHD v celku. Co se týká odborníků z ČVUT, tak ti nemají výhrady vůči systému a podporují zavedení páteřních linek. Snaží se nastavit systém k absolutní dokonalosti, což v reálném světě není možné. 15.8.2012 9:34
OTÁZKA: Budou také zavedeny rikšy a koněspřežky? Lukáš Hrabě
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Pokud si to cestující budou přát a zrychlí to systém MHD, tak nejsem proti :) 15.8.2012 9:34
OTÁZKA: Kde si mohu na internetu vyhledávat různá spojení od září? Na Idosu ani jinde jsem zatím nic nenašel. Jakub Malinský
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Od pondělí 20. srpna bude možné vyhledávat na webu pražského dopravního podniku (www.dpp.cz) spojení od 1.září a bude možné si také vytisknout jízdní řád z jakékoliv zastávky. 15.8.2012 9:36
OTÁZKA: Dobrý den, Vám osobně se doprava do práce zlepší či zhorší či máte auto s řidičem? Máte tušení, kolik procent Pražanů na nový systém doplatí a kolika se naopak cesty zjednodušší? A do třetice – nestálo by za úvahu, vozit cestující první dny zadarmo, aby si mohli vyzkoušet, jak osobně napravit ten paskvil? Děkuji. Matouš Bárta
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Pro mě se nic nemění a cesta do práce pro mě zůstává stejná. Bydlím v Kobylisích u metra. Od 1. září bude systém méně komfortní pro 5 procent obyvatel, naopak potěší cca 40 % lidí. Ostatních se změny v podstatě nedotknou. 15.8.2012 9:40
OTÁZKA: Bojkot ROPIDu: Vážený pane náměstku primátora, chci Vás povzbudit, abyste se nebáli zapojit do změn v dopravě i obce a veřejnost. Z informací na dopravním serveru www.k-report.net se zdá, že plán revoluce v MHD existuje už dva roky. Lednové zprávy z tisku tuto informaci potvrzují. Přesto ROPID revoluční plán zveřejnil až těsně před prázdninami, a tím ''de facto'' zamezil účast městských částí a potažmo občanů. Vypadá to, jakoby ROPID záměrně (ze strachu z pracnosti?) bojkotoval seriózní a upřímnou diskuzi o veřejné službě MHD.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Plán na systémovou změnu MHD existuje už minimálně šest let a není to žádné tajemství. Nebyla ale dosud politická vůle a odvaha tento systém zavést. Systémová změna pražské MHD byla nezbytná, současný systém funguje od roku 1985 a potřeby lidí se za tu dobu výrazně změnily. Dopravu tomu musíme přizpůsobit. Rozumím tomu, že každá změna je nepopulární. Ale výhody nového systému budou zřejmé a viditelné teprve až si cestující na změnu zvyknou. 15.8.2012 9:44
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych následující otázky k jihovýchodu: 1. Jak se bude řešit nedostatečná kapacita linky 240 v zastávce Newtonova, kdy o víkendech na obsluhu rekreačního území Hostivařské přehrady pojede jen jeden spoj za 30 minut? Proč není linka 240 ponechána v trase přes Jakobiho, a přes Newtonovu není vedena linka 183? O víkendech každých 15 minut nastupuje na zastávce Newtonova až 15-20 lidí! 2. Jak se bude řešit případná krizová situace na lince 125 (nehoda na trase)? V okamžiku blokování linky 125 na Jižní spojce dojde k odříznutí sídlišť Petrovice a Horní Měcholupy od metra C i A. Jak to bude řešeno? Linka 183 bude jako náhrada nedostatečná, neboť ve většině případů je zdržována v kolonách na Průmyslové a je tedy nespolehlivá 3. Myslíte si, že je rozumné omezovat souběh linky 154 s tramvají na Švehlově? Linka 154 zde funguje jako připojení k metru, a jestli jste si nevšimnul, tak tramvaj (která by měla být náhradou) jede k metru o deset minut déle – kde se tady ušetří čas? Vlasta Sperkova
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: V případě linky 240 s Vámi nesouhlasím - kapacita v zastávce Newtonova bude dostatečná. Navíc se zrychlí cestování pro celé sídliště v Horních Měcholupech směrem na Háje. Většina návštěvníků přehrady v Hostivaři linku 154 ani dnes nevyužívá. Co se týká linky 183, tak kolony na Průmyslové ulici jsou už minulostí. V případě problémů na Jižní spojce dopravní podnik zavede na lince 125 okamžitě dispečerské řízení provozu. To znamená, vyslání dalších autobusů na trasu z druhé strany, aby se problémy z Jižní spojky nepřenesly do Petrovic. 15.8.2012 9:49
OTÁZKA: ...pokračování... 4. Proč se změna systému neřeší systémově s výhledem do budoucna? V lokalitě Horních Měcholup se nyní staví stovky nových bytů, a bude třeba všechny tyto byty dopravně obsloužit. Omezením počtu linek (zrušení 183 přes Nové Petrovice) se dostáváme do stavu, kdy ostatní linky již nebude možné intervalově posílit. Jak to budete řešit? 5. Jak budete přistupovat k méně pohyblivým občanům (senioři, cestující s kočárky) v této oblasti? Jak velké procento nízkopodlažních spojů bude na linkách 125, 183 a 240? Budou na lince 125 provozovány výhradně kloubové autobusy? 6. Co uděláte, když zjistíte, že ani po několika měsících není situace „usazená“ a budou trvat problémy? 7. A poslední – co je pravdy na tom, že úspora 400 milionů je nadhodnocená, že jsou do ní započítané i úspory ze zkrácení prodlouženého nnočního provozu metra a návazné MHD? Vlasta Sperkova
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Změna systému se řeší právě s ohledem na budoucnost. Snažíme se o maximální procento nízkopodlažních spojů právě s ohledem na méně pohyblivé občany. Úspora nebyla hlavním cílem změny, jde o rychlejší, jednodušší a přehlednější MHD. 15.8.2012 9:51
OTÁZKA: Proč je tolik rozporů mezi tím, co říkáte a tím, co jste schválili? Podporujete tangenciální linky, které uleví centru. A zároveň na západě rušíte vytíženou tangenciální linku 217 a na východě linku 19. Zrušením linky 6 v Ječné ulici chcete ulevit semaforům na I. P. Pavlova, aby tramvaje lépe projížděly. Jenže 6 odkláníte na Moráň, kde teď pojede 60 spojů za hod. místo pouhých 45 spojů v Ječné. Vytváříte závažnější problém. Rušíte souběhy, ale vedete linku 3 s metrem B nově od Palackého nám. až na Palmovku (ještě v polovičním intervalu). Přitom zde neměly tramvaje kapacitní problémy. Podporujete rozvoj vlaků ve městě, ale pravý břeh odříznete zkrácením linky 165 od vlaků v Radotíně. Posilujete nevytížené úseky, oslabujete úseky, kde autobusy jezdí už dnes plné (Petrovice). Mluvíte o větší přehlednosti, ale v mapách nového stavu mají některé linky linky 3, 4 i 5 konečných, takže je tam nejvíc doplňujících vysvětlivek v historii. A obrovskou řadu připomínek jste ignorovali. Proč? Martin Šubrt
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Dobrý den, pane Šubrte, naším cílem je skutečně odlehčit centru. Jedním z důkazů je právě linka šest. Místo linky 217 můžete kdykoliv použít z Dejvic na Smíchov tramvaj 20. Kapacita spojů na Strahov se nemění. Linka 3 je velmi důležitá pro obsluhu mezilehlých zastávek. Linka 165 měla mezi Zbraslaví a Radotínem minimální využití a takto lépe pomůže Zbraslavi při spojení na pravý břeh Vltavy. Neignorovali jsme žádné připomínky, ale je to komplexní systém MHD a všechny připomínky nelze zapracovat na úkor celku. 15.8.2012 9:55
OTÁZKA: Dobrý den, 1) proč se změny nezaměřily na plýtvání na lince 22, která je zářivým příkladem, jak by páteřní linka v žádném případě neměla vypadat? Vždyť její pouhou racionalizací (prodloužení intervalů, aby se v centru nesjížděly vláčky dvou až tří souprav, první plná, druhá poloprázdná, třetí prázdná) by se dosáhlo větších úspor, než celým zpřeházením tramvajové sítě, stejně tak by bylo na místě polovinu spojů zkrátit pouze na úsek Vypich - Kubánské náměstí. Místo toho se bude - až zločinně - plýtvat dále a v ještě větším měřítku. 2) proč byla zrušena linka 217, která byla velmi rychlým a využívaný spojením Andělu a Břevnova nebo Dejvické? Opravdu je cílem cestující nuceně nahnat do nespolehlivé linky 22, proti které 217 dokázala v ranní špičce uspořit i půl hodiny času? 3) proč byla znásilněna doprava v oblasti Novodvorské? Proč byla zrušena linka 203 a přetrasována 170 a proč se má plýtvat na lice 106? Petr Tomášek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linka 22 vozí nejvíce lidí ze všech tramvají. Posílením v koncových úsecích jsme do tram 22 přivedli na okraji Prahy jednou tolik lidí. V oblasti Novodvorské jde pouze o změnu linky 170 na 196 a 106, v žádném případě nepřijdete o stávající intervaly. 15.8.2012 9:59
OTÁZKA: Dobrý den, za jak souvislostí odstoupíte na své funkcí zastupitele? Děkuji za odpověď. Martin Morava Martin Morava
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Pokud budu mít pocit, že jsem selhal ve své funkci. 15.8.2012 10:00
OTÁZKA: Dobrý den, jak máme rozumět tomu, že se pražské radnice „ozývají proti změnám v MHD, které schválilo vedení Prahy“, když tyto radnice mají na magistrátu své zástupce (např. pan starosta Milan Richter v zastupitelstvu) a musely o připravovaných změnách dobře vědět nebo je dokonce podporovat? Je za tím jejich nečinnost v orgánech magistrátu nebo je celá „kauza“ pouze uměle vyvolaná a má zakrýt jiné aktivity HMP, například nějakou zakázku za stovky milionů? Děkuji. Miloš Pařízek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Zastupitelé za městské části mají lokální zodpovědnost za své území. Zastupitelé města odpovídají za celý systém. V okamžiku sloučení těchto funkcí to někdy není jednoduchá úloha... 15.8.2012 10:02
OTÁZKA: Chtěl bych se Vás zeptat, pokud se ukáže, že skutečně dojde ke zhoršení dopravy, zda odvoláte z funkce pověřeného řízením ROPID pana Procházku a spoluzodpovědného vedoucího oddělení plánování ing. Jareše. Eventuelně zda odstoupíte Vy, jakožto nejzodpovědnější osoba za dopravu. Děkuji za odpověď.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Dobrý den, podobné věci budeme řešit v okamžiku, kdy by skutečně došlo ke zhoršení dopravy. Podle mého názoru k tomu opravdu nedojde. 15.8.2012 10:03
OTÁZKA: Dobré ráno, Pane náměstku, Kolik vyhradíte do konce roku vyhrazených pruhů pro nové metrolinky, na kolika signalizovaných křižovatkách zavedete nově jejich preferenci? Děkuji za odpověď.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Přibudou další tři kilometry vyhrazených pruhů pro autobusy a dalších 10 křižovatek s preferencí. 15.8.2012 10:04
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, proč skutečně dochází k tak urychleným změnám? Proč se zcela ignorovaly připomínky pražských obvodů a změny jsou tedy stejné jako před připomínkami? Proč k tomu dochází tak, že se tak velká změna kryje s koncem prázdnin a nemalá část lidí se tak informace o změně dozví až při první jízdě do práce? Děkuji. Pavel Klasek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Tyto změny se připravují dlouhá léta. Připomínky pražských obvodů jsme neignorovali a systém MHD je živý proces, který se neustále přizpůsobuje realitě. Informace o změnách dostanou všichni Pražané v posledních dvou týdnech srpna, dříve by to stejně nemělo smysl. Začátkem a koncem prázdnin se vždy mění jízdní řády. 15.8.2012 10:07
OTÁZKA: 1) Kdy jste naposled jel MHD? 2) Opravdu si myslíte, že tomu jako středoškolák (bez dopravního zaměření) rozumíte víc než odborníci z ČVUT? 3) Uděláte za rok nezávislý audit? Až se prokáže neefektivnost těchto změn, budou za to ta dvě stvoření z ROPIDu co za tím stojí odpovědná" Přijmete odpovědnost i vy? (politickou i finanční) Lukáš Novák
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Včera. Systém MHD nevymýšlí jeden radní, ale odborníci z organizací ROPID, DP, MHMP, TSK... Nezávislý audit, přesněji řečeno rozsáhlý ankentní průzkum, proběhne v prosinci tohoto roku. 15.8.2012 10:09
OTÁZKA: Dobrý den, jistě víte jak dlouho trvá chaos když se změní trasa nebo jízdní řád jen jediné autobusové linky. Teď plánujete překopat velkou část celého systému a navíc v době kdy jsou lidé mimo (fyzicky nebo alespoň myšlenkami), noviny nečtou, přijedou poslední srpnový víkend z dovolených a se začátkem školního roku je chcete hned hodit do rybníka. To nikdo při určování data nemyslel? Stoupnete si osobně 3. září na Florenc (bo jinam) a budete osobně těm stovkám zmatených důchodců, mimopražským i pražanům jednotlivě vysvětlovat čím se kam dostanou? Pavel Obdržálek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Datum změny je logické právě s ohledem na pravidelné změny jízdních řádů na konci prázdnin. Ze zkušeností z ostatních měst, ať už u nás - Brno či České Budějovice, nebo v zahraničí - Berlín, Hamburk,vyplývá, že zhruba do 14 dnů si lidé zvyknou a nový systém si sedne. 15.8.2012 10:12
OTÁZKA: Dobrý den, jak chcete předcházet nepravidelnostem na nové trase linky 139 (Komořany - Želivského)? Trasa je dlouhá, vede přes mnoho míst, kde dochází pravidelně k problémům a zpožděním. Už v současné době dochází k situaci, kdy busy stojí v kolonách a vznikají díry, linka není operativně posílena. Preferenční opatření na současné lince jsou nedostatečná a není pro ně ani prostor (například Hadovitá - ani po rekonstrukci zde není prostor pro bus pruhy). Děkuji Marek Fiala
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Dnešní linka 139 je stejně dlouhá a k žádným problémům na její trase nedochází. 15.8.2012 10:13
OTÁZKA: Dobrý den, za jak souvislostí odstoupíte na své funkcí zastupitele? Děkuji Martin Morava Martin Morava
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal... 15.8.2012 10:14
OTÁZKA: Ještě jeden dotaz - spočítal si někdo na magistrátu kolik lidí denně přijíždí do Prahy od západu a kolik je v tomto směru míst P+R? Na P6 žádné, Zličín pár desítek... a pak se divíte že středočeši jezdí až do centra auty. Pavel Obdržálek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Připravujeme P+R u budoucí stanice metra Veleslavín. Připravujeme také další P+R ve spolupráci se Středočeským krajem u železničních zastávek za hranicemi Prahy. 15.8.2012 10:15
OTÁZKA: Ještě se zeptám, jestli informátorům, kteří budou 3.září v ulicích, zajistíte nějakou ochranu? Myslím to sice v nadsázce, ale už vím, že i řidiči tramvají si připravují vylepovat na své kabiny cedulky s nápisy, kde se cestujícím omlouvají, že za zcela nepochopitelné změny nemohou. Ani informátoři toho lidem moc nevysvětlí, protože drtivá většina změn nemá racionální vysvětlitelný důvod. To se pak těžko informuje, když se nedá pochopit, proč se s linkami kvedlalo. Martin Šubrt
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Ochranu nepřipravujeme, ale kontaktní kampaň ano. Všechny změny mají racionální důvod, vydržte prosím do konce září, kdy pozitiva oceníte i Vy. 15.8.2012 10:17
OTÁZKA: Dobrý den, můžu se zeptat, jestli je plánovaná nějaká změna tramvajové linky 22? Denně jí potřebuji a nerad bych musel někde přesedat, atd. Předem děkuji za odpověď David Makovský
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Změnu linky 22 neplánujeme. 15.8.2012 10:19
OTÁZKA: Dobrý den, jaká je aktuální situace s popraskanými podvozky souprav metra provozovanými na lince C? Jaká je ještě rezerva, než bude nutné začít zkracovat soupravy nebo prodlužovat intervaly? Děkuji Marek Fiala
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Stále s tímto problémem dopravní podnik zápasí, částečně probíhají opravy u dodavatele, část opravuje dopravní podnik vlastními silami. Zatím prodlužování intervalů ani zkracování souprav nehrozí. 15.8.2012 10:20
OTÁZKA: Dobrý den pane radní, nechci zatím soudit, jaký dopad tyto změny budou mít. Pro mě negativní, jelikož mi zmizely dva klíčové přímé tramvajové spoje (Strašnice - Václavák a Strašnice - Palmovka), ale třeba kolega je nadšený ze šestky na Spořilově. Nemyslíte si nicméně, že by bylo moudřejší chvíli počkat a přeci jen prodiskutovat tyto s širší odbornou základnou? A dále... myslíte si, že vaše včerejší kategoricky arogantní chování v televizi je ten správný postup, jak lidi uklidnit a dostat na Vaši stranu? Pavel F
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Pokud se Vám zdálo mé vystoupení arogantní, tak se opravdu omlouvám. Diskuse v odborné základně probíhá již mnoho let. 15.8.2012 10:22
OTÁZKA: Dobrý den, jak by jste obyvatelům Prahy přesně vysvětlil pojem "metrobus" ? Děkuji Martina Lukešová
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Metrobus je autobus s krátkými intervaly 6 - 8 minut ve špičce. Některé pojedou dokonce každé 4 minuty. 15.8.2012 10:23
OTÁZKA: Dobrý den, jak může dopravní podnik převést k 1.9. do praxe změny, když dodnes nemá od ropidu zadání, když sám víte, že na to potřebuje 2 - 3 měsíce? Připouštíte si krach nového systému a tedy vyvození osobní odpovědnosti? Děkuji
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Dopravní podnik má zadání již dlouhé měsíce. V současné době probíhá i školení řidičů. Krach systému opravdu nenastane, mediální panika vypukla po poněkud nešťastném prohlášení odborníků z ČVUT. Ve skutečnosti se ale bavíme o tom, jestli bude mít jedna nebo dvě autobusové linky zpoždění kvůli dopravním zácpám. 15.8.2012 10:26
OTÁZKA: Pane náměstku, kdy jste naposledy jel MHD, například ráno do práce? Bydlím na Praze 8 a čas strávený na cestě z bydliště do zaměstnání je díky Vašim "zlepšovákům" stále delší a delší. Veronika Konečná pavel frouz
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Občas MHD opravdu jezdím, je to rychlejší :) 15.8.2012 10:27
OTÁZKA: Dobrý den, jak budete vyhodnocovat, které změny se osvědčily, a které nikoliv? Jaká budete mít kriteria pro navrácení linek do původního stavu, nebo stavu tomu původnímu blízkému? Děkuji.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Na prosinec plánujeme anketní průzkum, vyhodnocen bude přibližně v únoru příštího roku. 15.8.2012 10:28
OTÁZKA: Autobus 150 jezdil dosud z Modřan z Čechovy čtvrti na stanici Želivského - jezdil pouze ve špičce. Nyní má mít trasu změněnou a to až na sídliště Beránek v Modřanech - bude to jediné spojení Modřan s Thomayerovou nemocnicí, kde máme lékařskou pohotovost. Bude tato linka jezdit po celý den i o víkendu, nebo jen ve špičce? Dosud tam jezdil autobus 139, který má změněnou trasu a to do Komořan. Jarmila Marešová
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Autobus 150 nahradí linku 139 a bude jezdit každý den celý den. 15.8.2012 10:29
OTÁZKA: Dobrý den, Proč je lepší mít jednu, maximálně dvě směrové nabídky z periferií v krátkém intervalu místo čtyř a v delším intervalu? Cesta bude delší a jestli do práce přijdu za 10 minut sedm nebo za 5 minut sedm, to je přece jedno… Konkrétně řeším případ Sídliště Řepy/Sídliště Barrandov => I.P.Pavlova a zpět. Z práce na periferii je jedno, jaká linka přijede, ale proč z Řep jezdí linky 3 a z Barrandova nic? Metrem to pžes Florenc rychlejší není. Děkuji
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linky jezdí stejným směrem, aby byl interval co nejpravidelnější. Přestup na Andělu mezi linkami, které jedou co dvě minuty, není problém. 15.8.2012 10:31
OTÁZKA: 1) proč se ruší hojně využívané tangenciální linky 19 a 217? 2) v čem je úspora zkrácení BUSů a nahnání lidí do tramvají, když vozokilometr tramvaje je dražší a ty lidi je stejně třeba přepravit? (kvůli zkrácení 123 a 218 budete posilovat tramvaje) 3) počítáte vůbec v oblasti Prahy 5 a 6 s návazností na otevření V.A, nebo nás za dva roky čeká další "optimalizace"? (doufám, že nás čeká už do roka, ale že současní tvůrci u toho už nebudou) 4) Opravdu si myslíte, že je lepší jedna linka se třemi různými konečnými a dvěma piktogramy u každého času odjezdu, než 2 linky, z nichž jedna jede pouze v určité části trasy linky druhé (dříve např 22, 23). V Praze to takto fungovalo vždy, lidi jsou zvyklí si všímat zejména čísla linky, je vyřešen problém sjíždění souprav atd. Lukáš Novák
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linku 19 nahradí linky 16 a 26. linku 217 nahradí linky 143 a 191. Co se týká "nahnání lidí do tramvají", úspora je v tom, že tramvaje daným úsekem dnes stejně jezdí a autobusy se platí navíc. Počítáme samozřejmě s návazností na metro V.A. Opravdu si myslím, že jedna častější linka je lepší než dvě prakticky stejné linky s delšími intervaly. 15.8.2012 10:35
OTÁZKA: Říkáte, že nový systém potěší 40 % lidí. Opravdu tomu věříte, pokud ušetříte na veřejné dopravě bezmála půlmiliardu, což musí nutně znamenat, že podstatně snížíte najeté kilometry. Naopak nevím o nikom, zejména tedy z obyvatel periferie, kdo by nový systém uvítal. Např. u nás ve Kbelích se podstatně omezí linka 185, čímž se prakticky zruší přímé spojení Kbel s linkou B, které bylo tradiční a existovalo de facto od vybudování metra.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linka 185 pojede ve špičkách na Palmovku. Správně nastavený systém může být příjemnější i když je levnější. 15.8.2012 10:37
OTÁZKA: Dobrý den, je zcela logické, že radnice propaguje lokální zájmy. V oblasti Prahy 8 je domov důchodců, kde jediné blízké spojení je/byl autobus 152. Ten bude nyní o víkendu bez náhrady zrušen. Takže důchodcům a jejich návštěvám nezbyde nic jiného než přijet autem, jít z metra Kobylisy pěšky nebo přestoupit z autobusu 183 na autobus 202, který má o víkendu interval 1 hodina. A odpověď magistrátu je, že radnice propaguje lokální zájmy a tudíž je Vám to jedno? Pak mne zajímá za jakou stranu jste kandidoval? Děkuji. Pavel Klasek
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Domov důchodců v Praze 8 má bližší zastávku na lince 183, která pojede jednou tak často. Navíc posilujeme linku 202, kterou se dostanete na nákup i k lékaři. 15.8.2012 10:39
OTÁZKA: Dobrý den, proč se ruší některé hojně využívané linky a naopak se zachovají linky, které jezdily často poloprázdné a lidi budou muset zbytečně přestupovat. Konkrétně například zrušené linky 217 (Dejvická - Anděl) či 149 (Dejvická - Butovice) a zůstává 143 (Dejvická - Strahov)... Děkuji, O.T. Ondřej Tolar
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linka 149 jezdila opravdu poloprázdná a číslo 217 se pouze mění na 191 a 143. Můžeme tak lépe reagovat na potřeby studentů na Strahově. Z Dejvic k Andělu je rychlejší tramvaj 20. 15.8.2012 10:42
OTÁZKA: Dobrý den, neuvažujete o znovuzavedení provozu metra do 1 hod. v noci v pátek a sobotu? Byla to skvělá věc, kterou skutečně ocenila spousta lidí kolem mě.
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Bylo to strašně drahé na příliš málo cestujících. 15.8.2012 10:42
OTÁZKA: Dobrý den, omlouvám se, že jsem v první otázce zapomněl na jedno důležité: po nástupu nového vedení DP bylo zadání na úsporu 600 mil. Kč při zavedení změn v MHD. Teď se hovoří o cíli už jen 400 mil. Kč. Není tajemstvím, že ani to se nesplní. Vaše odpověď, prosím?
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: To je zodpovědností vedení dopravního podniku a dnes na dozorčí radě se na to také hodlám zeptat. 15.8.2012 10:43
OTÁZKA: Dobrý den, já osobně fandím změnám v Praze, jelikož takovou změnu podstoupilo Brno již před 17 lety. A byla to změna k lepšímu. Jde o to zvyknout si na nový systém. Ale otázka zní: nepřijde vám veřejnost málo informovaná? Někde se píše, že proběhla "masivní informační kampaň" - nevím, co je na tom pravdy, ale např. na dpp.cz o tom není ani zmínka - a na takových stránkách by to snad mělo být popsáno co nejpodrobněji. Druhá otázka: není lepší svazky tram. linek pojmenovat např 12 a 12A, než 12 a 20? Tak to mají řešeno např. v Anglii a funguje jim to skvěle. Karel Němec
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Děkujeme za podporu :) Informační kampaň má opravdu smysl poslední dva týdny před zavedením změn, informační kampaň odstartuje příští pondělí. 15.8.2012 10:46
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mě, jak se bude rozšiřovat metro, o tom nikde nic neslyším. Děkuji
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Kromě metra do Motola je v blízké budoucnosti reálné začít stavět metro do Písnice. 15.8.2012 10:47
OTÁZKA: Dobrý den. Na některých linkách byly normální autobusy zaměněny za kloubové. Byly před tím tyto změn konzultovány s řidiči a byly předtím zadány průzkumy vytíženosti? Jde mě konkrétně o linku 167 k Nemocnici na Homolce. Zastávky jsou krátké, takže k obrubníku se často nedostane ani krátký vůz, natož kloubový, točna Na Homolce je malá a pokud tam kdokoliv zaparkuje (celkem běžná věc) vůz se neotočí a tak celá linka bude stát. Velice problematický je výjezde na Kukulovu ulici. Linka po osmé večerní jezdí poloprázdná, je tedy nutné nasazovat vůz s kapacitou 170 lidí, když jich tam pojede sotva 30? Totéž platí i pro 174 a 180. Večer jezdí téměř prázdné. Nebylo by lepší je večer vyměnit za krátké?
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Nasazení kloubových autobusů na linku 167 vychází z přepravních průzkumů - tuto linku je třeba jednoznačně posílit. Zastávky budou upraveny, aby u nich mohly kloubové autoubusy pohodlně zastavit. 15.8.2012 10:50
OTÁZKA: Zajímalo by mne proč tramvaj číslo 11 je tak markantně zkrácena, pro nas bydlící v jejím okruhu byla skvělou spojnicí s přímým centrem Prahy a teď člověk musí zbytečně přestupovat. Takze primy tradicni spoj z Hostivare a Strasnic do oblati Vinohrad, Zizkova a Noveho Mesta neexistuje a chudaci starsi lidi. Bohuzel moje babicka ktera uz neni gazela si ani nedojede ze Strasnic na Olsanske hrbitovy nebot tramvaji musi minimalene 1 prestoupit a autem tam obcan prahy 10 nezajede protoze nema parkovaci kartu P3. Je videt, ze novy magistrat pokracuje s likvidaci pohybu obyvatel po praze stejne uspesne jako Bemova skupina. Ten se pokusil zlikvidovat ridice a autodopravu a vy mestskou hromadnou. Jeste by mne zajimalo jak je pokryta povrchová doprava po václavském náměstí pro starši spoluobčany díky za odpověď Petr Kučera
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Místo linky 11, která jezdí nad metrem A budete mít linku 5, která Vás také doveze na Náměstí Republiky. Ze Strašnic k Olšanským hřbitovům pojede právě linka 5. V případě Václavského náměstí zvažujeme do budoucna tramvajové propojení Jindřišské a Vinohradské ulice. 15.8.2012 10:55
OTÁZKA: Dobrý den, mám konkrétní dotaz na řešení MHD v oblasti Prahy 4. Zatímco nyní se lze z oblasti Novodvorské dostat na metro (Kačerov, Budějovická) linkami 106, 121, 139, 170, 196, 203 a 205, nyní půjde toliko o linky 106, 139, 196 a 205. Opravdu se tam všichni cestující vejdou? Jarda Soukup
Starosta Prahy 8 Josef Nosek (ODS). ODPOVĚĎ: Linek bude sice méně, ale pojedou častěji, kapacita tak bude minimálně stejná. To je právě příklad zjednodušení celého systému MHD. Moc děkuji za zájem, za dotazy a za trpělivost. Přeji vám pěkný den, Josef Nosek 15.8.2012 10:58
zpět na osobnost