Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zavěšená lávka čeká na cyklisty, Praha na peníze z Bruselu

  21:07aktualizováno  21:07
Už dávno po ní měli jezdit cyklisté, zatím se ale lávka zavěšená pod Pražským okruhem osiřele klene nad Vltavou. U stezky spojující Komořany s Lahovicemi totiž stále scházejí nájezdové rampy. Pokud na ně město od Evropské unie získá desítky milionů, stavba by mohla být hotová zhruba v září 2013.

Lávka pro cyklisty, která vede sedmnáct metrů nad zemí, je stále zavřená, chybí totiž nájezdové rampy. | foto: Yan Renelt, MF DNES

Zatímco ocelová 225 metrů dlouhá lávka byla pod Radotínský most zavěšená krátce po jeho dokončení na podzim 2010, rampy se stále nezačaly stavět. 

Magistrát se nejprve dlouho nedokázal dohodnout na nákupu pozemků na komořanském břehu. "Problémy s pozemky jsou už vyřešené, stejně tak stavební povolení," říká člen Komise Rady Hlavního města Prahy pro cyklistickou dopravu Pavel Polák. 

Nyní se město pokusí na rampy získat peníze v rámci Operačního programu Praha - Konkurenceschopnost. V říjnu by mělo být jasné, zda se svou žádostí uspěje. Podle Poláka je to reálné. "Poté by se do konce letošního roku převzalo staveniště. Stavět by se začalo příští rok zhruba v dubnu a přibližně v září by mohlo být hotovo," nastiňuje možný scénář.

Celá stavba stojí 124 milionů korun, z toho rampy přijdou na necelou polovinu. Město chce 85 procent částky získat z eurofondů. Rampa na komořanské straně bude měřit 170 metrů, ta lahovická dokonce 250 metrů. V provozu už je v rámci Pražského okruhu podobná lávka nad Berounkou.

Za průtahy může i původní projekt mostu, říká expert

Podle odborníka na pražskou cyklodopravu Vratislava Fillera za průtahy může i to, že stavba lávky nebyla v původním projektu Ředitelství silnic a dálnic na výstavbu mostu. "Lávka se pod něj zavěšovala až o něco později. A vykupování pozemků v souvislosti s cyklostezkami je v Praze problém obecně," připomíná odborník, který provozuje server Prahounakole.cz.

Až bude lávka v provozu, propojí frekventované cyklostezky, které vedou po obou stranách řeky. "Vznikne nové spojení. Je to další krok ve zlepšování kvality tras. Byla by to nevyužitá příležitost, když už tam vznikla obrovská silniční stavba," míní Filler.

Stezka bude podle něj i alternativním spojením pro bruslaře. "Modřanská stezka je totiž zoufale přeplněná. Bruslaři se tak dostanou na druhý břeh na novou cyklostezku pod Barrandovskými skalami," říká Filler. Lávku využijí také chodci.

Stavba cyklotras v Praze letos téměř spí, protože město má na nové trasy jen osm milionů korun, což je nejméně od roku 2006 (více zde). Pravidelně jezdí po metropoli na kole podle odhadů zhruba 130 tisíc lidí.

Zatímco lávka nad Berounkou je už v provozu, nad Vltavu zatím nikdo nemůže.

Zatímco lávka nad Berounkou je už v provozu, nad Vltavu zatím nikdo nemůže.

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Muž křičel na strážníky, že jsou gestapo
Jste gestapo, křičel muž na strážníky a u toho hajloval

Muž pokřikoval na Karlově náměstí na kolemjdoucí a při tom hajloval. Pak začal rozrušeně něco psát propiskou na sloup. Když ho vyrušili strážníci, nadával jim,...  celý článek

Napřed muži ukradli hodinky a pak utíkali, až se jim za patama prášilo.
VIDEO: Policisté hledají dva muže, kteří „drze“ ukradli hodinky

Kriminalisté hledají dvojici mužů, kteří ukradli hodinky v pražském nákupním centru. Zachytila je kamera. Jeden kradl, jeho komplic už na něj čekal a pak se...  celý článek

Krávy na pastvě zabil výboj proudu ze sloupu vysokého napětí.
Elektrický výboj zabil krávy na pastvě, mohla ho vyvolat poštolka

Celkem tři telata z jedné farmy na Benešovsku uhynula po zásahu elektrickým proudem. Pásla se v tu chvíli na louce pod stožárem elektrického vedení. Podle...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.