Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trojský most se otevřel. První ho přejela auta, pak tramvaje a autobusy

  21:45aktualizováno  6. října 5:08
Nový Trojský most spojující břehy pražských Holešovic a Troje se pro dopravu otevřel v pondělí brzy ráno. Cestu přes Vltavu si tudy od čtvrté hodiny ranní krátí automobily, tramvaje most poprvé přejely se zahájením denního provozu kolem půl páté. V sobotu si most prohlédly tisíce lidí.

Tramvaje z Holešovic do Troje a opačným směrem přes řeku v těchto místech naposledy přejely před rokem, tehdy ještě po starém mostě, takzvaném Rámusáku. Nyní se sem vrací linka číslo 17 a noční linka číslo 53.

„Obnoven bude provoz denní tramvajové linky 17 v úseku Výstaviště Holešovice – Vozovna Kobylisy. V tomto úseku i nadále pojede pouze polovina spojů,“ uvedl mluvčí organizace Ropid Filip Drápal.

Fotogalerie

Po mostě také projede autobusová linka číslo 112, ale pouze ve směru od zoologické zahrady do konečné Nádraží Holešovice.

„V opačném směru je zachována stávající trasa přes zastávku Pelc-Tyrolka. V zastávce Trojská, ve směru do centra nově zastavuje linka 112 v tramvajové zastávce, je tak umožněn přestup mezi tramvají a autobusem bez nutnosti přecházení vozovky,“ dodal Drápal.

Most si už v sobotu prohlédly tisíce lidí v rámci dne otevřených dveří (čtěte zde). Most je přístupný také chodcům a cyklistům. Pro cyklisty jsou na vozovce nakresleny naváděcí piktogramy. „Nemyslím si, že je to úplně bezpečné. Ideální by byl chodník pro chodce a chodník pro cyklisty,“ uvedla v sobotu jedna z cyklistek v anketě iDNES.cz.

Tvar mostu byl vybrán z 20 architektonických návrhů. Jeho výstavba vyšla na téměř 1,3 miliardy korun. Jeho délka je 246 metrů, rozpětí oblouku hlavního pole mostu je 196 metrů, celková výška nosné konstrukce je 34 metrů nad maximální plavební hladinou.

Do útrob nejvyššího místa oblouku v sobotu představitelé Prahy a zhotovitelů uložili čtyři desetikilové ocelové tubusy s poselstvím příštím generacím. Mimo jiné v současnosti všechny aktuálně platné české mince a bankovky, dále Pražské stavební předpisy, dokumentace o průběhu výstavby či zmenšené výkresy mostu.

Primátor Tomáš Hudeček při sobotním slavnostním otevření mostu také prohlásil, že Praha v současné době potřebuje pět dalších mostů. Dodal, že dalším novým mostem by mohl v horizontu pěti až 15 let být Dvorecký most spojující břehy Prahy 4 a 5. Aktuální je však také rekonstrukce Libeňského mostu a Negrelliho viaduktu.

Schéma organizace dopravy v okolí Trojského mostu

Schéma organizace dopravy v okolí Trojského mostu

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.