Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec přestupování na Dejvické. Všechny spoje pojedou až na Petřiny

  14:15aktualizováno  17:13
Lidé již nebudou muset v metru A přestupovat na Dejvické, všechny spoje budou pokračovat na novou stanici Petřiny. Jen některé vlaky budou nadále jezdit z Petřin na konečnou do Motola. Změnu budou příští týden schvalovat radní.

Dvojici výtahů využívají místní obyvatelé i cykloturisté. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Uleví se všem cestujícím, kteří cestou na Petřiny dosud museli přestupovat na lince A ve stanici Dejvická. To způsobovalo návaly na peronu a následující vlak ve směru Nemocnice Motol jezdil přeplněný (psali jsme zde).

Všechny spoje budou nově pokračovat až na Petřiny, takzvaný pásmový provoz zůstane jen v úseku z Petřin do stanice Nemocnice Motol. Novinářům to v úterý sdělil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Praha se tak rozhodla po třech týdnech provozu nového úseku trasy metra A.

Náklady na provoz ovšem vzrostou asi o 15 až 18 milionů korun. Město je vezme z přebytku z loňska.

„K rozhodnutí jsme došli na základě počtu cestujících, kteří metro začali po zprovoznění využívat. Ukázaly to přepravní průzkumy,“ řekl Dolínek.

Podle něj původní odhady počítaly s menším zájmem cestujících, proto bylo pásmování navrženo. Ve skutečnosti ale třeba stanice Nádraží Veleslavín sotva zvládala davy, které tu vystupovaly z některých spojů.

„Například právě tady se ukázalo, že skutečnost předčila očekávání,“ řekl Dolínek. Posílení provozu má rovněž zabránit tomu, aby se cestující vraceli do povrchové MHD.

Na pásmový provoz si kromě cestujících stěžovala oficiálně také Praha 6.

„Vůbec nechápeme, proč se Praha 6 stává již několikátým rokem pokusným králíkem dopravního podniku a Ropidu. Naprosto odmítáme, aby davy cestujících, kteří se chtějí dostat na letiště, musely na Dejvické vystupovat, poté čekat na nový spoj, který jezdí dopoledne v intervalu deset minut, odpoledne šest minut, a teprve poté mohly pokračovat v cestě. Je to pro cestující nepochopitelná komplikace, která je ostudou nejen pro Prahu 6,“ uvedl před týdnem starosta městské části Ondřej Kolář.

V novém úseku metra, který byl otevřen letos 6. dubna a jehož provoz vyjde na několik set milionů korun ročně, vznikly čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba prodloužení začala v roce 2009 a stála zhruba 20 miliard korun.

Natáčeli jsme ve stanici metra Dejvická (15. 4. 2015):

Autoři: ,


Témata: ČSSD




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.