Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nosiči nejsou řešení, schody na Veleslavíně napravíme, slíbila Praha

  15:42aktualizováno  15:42
Vedení Prahy chce řešit problém nešťastně řešeného vestibulu nové stanice metra Nádraží Veleslavín. Jak upozornil iDNES.cz, nejkratší výstup z metra k autobusům na letiště a do Kladna vede po úzkém pevném schodišti. Výtah je daleko, eskalátor tu není. Město zvažuje, že by doplnilo alespoň pás na zavazadla.

Do vestibulu metra nové stanice Nádraží Veleslavín vede od autobusového terminálu celkem 32 schodů. (1.4.2015) | foto: Tomáš CetkovskýiDNES.cz

„Veleslavín bude klíčovou stanicí pro spojení s letištěm. Je tak logické, že zde bude velký pohyb lidí s těžkými zavazadly. Budeme urychleně hledat nejlepší řešení současného nevyhovujícího stavu,“ uvedl náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Fotogalerie

Cestující ve stanici Nádraží Veleslavín vyveze eskalátor do vestibulu, odtud už ale musí na povrch pěšky. Popřípadě výtahem, ten ale nestihne odbavit tolik lidí jako jezdící schody, navíc ústí až za křižovatkou.

O řešení stanice se podle mluvčí magistrátu Petry Hrubé rozhodlo již při výběrovém řízení v roce 2009, důvodem byla snaha srazit cenu.

Na problém nyní upozornil svérázný záměr provozovatelů ruzyňského letiště platit jednoho až dva nosiče, kteří budou po otevření stanice lidem s těžkými zavazadly pomáhat (o nápadu, který mnozí čtenáři považovali za apríl, jsme psali zde).

„Rozhodně to nelze považovat za dlouhodobé řešení. Jsem přesvědčen, že jak turisté, tak především Pražané ocení spíše eskalátor, dopravník na zavazadla případně jiné praktické řešení,“ vysvětlil Dolínek.

Magistrát nyní okamžitě začne hledat co nejlevnější a zároveň rychlý způsob, jak cestujícím pohyb mezi stanicí metra a zastávkou autobusu ulehčit.

Úředníci již prověřují, zda dodatečná úprava stavby neohrozí čerpání dotací z fondů Evropské unie.

„Podle prvních informací, které jsem dostal, by se jednalo o úpravy již dokončeného projektu, a k těm povolení nepotřebujeme. Proto jsem již zadal pokyn příslušným odborům magistrátu, aby vypracovaly návrh, jakým způsobem se co nejrychleji a nejlevněji dobrat k cíli,“ uzavřel náměstek Dolínek.

Čtyři nové stanice metra linky A Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol budou uvedeny do provozu v pondělí 6. dubna v 15 hodin. Zhruba šestikilometrový úsek přišel přibližně na 20 miliard korun.

Schéma terminálu Nádraží Veleslavín od 7. dubna 2015

Schéma terminálu Nádraží Veleslavín od 7. dubna 2015



Témata: Praha, Praha-město




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.