Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové zóny placeného stání vzniknou v Praze od dubna, další v květnu

  10:31aktualizováno  12:48
Projekt nových zón placeného stání v Praze začne fungovat od 1. dubna a prvními „pokusnými“ částmi se stanou Újezd, Bubeneč a část Dejvic. O měsíc později se přidají další čtvrti. Stále se ladí například ceníky parkovného. V polovině března začne předprodej parkovacích karet.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Pražský magistrát tak vyslyšel městské části, které si od projektu slibují lepší dostupnost parkovacích míst pro své obyvatele. Náklady na jejich zřízení zón činí kolem půl miliardy korun a město je bude postupně splácet z parkovaného.

„Nechali jsme na městských částech, zda a na jakém území zóny chtějí. Stejně tak si mohly radnice vybrat, zda chtějí sektory. Představy jednotlivých městských částí se dost lišily,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek.

Plán zavádění zón v Praze

1.4.2016

Praha 5 (Újezd)

Praha 6 (Bubeneč, část Dejvic)

1.5.2016

Praha 3 (Jarov)

Praha 4 (Nusle, část Podolí, Michle a Spořilova)

Praha 5 (Smíchov, Košíře)

Praha 6 (Dejvice, část Vokovic a Veleslavína)

Praha 8 (Karlín, Libeň)

Praha 9 (Vysočany)

1.6.2016

Praha 8 (Kobylisy, Ládví)

Praha 12 (okolí polikliniky Modřany)

Nyní probíhají další formality, které je nutné vyřídit, než se projekt na jaře spustí. Městské části například posílají připomínky k návrhu ceníku.

„V současné době vyhodnocujeme poslední připomínky městských částí a spolupracujeme s dodavateli,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. Její zaměstnavatel kvůli novému projektu přijme čtyři nové pracovníky.

Městské části si budou podle Dolínka samy určovat režim zón, například to, kdy budou řidiči platit. Na radnicích také bude vybírání pokut. Všechny takto získané prostředky pak připadnou dané městské části. Čistý zisk z parkovného si pak rozdělí magistrát a příslušná radnice.

„Já budu navrhovat, aby peníze, které připadnou Praze, byly poté dávány na speciální fond dopravy v klidu a použity tak například na výstavbu parkovišť P+R nebo parkovací domy,“ řekl Dolínek.

„Doufám, že projekt přinese zlepšení situace v Praze 6. Jako jediná okrajová městská část nemáme záchytné parkoviště a podle toho to také vypadá. Řidiči, kteří sem míří z okolí Prahy, nemohou zůstat na okraji a zajíždějí do centra, kde blokují ulice,“ sdělil pro iDNES.cz starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Karty budou v prodeji od března

Do dvou let by pak mohla proběhnout aktualizace systému zón. „Přemýšlíme o rozšíření do městských částí Prahy 10, 14, 13 a 12. Budou se ale dělat průběžné studie a uvidí se, jestli to na jejich území má, nebo nemá smysl,“ dodal Dolínek.

Předprodej parkovacích karet do nově schválených zón v Praze začne od poloviny března 2016. Předpokládaná cena karty pro rezidenty je 1200 korun.

Nový systém parkování má přitom rok a půl zpoždění. Projekt měl totiž fungovat v Praze 5 a 6 již od podzimu 2014, nestihlo se ale dokončit výběrové řízení na firmu, která přizpůsobí konkrétní ulice novému systému parkování (více jsme o tom psali zde). Dodavatelem služeb se nyní stala společnost Eltodo.

První parkovací zóny v metropoli se objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. V současné době kromě Prahy 1 fungují i na Praze 2, 3, 7 a 16. V těchto městských částech bude zatím platit původní režim parkovaní, sjednocení s nově zřízenými zónami se uskuteční asi za dva roky.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.