Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražany trápí vzhled stanic metra D. Sílí tlak na slibovanou soutěž

Představa o reprezentativním vzhledu stanic nové linky metra D má v očích Pražanů trhliny. Po šesti letech, během nichž je navrhuje osm architektů Metroprojektu, se peticí dožadují uspořádání architektonické soutěže. Vypsat alespoň dílčí už sliboval nejeden primátor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a36n 24V72o20j74t88í93š49e76k 6712391125336

Jenže zrovna to, co už nikdo předělat nechce (počty a umístění východů třeba) je největším problémem těch návrhů. Dlažky se daj vyměnit vždycky.

+2/0
20.8.2016 13:10

J38a52k47u14b 64F97e11i73f32a81r 7939459246149

Stanice metra už dávno nejsou pýchou socialismu!

Především by mělo jít o funkčnost, tedy snadnou udržbu a úklid a bezpečnost před kriminálníky a vandaly.

+4/−2
20.8.2016 10:11

T28o66m78á97š 62Z61e32m77a10n 3405188204605

Osobně bych preferoval aby stanice byly něco jako Roztyly - prosté odolné, ale funkční se střechou a ne ohyzdnosti kde prší a sněží na schody.

0/0
19.8.2016 17:39

V63r61a74t76i57s22l10a95v 46K91u37l14h49á70n90e13k 1428784737592

No vida, doteď jsem si myslel, že je v Čechách jen zvýšené procento skákajících hokejistů či fotbalistů, ale nyní dokonce i samozvaných architektů. Málokdo ale za hotovým dílem vidí kromě autora projektu jeho objednatele, protože to on drží opratě a udává směr. Nebo by si někdo z Vás nechal od architekta navrhnout a následně stavbou realizovat něco, co se mu nelíbí? To by byl asi blb, že?

+2/0
19.8.2016 17:38

M84a74r81t96i72n 75R49u11z60i52c16k95a 1542468476227

Halvne proboha sjednotte informacni prvky, na Acku je to u kazde stanice jinak, a hlavne, nedelejte tak zasadni zaseky, je tam spousta konstrukcnich chyb.

Prikl. chyb: odtokovy zlabek pod schody ve vestibulu je umisten tak, ze pri desti zaplavi podchod, neni dotazen ke stene, silene konstrikce nesouci osvetleni, ktere akorat stavbu prodrazuji, osvetleni ve stanici Nadr. Veleslavin, je nad nastupisti umisteno tak, ze texty na nem jsou ke zdi - neni tam prostor, naopak ve stredni lodi jsou obycejne zarivky, stacilo v projektu prohodit. Proc je stanice Borislavka projektovana jako velkoprostorova - bezsloupova, ale prestupni uzel Veleslavin je sloupova u nastupist...

0/0
19.8.2016 16:27

M57i14c46h33a23l 17M80o74t51y93č23k90a 4413730661619

K tem informacnim prvkum http://praha.idnes.cz/novy-design-informacniho-systemu-v-praze-f18-/praha-zpravy.aspx?c=A160811_2265670_praha-zpravy_nub - Predpokladam, ze se pak pojede jednotne podle toho...snad

0/0
20.8.2016 9:48

H43a59n75k87a 78C76h13a80l71u98p45s93k84á 2408590125336

Zjednodušeně - kritizujete ty architekty, kteří chtějí zabránit současným návrhům, protože tam prý chtějí sami vybudovat něco jako je Střížkov. Přitom jednu z těch nově navržených stanic na trase D dělal právě autor Střížkova, který tam bohužel opět vytvořil něco nedobrého (někdo skoro by skoro řekl, že tam něco okopíroval). Jo, to dává smysl. 8-o

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14068077_1178647135490647_2525958316703873405_n.jpg?oh=c7f9c28611496cacd7c9c1a38f72fc6f&oe=5842E91A

+4/0
19.8.2016 15:28

Š77i55m37o42n50-46E76r93i17c55h 78J62e58l69í85n84e54k 5620932703593

Koukám, že to tady nikdo nepochopil. Všichni si myslí, že architekti chtějí stavět další Střížkov, ale tomu právě chtějí zabránit. Vždyť ty vizualizace vypadají jak na metro B z osmdesátých let a všichni víme, jak to tam dneska vypadá.

+12/0
19.8.2016 15:05

T43o80m10á64š 61Z24e70m86a89n 3205438204665

Architekti si předeším chtějí vydělat.

0/−2
19.8.2016 17:41

Š62i28m38o29n92-23E97r93i70c30h 34J27e22l39í59n18e40k 5770642413733

Nepochybně, ale ohledně metra D vycházejí z praxe západních metropolí.

0/0
19.8.2016 18:14

P44a74t37r76i88k 31E16g17e27r 2458450529911

Mě není jasné proč DP nezavede metrobus v plánované trase metra D. Sice já bych vedl linku v trase: Písnice - Libuš - Na Beránku - Poliklinika Modřany - Labe - Lhotka - Krč - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Nádraží Vršovice - Jiřího z Poděbrad (A) - Siwiecova - Náměstí Republiky (B) - Letenské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba - Lysolaje - Suchdol - Bohnice - Čimice

0/0
19.8.2016 15:02

V16l66a55d34i69m80í71r 64H71o59l75ý 8464481846217

Mně spíš není jasné, proč se metro D nebude stavět rovnou až na nám. Míru.

Jedním z argumentů pro jeho urychlenou výstavbu bylo, že se stane alternativou "céčka", kdyby byla nutná nějaká větší oprava Nuselského mostu.

+1/0
19.8.2016 15:19

M77a58r41t78i77n 92R28u53z11i52c13k90a 1912868536847

Tak me to prijde logicke, ze se nestavi cele naraz, preci jen je to o dost drazsi, navic usek NM-Pankrac se ma stavet ihned po dostavbe prvni etapy...

Jinak mate pravdu, ze Nuselsky Most je slabina,...

+2/0
19.8.2016 16:30

P87a74t30r32i91k 61E15g17e82r 2698180719251

No mě se líbí, že od 28.8. pojede linka 6 v cela nové trase KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ - Otakarova (193) - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Lazarská - Václavské náměstí (A/B) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Strossmayerovo náměstí - Výstaviště Holešovice - Nádraží Holešovice (C) - Maniny - Libeňský most - PALMOVKA (B) bylo by dobré upravit trasu linky 193, ale možná bych zavedl linku 206 v plánované trase metra D, která by jezdila v úseku I.D.

0/0
19.8.2016 19:24

M60a39r50e45k 93G38a67j13d65a 4733974866232

Zase se řeší nesmysly, hlavní je aby to bylo co nejdřív postaveno. Ne jak to bude vypadat. Bude to fünkční? Bude. Stavět, nekecat.

Nebo se zase nějaká komora "neziskovek" chce přiživit.

0/−16
19.8.2016 14:52

H54a80n65k89a 79C77h28a73l86u71p27s61k29á 2258530345946

nesmysly píšete vy ;-D

+5/0
19.8.2016 15:10

J18a83n 55V38o50j23t62í54š97e57k 6842811325116

Funkční to právě nebude. Komora Architektů je normální profesní komora, jako třeba lékařská nebo advokátní, vy neziskovko.

+2/0
20.8.2016 13:43
Foto

D32a44v77i17d 33S51e92b89a39s53t50i72a67n 3322828734225

Ono jde kromě vzhledu i o cenu a funkčnost. Zastaralý design vem čert, ale ta různorodost materiálů a přeplácanost i u věcí, jako jsou větrací komíny na povrchu u prodloužení metra A jsou zbytečně vyhozené peníze.

0/0
19.8.2016 14:38

J24i78ř70í 65J23i41r83s13a 9671124448801

Jen utracejte za obrázky👍 Za deset se bude malovat verze 2026 a bude to se rikat že do peti let to bude😀

0/0
19.8.2016 14:37

R29o42m91a64n 69P94o27l50á18č29e82k 5126289545

Pražanům spíš vadí to, že to metro se slibuje prakticky od počátku výstavby metra samotného a prozatím se vyházali miliony neli stovky a vlastně se ani nekoplo do země...

0/−1
19.8.2016 14:28

L12u86k76á55š 40Š71l33e45h70o12f60e45r 1183139925149

Možná vás to překvapí, ale než se kopne do země, je potřeba mít projekt. A ten v případě takovéto stavby stojí slušnou řadu milionů. Takže laskavě nemluvte za pražany ;-)

+3/0
19.8.2016 14:46

R65o48m57a18n 19P21o58l17á96č37e65k 5326149945

Byl jsem nepochopen ;-).

Minimálně od roku 90 se už zaplatilo x milionů za projekty, ale všechny skončily v šuplíku... Někdy okolo roku 2000 se začlo blbnout s lehkým metrem = další projekty za miliony do šuplíku....

Pak se blblo se společnou stanici na Pankráci místo klasické přestupní atd.

Takže ano, za cenu "přípravných" prací za nějakých 20 let mohla klidně stát jedna stanice...

0/0
20.8.2016 22:48

L94a68d46a 68N38o96v35a22k 4712723567

ne, to pražany opravdu netrápí...

+4/−4
19.8.2016 14:27

L83u70k88á14š 34Š86l23e56h14o63f43e53r 1193449895389

Ty slepé možná ne... Jezdit novými stanicemi trasy A je opravdu za trest. Rv

+3/−2
19.8.2016 14:47

M69a57r12e15k 11G40a75j17d91a 4973484736952

Tak choďte pěšky. ;-D;-D

0/−2
19.8.2016 14:53

B77o52h75u84s60l35a49v 68K13r72á50l51í74k 2101400619246

Jezdit stanicemi je za trest? No tak asi proto těmi stanicemi nic neprojíždí, ale každý vlak tam zastaví.

0/−3
19.8.2016 16:21

T37o34m47á67š 65Z64e68m66a55n 3525948814215

A právě nové A je taková architektonická onanie..

0/−3
19.8.2016 17:38

R35o47m49a60n 35P20o66l68á57č19e50k 5686659835

Co je na tom za trest? ;-D

0/0
20.8.2016 22:52

J61i62ř35í 40K44r54e76j70č23í35k 2387218874176

Pražany vzhled stanic netrápí, těm vadí spíš neustálé posouvání termínů.

Vadí to béčkovým architektům, protože se nedostanou k lizu a upřímně není divu, že se Praha nechce vzdát osvědčeného Metroprojektu.

0/−13
19.8.2016 14:23

L27u14k81á53š 86Š91l46e12h12o24f73e30r 1933559785259

Béčkoví architekti je právě ta parta zoufalců kolem Metroprojektu. Jejich předražené obludy jsou otřesné...

+12/−1
19.8.2016 14:48

J96i97ř10í 79K17r14e30j22č60í36k 2437648344236

A sbírají za to mezinárodní úspěchy, zatímco ti zapšklí bez zakázek dřepí doma na podpoře a snaží se získat zakázky přes petice.

No aspoň jste pobavil...

0/−3
20.8.2016 7:18

J31a24n 32V59o50j52t36í95š81e73k 6472581605206

Jaký mezinárodní úspěchy? To bych docela rád slyšel.

+2/−1
20.8.2016 13:45

M65a23r60t31i90n 97M38a39i20k18s98n23a83r 3684923598572

Vadí vzhled stanic, termíny mi nevadí.

Pražan.

+3/−1
19.8.2016 15:09

J81i77ř88í 91K59r96e43j14č35í87k 2107258364426

No to je jasný, že vám architektura neexistující stanice nevadí.

Ale většině Pražanů její neexistence skutečně ano.

0/0
20.8.2016 7:20

H58a52n20k55a 46C75h22a73l35u84p91s13k24á 2608370685666

koza petrželi ;-D

+1/−1
19.8.2016 15:11

M13i31c25h65a79l 71P27t16á25č26e26k 5656199379235

Stanice mají být přehledné a dobře udržovatelné, to mi z fotogalerie připadá v pořádku. Víc by mě trápilo, že bude končit na zelené louce a to, že se výstavba tak vleče (vlastně ani nezačala). Namísto déčka bych postavil okružní trasu v linii zhruba Dejvická - Kobylisy - Českomoravská - Želivského - Pankrác - Smíchovské nádraží (s řadou dalších stanic, např. ZOO) a odvětvil linku A z Petřin na ruzyňské letiště.

+2/−3
19.8.2016 14:05

R83e74n49é 69J73í22š55a 2837457171516

Metro na letiště je zbytečné. Bud bude na letišti zastávka vlaku z Kladna, odkud jezdí násobně víc lidí než z letiště, nebo at zůstanou autobusy.

+1/−1
19.8.2016 14:16

J14a10n 55V82o82j76t65í30š96e92k 6202751775806

Přehledné právě nebudou, jsou to úplně stejný nepřehledný změti chodeb a východů, jako do ted.

0/0
20.8.2016 13:46

D91a49v30i58d 94D18o26b56e77š 3285482207

Mně jako Pražana trápí (z témat doprava) vůbec přístup magistrátu k výstavbě metra. Místo toho, aby se soustředili na Déčko a oblast, kde je jedna z největších intenzit provozu autobusů na světě (Krč a jih Prahy), dostalo přednost Áčko s nelogickým vedením (dodnes si myslím, že je to proto, aby se nezavřela dvířka pro rychlodráhu až do centra a kapříci). Také mě HODNĚ trápí nedostavěný východní okruh, protože stávající vedení zvl. nákladní dopravy kolem Spořilova a přes Jižní město je prostě otřesné (hluk, smrad, zácpy).

+10/0
19.8.2016 13:59

J66a94n 53Č57e47k78a57l 7389665264594

Jinými slovy k už tak lukrativnímu projektu ještě přihodíme nějakému známému pár miliardiček za speciálně zaoblenou střechu a bleděmodré záchodky...

+4/−6
19.8.2016 13:32

M42i43r49k98a 87S40v29o72j98t71k87o80v72á 3347348506984

to právě ne, zrovna architekti metrostavu se moc v praktičnosti nepředvedli. Jejich řešení jsou obrovská obludná, nepraktická a špatně udržovatelná. Je potřeba aby metro nebylo nějakým skvostem, který všechny uchvátí, ale spíš praktický nástroj k cestování. A také aby se to dalo dobře udržovat a ne použít milion materiálů, které se pospojují šrouby a sklem a uklízečka se tam pak koštětem prostě nedostane.

+5/−1
19.8.2016 13:47

P34e56t32r 37J44a71n19s70a 8758484554405

Aáááá tak ta banda nemyslících architektů chce místo jednoduchosti a praktičnosti jakož i snadné budoucí údržby vymýšlet takové zrůdnosti jako je stanice metra Střížkov.

0/−21
19.8.2016 13:29

M28a49t23ú75š 88E87l25i55a19š 3380256574555

Střížkov? Myslíte tú stanicu, ktorú skritizoval každý jeden architekt, okrem jeho autora?

+7/0
19.8.2016 13:40

P49e48t78r 23J80a32n23s38a 8578134204935

Metro je metrem protože jezdí pod zemí a minimálně překáží městu a jeho vnějšímu urbanistickému vzhledu. Exhibovat se stanicí podzemní dráhy na venek jako na Střížkově je nestoudnost. A nejenom to: jen náklady na běžnou údržbu musí být děsivé.

+3/0
19.8.2016 13:47

V32á96c70l39a37v 21P90a73l41u79z32g73a 2150822459186

To můžete prohlásit o každém vlakovém nádraží, že překáží městu.

Většinu provozních nákladů Střížkova představují večerní hlídači (kteří asi hlídají klid holubů) a zaměstatnci DPP v budkách na peroně, kteří dělají nikdo neví co.

0/−1
19.8.2016 13:51

B93o89h95u41s73l80a94v 33K40r56á94l26í41k 2121700459136

To máte recht, že když se v Praze postaví nějaké takové architektonické veledílo, tak už ho pak nikdo nikdy neuklízí, natož aby ho opravoval. A za patnáct či dvacet let z toho jsou nefunkční ruiny. Jedno jsem byl za deště v takovém tom velkém atriu u stanice Černý Most směrem k lávce. Tam skrz tu "skleněnou" střechu protékalo proudem snad v každé spáře.

0/0
19.8.2016 16:24

H80a66n90k53a 26C80h26a33l83u23p68s26k14á 2188960855146

čtete vůbec to, na co reagujete? téměř každý architekt Střížkov kritizoval. jasněji už se to napsat nedá.

+1/0
19.8.2016 15:13

R44o66m16a78n 30B50í12l47ý 5980795265747

Střížkov je oživení paneláků, které tam nasekal komunista. Co bys tam postavil ty? Záchodovou budku?

+1/−4
19.8.2016 13:47

V41á39c19l85a69v 33P26a54l64u77z19g79a 2170882679356

A přitom vedlejší Prosek je mnohem horší zvěrstvo, ale nikdo o tom nemluví. Nemluvě o tom, že Prosek (škaredá šedá díra) byl dražší nez Střížkov, kde jediným reálným problémem jsou holubi, na což existuje jednoduché řešení jménem síť.

+1/0
19.8.2016 13:48

M17a35r48t96i39n 37M67a13i39k34s60n25a87r 3154263108102

Střížkov není ošklivé metro. Když jsem tam bydlel, tak mi to jediné připomínalo že je trošku modernější doba, než komunistických paneláků vylepšených o zateplení.

+1/0
19.8.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.