Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražany trápí vzhled stanic metra D. Sílí tlak na slibovanou soutěž

Představa o reprezentativním vzhledu stanic nové linky metra D má v očích Pražanů trhliny. Po šesti letech, během nichž je navrhuje osm architektů Metroprojektu, se peticí dožadují uspořádání architektonické soutěže. Vypsat alespoň dílčí už sliboval nejeden primátor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a52n 58V60o48j65t20í77š72e50k 6762161745356

Jenže zrovna to, co už nikdo předělat nechce (počty a umístění východů třeba) je největším problémem těch návrhů. Dlažky se daj vyměnit vždycky.

+2/0
20.8.2016 13:10

J33a83k37u45b 72F42e58i27f93a56r 7329529436419

Stanice metra už dávno nejsou pýchou socialismu!

Především by mělo jít o funkčnost, tedy snadnou udržbu a úklid a bezpečnost před kriminálníky a vandaly.

+4/−2
20.8.2016 10:11

T31o64m20á74š 28Z97e33m17a10n 3445638184475

Osobně bych preferoval aby stanice byly něco jako Roztyly - prosté odolné, ale funkční se střechou a ne ohyzdnosti kde prší a sněží na schody.

0/0
19.8.2016 17:39

V68r60a60t81i89s27l40a72v 78K16u83l96h29á47n60e34k 1638134267232

No vida, doteď jsem si myslel, že je v Čechách jen zvýšené procento skákajících hokejistů či fotbalistů, ale nyní dokonce i samozvaných architektů. Málokdo ale za hotovým dílem vidí kromě autora projektu jeho objednatele, protože to on drží opratě a udává směr. Nebo by si někdo z Vás nechal od architekta navrhnout a následně stavbou realizovat něco, co se mu nelíbí? To by byl asi blb, že?

+2/0
19.8.2016 17:38

M75a46r51t85i66n 40R56u36z10i76c36k11a 1182338206587

Halvne proboha sjednotte informacni prvky, na Acku je to u kazde stanice jinak, a hlavne, nedelejte tak zasadni zaseky, je tam spousta konstrukcnich chyb.

Prikl. chyb: odtokovy zlabek pod schody ve vestibulu je umisten tak, ze pri desti zaplavi podchod, neni dotazen ke stene, silene konstrikce nesouci osvetleni, ktere akorat stavbu prodrazuji, osvetleni ve stanici Nadr. Veleslavin, je nad nastupisti umisteno tak, ze texty na nem jsou ke zdi - neni tam prostor, naopak ve stredni lodi jsou obycejne zarivky, stacilo v projektu prohodit. Proc je stanice Borislavka projektovana jako velkoprostorova - bezsloupova, ale prestupni uzel Veleslavin je sloupova u nastupist...

0/0
19.8.2016 16:27

M42i95c49h61a25l 11M58o84t14y89č31k78a 4843550751799

K tem informacnim prvkum http://praha.idnes.cz/novy-design-informacniho-systemu-v-praze-f18-/praha-zpravy.aspx?c=A160811_2265670_praha-zpravy_nub - Predpokladam, ze se pak pojede jednotne podle toho...snad

0/0
20.8.2016 9:48

H59a90n34k91a 24C19h94a33l86u83p45s77k39á 2578950205236

Zjednodušeně - kritizujete ty architekty, kteří chtějí zabránit současným návrhům, protože tam prý chtějí sami vybudovat něco jako je Střížkov. Přitom jednu z těch nově navržených stanic na trase D dělal právě autor Střížkova, který tam bohužel opět vytvořil něco nedobrého (někdo skoro by skoro řekl, že tam něco okopíroval). Jo, to dává smysl. 8-o

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14068077_1178647135490647_2525958316703873405_n.jpg?oh=c7f9c28611496cacd7c9c1a38f72fc6f&oe=5842E91A

+4/0
19.8.2016 15:28

Š50i75m30o17n75-61E59r45i91c10h 61J49e34l57í25n30e60k 5300582413853

Koukám, že to tady nikdo nepochopil. Všichni si myslí, že architekti chtějí stavět další Střížkov, ale tomu právě chtějí zabránit. Vždyť ty vizualizace vypadají jak na metro B z osmdesátých let a všichni víme, jak to tam dneska vypadá.

+12/0
19.8.2016 15:05

T65o28m85á54š 37Z38e26m22a16n 3735428354675

Architekti si předeším chtějí vydělat.

0/−2
19.8.2016 17:41

Š70i15m10o59n52-25E71r41i77c26h 94J70e46l58í87n62e18k 5960742613803

Nepochybně, ale ohledně metra D vycházejí z praxe západních metropolí.

0/0
19.8.2016 18:14

P63a19t11r31i31k 33E31g28e79r 2928870179981

Mě není jasné proč DP nezavede metrobus v plánované trase metra D. Sice já bych vedl linku v trase: Písnice - Libuš - Na Beránku - Poliklinika Modřany - Labe - Lhotka - Krč - Nemocnice Krč - Nádraží Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Nádraží Vršovice - Jiřího z Poděbrad (A) - Siwiecova - Náměstí Republiky (B) - Letenské náměstí - Nemocnice Bubeneč - Nádraží Podbaba - Lysolaje - Suchdol - Bohnice - Čimice

0/0
19.8.2016 15:02

V89l53a25d59i70m15í26r 23H33o50l68ý 8584661916677

Mně spíš není jasné, proč se metro D nebude stavět rovnou až na nám. Míru.

Jedním z argumentů pro jeho urychlenou výstavbu bylo, že se stane alternativou "céčka", kdyby byla nutná nějaká větší oprava Nuselského mostu.

+1/0
19.8.2016 15:19

M34a53r65t45i59n 15R88u50z89i57c30k92a 1472208586467

Tak me to prijde logicke, ze se nestavi cele naraz, preci jen je to o dost drazsi, navic usek NM-Pankrac se ma stavet ihned po dostavbe prvni etapy...

Jinak mate pravdu, ze Nuselsky Most je slabina,...

+2/0
19.8.2016 16:30

P11a82t38r59i97k 19E92g46e14r 2558640499851

No mě se líbí, že od 28.8. pojede linka 6 v cela nové trase KUBÁNSKÉ NÁMĚSTÍ - Otakarova (193) - I.P. Pavlova (C) - Karlovo náměstí (B) - Lazarská - Václavské náměstí (A/B) - Masarykovo nádraží (B) - Náměstí Republiky (B) - Strossmayerovo náměstí - Výstaviště Holešovice - Nádraží Holešovice (C) - Maniny - Libeňský most - PALMOVKA (B) bylo by dobré upravit trasu linky 193, ale možná bych zavedl linku 206 v plánované trase metra D, která by jezdila v úseku I.D.

0/0
19.8.2016 19:24

M60a61r71e66k 38G60a55j49d31a 4713484836632

Zase se řeší nesmysly, hlavní je aby to bylo co nejdřív postaveno. Ne jak to bude vypadat. Bude to fünkční? Bude. Stavět, nekecat.

Nebo se zase nějaká komora "neziskovek" chce přiživit.

0/−16
19.8.2016 14:52

H73a68n22k84a 33C74h22a90l32u57p82s62k18á 2358430725976

nesmysly píšete vy ;-D

+5/0
19.8.2016 15:10

J54a59n 34V11o14j96t68í31š80e80k 6972901605606

Funkční to právě nebude. Komora Architektů je normální profesní komora, jako třeba lékařská nebo advokátní, vy neziskovko.

+2/0
20.8.2016 13:43
Foto

D66a20v24i55d 28S76e90b70a41s73t72i68a39n 3242828754515

Ono jde kromě vzhledu i o cenu a funkčnost. Zastaralý design vem čert, ale ta různorodost materiálů a přeplácanost i u věcí, jako jsou větrací komíny na povrchu u prodloužení metra A jsou zbytečně vyhozené peníze.

0/0
19.8.2016 14:38

J29i16ř58í 72J92i34r38s72a 9641254258111

Jen utracejte za obrázky👍 Za deset se bude malovat verze 2026 a bude to se rikat že do peti let to bude😀

0/0
19.8.2016 14:37

R93o41m91a40n 95P32o95l97á21č87e53k 5306639875

Pražanům spíš vadí to, že to metro se slibuje prakticky od počátku výstavby metra samotného a prozatím se vyházali miliony neli stovky a vlastně se ani nekoplo do země...

0/−1
19.8.2016 14:28

L92u36k41á37š 39Š16l96e15h55o71f54e11r 1923269885269

Možná vás to překvapí, ale než se kopne do země, je potřeba mít projekt. A ten v případě takovéto stavby stojí slušnou řadu milionů. Takže laskavě nemluvte za pražany ;-)

+3/0
19.8.2016 14:46

R54o22m75a55n 39P79o41l75á97č27e60k 5796539175

Byl jsem nepochopen ;-).

Minimálně od roku 90 se už zaplatilo x milionů za projekty, ale všechny skončily v šuplíku... Někdy okolo roku 2000 se začlo blbnout s lehkým metrem = další projekty za miliony do šuplíku....

Pak se blblo se společnou stanici na Pankráci místo klasické přestupní atd.

Takže ano, za cenu "přípravných" prací za nějakých 20 let mohla klidně stát jedna stanice...

0/0
20.8.2016 22:48

L10a61d40a 88N46o35v11a63k 4372953517

ne, to pražany opravdu netrápí...

+4/−4
19.8.2016 14:27

L85u53k80á18š 89Š88l69e44h82o15f39e39r 1753399765729

Ty slepé možná ne... Jezdit novými stanicemi trasy A je opravdu za trest. Rv

+3/−2
19.8.2016 14:47

M84a54r15e43k 52G13a80j89d32a 4343544156592

Tak choďte pěšky. ;-D;-D

0/−2
19.8.2016 14:53

B10o44h14u23s33l60a94v 77K90r89á27l96í72k 2291720939316

Jezdit stanicemi je za trest? No tak asi proto těmi stanicemi nic neprojíždí, ale každý vlak tam zastaví.

0/−3
19.8.2016 16:21

T11o23m16á57š 38Z77e81m89a17n 3425498984285

A právě nové A je taková architektonická onanie..

0/−3
19.8.2016 17:38

R66o63m25a38n 33P14o94l34á61č16e26k 5766179635

Co je na tom za trest? ;-D

0/0
20.8.2016 22:52

J25i25ř54í 40K61r26e37j13č52í91k 2527528154356

Pražany vzhled stanic netrápí, těm vadí spíš neustálé posouvání termínů.

Vadí to béčkovým architektům, protože se nedostanou k lizu a upřímně není divu, že se Praha nechce vzdát osvědčeného Metroprojektu.

0/−13
19.8.2016 14:23

L41u43k52á61š 37Š90l71e60h43o56f89e49r 1893369765609

Béčkoví architekti je právě ta parta zoufalců kolem Metroprojektu. Jejich předražené obludy jsou otřesné...

+12/−1
19.8.2016 14:48

J10i40ř60í 70K27r74e90j86č19í46k 2127388604716

A sbírají za to mezinárodní úspěchy, zatímco ti zapšklí bez zakázek dřepí doma na podpoře a snaží se získat zakázky přes petice.

No aspoň jste pobavil...

0/−3
20.8.2016 7:18

J45a80n 61V88o97j30t72í73š25e78k 6712521645216

Jaký mezinárodní úspěchy? To bych docela rád slyšel.

+2/−1
20.8.2016 13:45

M82a70r76t47i75n 75M41a51i22k54s63n23a67r 3614733288542

Vadí vzhled stanic, termíny mi nevadí.

Pražan.

+3/−1
19.8.2016 15:09

J69i31ř81í 84K54r68e37j47č77í40k 2377668454916

No to je jasný, že vám architektura neexistující stanice nevadí.

Ale většině Pražanů její neexistence skutečně ano.

0/0
20.8.2016 7:20

H55a31n36k74a 36C75h34a89l83u94p14s38k48á 2438430165146

koza petrželi ;-D

+1/−1
19.8.2016 15:11

M21i50c60h27a82l 42P39t96á26č17e19k 5386969119245

Stanice mají být přehledné a dobře udržovatelné, to mi z fotogalerie připadá v pořádku. Víc by mě trápilo, že bude končit na zelené louce a to, že se výstavba tak vleče (vlastně ani nezačala). Namísto déčka bych postavil okružní trasu v linii zhruba Dejvická - Kobylisy - Českomoravská - Želivského - Pankrác - Smíchovské nádraží (s řadou dalších stanic, např. ZOO) a odvětvil linku A z Petřin na ruzyňské letiště.

+2/−3
19.8.2016 14:05

R55e18n71é 67J45í35š98a 2907777441406

Metro na letiště je zbytečné. Bud bude na letišti zastávka vlaku z Kladna, odkud jezdí násobně víc lidí než z letiště, nebo at zůstanou autobusy.

+1/−1
19.8.2016 14:16

J97a88n 49V39o88j13t43í33š32e54k 6942411375476

Přehledné právě nebudou, jsou to úplně stejný nepřehledný změti chodeb a východů, jako do ted.

0/0
20.8.2016 13:46

D92a45v38i58d 27D80o55b96e13š 3235922357

Mně jako Pražana trápí (z témat doprava) vůbec přístup magistrátu k výstavbě metra. Místo toho, aby se soustředili na Déčko a oblast, kde je jedna z největších intenzit provozu autobusů na světě (Krč a jih Prahy), dostalo přednost Áčko s nelogickým vedením (dodnes si myslím, že je to proto, aby se nezavřela dvířka pro rychlodráhu až do centra a kapříci). Také mě HODNĚ trápí nedostavěný východní okruh, protože stávající vedení zvl. nákladní dopravy kolem Spořilova a přes Jižní město je prostě otřesné (hluk, smrad, zácpy).

+10/0
19.8.2016 13:59

J71a48n 67Č85e51k68a48l 7489125404184

Jinými slovy k už tak lukrativnímu projektu ještě přihodíme nějakému známému pár miliardiček za speciálně zaoblenou střechu a bleděmodré záchodky...

+4/−6
19.8.2016 13:32

M76i77r30k34a 63S76v90o10j23t40k40o96v42á 3627628296274

to právě ne, zrovna architekti metrostavu se moc v praktičnosti nepředvedli. Jejich řešení jsou obrovská obludná, nepraktická a špatně udržovatelná. Je potřeba aby metro nebylo nějakým skvostem, který všechny uchvátí, ale spíš praktický nástroj k cestování. A také aby se to dalo dobře udržovat a ne použít milion materiálů, které se pospojují šrouby a sklem a uklízečka se tam pak koštětem prostě nedostane.

+5/−1
19.8.2016 13:47

P59e51t90r 45J26a94n77s71a 8848644674535

Aáááá tak ta banda nemyslících architektů chce místo jednoduchosti a praktičnosti jakož i snadné budoucí údržby vymýšlet takové zrůdnosti jako je stanice metra Střížkov.

0/−21
19.8.2016 13:29

M71a87t98ú89š 15E29l81i49a59š 3300436354325

Střížkov? Myslíte tú stanicu, ktorú skritizoval každý jeden architekt, okrem jeho autora?

+7/0
19.8.2016 13:40

P91e21t41r 17J69a53n87s15a 8298314514875

Metro je metrem protože jezdí pod zemí a minimálně překáží městu a jeho vnějšímu urbanistickému vzhledu. Exhibovat se stanicí podzemní dráhy na venek jako na Střížkově je nestoudnost. A nejenom to: jen náklady na běžnou údržbu musí být děsivé.

+3/0
19.8.2016 13:47

V26á40c60l34a55v 90P91a36l41u69z67g51a 2970512579426

To můžete prohlásit o každém vlakovém nádraží, že překáží městu.

Většinu provozních nákladů Střížkova představují večerní hlídači (kteří asi hlídají klid holubů) a zaměstatnci DPP v budkách na peroně, kteří dělají nikdo neví co.

0/−1
19.8.2016 13:51

B46o77h10u30s56l19a93v 12K66r40á76l93í24k 2641660689776

To máte recht, že když se v Praze postaví nějaké takové architektonické veledílo, tak už ho pak nikdo nikdy neuklízí, natož aby ho opravoval. A za patnáct či dvacet let z toho jsou nefunkční ruiny. Jedno jsem byl za deště v takovém tom velkém atriu u stanice Černý Most směrem k lávce. Tam skrz tu "skleněnou" střechu protékalo proudem snad v každé spáře.

0/0
19.8.2016 16:24

H48a26n13k51a 87C34h74a52l43u94p60s51k72á 2658710125406

čtete vůbec to, na co reagujete? téměř každý architekt Střížkov kritizoval. jasněji už se to napsat nedá.

+1/0
19.8.2016 15:13

R72o81m52a51n 67B69í30l66ý 5310885605247

Střížkov je oživení paneláků, které tam nasekal komunista. Co bys tam postavil ty? Záchodovou budku?

+1/−4
19.8.2016 13:47

V42á27c14l11a81v 29P12a41l39u94z89g74a 2550142759976

A přitom vedlejší Prosek je mnohem horší zvěrstvo, ale nikdo o tom nemluví. Nemluvě o tom, že Prosek (škaredá šedá díra) byl dražší nez Střížkov, kde jediným reálným problémem jsou holubi, na což existuje jednoduché řešení jménem síť.

+1/0
19.8.2016 13:48

M51a24r66t20i31n 22M33a92i86k34s95n58a42r 3304303128842

Střížkov není ošklivé metro. Když jsem tam bydlel, tak mi to jediné připomínalo že je trošku modernější doba, než komunistických paneláků vylepšených o zateplení.

+1/0
19.8.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.