Diskuse k článku

Na Letišti Václava Havla vlak zastaví v podzemí. Ubude třetina autobusů

Tři nové železniční zastávky vzniknou na trase „rychlodráhy“ z Veleslavína na Ruzyni. Z letištní stanice cestující vystoupí do „schengenského“ Terminálu 2. V budoucnu díky trati ubude pasažérů v autobusech asi o třetinu, představili ve čtvrtek plány zástupci investora a projektantů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š43t88ě53p50á17n 95T76u80š62j33á94k 4586899247843

Rychlodráha do Kladna má jeden dost podstatný problém. Stopa buštěhradské dráhy měla možná své opodstatnění před 150 lety, ale ne nyní. Ok, zdvojkolejní se, ok, některé oblouky se napřímí, bude se moci jezdit o něco rychleji. Nicméně i tak se bude vlakem jezdit výrazně pomaleji, než autobusem. S tím souvisí další věc, kladenské nádraží, tzv. výhybka, je situováno západně až jihozápadně od větší části Kladna. Praha je od Kladna přibližně směrem na jihovýchod, tak si to prosím pěkně zkuste představit. Většina obyvatel, bydlící ve východní části Kladna, v Kročehlavech apod., nepojede na druhou stranu od Prahy, aby se nejdřív dostala na nádraží v Kladně, ale prostě nasedne na to, co ji doveze co nejrychleji do Prahy, což je autobus.

Je velká škoda, že byl smeten ze stolu návrh tzv. kladenského diametru, který mě osobně přišel hodně zajímavý, a na rozdíl od všech ostatních návrhů by to byla doopravdy rychlodráha.

0/0
20.2.2017 12:48

K31a82r48e36l 69B73l28á56h77a 1375446961629

Co to bylo za návrh? Myslím ten kladenský diametr.

0/0
20.2.2017 14:28

K51a12r64e75l 35B67l53á87h91a 1375486331439

Kopat další tunely do centra Prahy je opravdu nereálné. Nelze je vézt ještě někde pod metrem někde ve třetím, nebo čtvrtém patře pod zemí. Nahoru by se totiž dostávali lidé dlouhé minuty. A to nezmiňuji složité podloží, obrovskou cenu, atd.

Naopak vedení dalších tratí do centra po povrchu je kvůli husté zástavbě prakticky nemožné.

Abych ale nebyl jenom ten, který říká, že je to nemožné, tak uvedu svůj názor. Myslím si, že je nutno zastavit meziměstskou dopravu na hranicích Prahy a tam udělat přestupní terminály. Vyšlo by to určitě levněji.

Co se týká Kladna, patrně by bylo schůdné dovést jednu trať k prostoru letiště. Pokud by toto řešení nestačilo kapacitně, pak v další části udělat další trať z Kladna do jiného terminálu na jihozápadě Prahy. Ale myslím si, že i ta jedna trať by stačila.

Problémem je ale vlaková "loby", která se snaží nějakou alternativu s vlakem prosadit. Dokonce i za cenu lží a podfuků. Jedním z těchto podfuků třeba byla podhodnocená cena vlakové trati z Kladna do centra, během prvních návrhů, kdy se porovnávala cena metra a cena vlaku.

0/−1
17.2.2017 22:19

J34o65s55e44f 12K94o41p41e44c16k91y 9634192245

Zadne dalsi nove trate ale do centra nepovedou... Vyuzije se ta, co uz tam davno existuje a to vcetne te casti, ktera povede zahloubena... Coz neni vymysl "vlakove lobby" ale obyvatel phy6. "Vlakova lobby" se jen snazi prosadit zcela logickou variantu, ktera naprosto stejne funguje vsude nejen v evropskych velkomestech = vlaky jsou rychlou a vybornou volbou, jak se dostat z okoli techto mest dostat primo do centra a to bez prestupu. Ostatne uplne stejne to funguje i na dalsich primeststkych trati i v samotne Praze ;-)

+1/0
18.2.2017 7:38

K45a36r11e47l 51B30l51á23h18a 1445136311519

Faktem je, že ti co prosazují modernizaci vlakové trati na úkor metra k letišti několikrát použili takové návrhy, které např. totálně zkreslily cenu za danou stavbu, jak jsem napsal výše. A i nyní používají nejrůznější fígle, např. čachry s počtem lidí, kteří by dojížděli tímto typem dopravy.

0/0
18.2.2017 19:04

K90a51r96e27l 91B91l67á77h85a 1255436301529

Myslím si, že stavba-modernizace vlakového spojení za několik desítek miliard (na co by se to určitě vyšplhalo) prostě nebude využívána natolik, aby měla smysl. Rozhodně tím nechci upírat Kladeňákům rozumné zlepšení možnosti, jak se dostat do Prahy! Ale mělo by se hledat takové řešení, které bude finančně méně náročné.

0/−1
18.2.2017 19:09

J42o53s36e66f 38K73o86p25e33c46k77y 9284132295

Nevim, co tady kdo predvadi za cachry s cenou nebo poctem lidi. ja pracuji s fakty a ty jsou nasledujici:

1/ Vsude kde je k dispozici moderni 2 kolejna elektrifikovana trat s dvoupodlaznimi jednotkami = Kolin, Beroun, Benesov jsou tyto trasy vyuzivany desetitisici cestujicimi denne. A je to zcela logicke neb je to nejrychlejsi a nepohodlnejsi zpusob jak se z okoli mesta do centra bez prestupu verejnou dopravou.

2/ Vy jste zatim nepredstavil zadny jiny podobne efektivni zpusob jak dostanete desetitisice kladenaku do centra mesta bez prestupu a zaroven vyresite dostupnost letiste. Az na nej prijdete, tak dejte vedet ;-)

+1/0
18.2.2017 19:58

K21a82r73e14l 47B83l12á49h73a 1665296751309

myslím, že jsem to psal na více místech této diskuze

0/−1
18.2.2017 22:55

K87a70r12e82l 73B80l23á56h63a 1965846961349

Co se týká stávajícího využití vlakového spojení, jedná se o zanedbatelný počet lidí, pro které ne neekonomické stavět drahou trať.

0/−1
18.2.2017 22:57

R13a47d70e39k 23J52a87n54a82t74a 9465516754112

Dokážete prosím pochopit, že po výrazném vylepšením trati bude jezdit také výrazně více cestujících? Minimálně tolik, kolik z ostatních směrů, kde odpovídající příměstská trať už je.

Kladno je totiž největší středočeské město, navíc poznamenané tím, že tam komunisté natáhli spoustu obyvatel, ale jim protežovaný těžký a těžební průmysl vesměs zkracoval. Takže lidí odtamtud dojíždí do Prahy opravdu hodně - většina dnes ovšem jinak než vlakem.

0/−1
19.2.2017 0:13

K76a22r64e65l 63B54l98á15h12a 1765826801429

Ano, většina Kladeňáků jezdí autem, protože je to pro ně pohodlnější a cena je srovnatelná.

0/−1
19.2.2017 10:58

R16a94d18e45k 12J74a33n41a24t93a 9905906814342

Co tím chcet říct? Ano, DNES je to často rychlejší a pohodlnější, protože moderní trať neexistuje! Ovšem třeba z Čelákovic či Říčan jsou čísla zcela jiná.

Co se týče nákladů, jste kompletně mimo, jako pořád. Roční dojíždění ze 3. pásma do Prahy vyjde na 10850 Kč (včetně pražské MHD). To je při 230 pracovních dnech 23 Kč na jednu cestu. Kolik km za to ujedete autem? Musel byste mít náklady na jízdu autem 75 haléřů na 1 km.

0/−1
19.2.2017 11:15

K53a85r93e89l 27B18l27á67h56a 1575946181249

Chtěl bych vidět, kolik Kladeňáků si koupí roční předplatné, když neví co bude za půl roku ... Prostě se mi stále vnucuje ta myšlenka, že lobujete za stavbu trati ;-)

0/−1
19.2.2017 12:26

R53a69d40e75k 30J77a49n23a31t50a 9595516604842

Roční neexistuje, kupuje se to u vnějších pásem po čtvrtletích. Každou replikou ukazujete, jak málo o příměstské dopravě víte.

0/−1
19.2.2017 16:21

K28a51r67e78l 70B72l37á90h87a 1445296341849

A vy každou replikou jenom potvrzujete, že lobujete o sto šest ...

0/0
19.2.2017 16:23

K34a91r50e47l 14B36l53á55h91a 1115726491419

např. při měsíčním předplatném stojí Kladno - Zličín na měsíc 1190,-, takže na rok je to 14280,-

0/0
19.2.2017 16:28

R39a73d68e66k 52J31a48n47a54t39a 9655696594882

Za prvé, předpokládáte, že typický dojíždějící má v Praze nějakou brigádu nebo co, že neví, co bude za měsíc. Typické časové jízdné je čtvrtletní a ze zákona je dvouměsíční výpovědní lhůta.

Za druhé, nevím, kde jste vzal cenu 1190,-, ale bavíme se tu snad o vlaích a o PID. Doplňkový měsíční kupon pro 1.-3. pásmo stojí 800 Kč. Zbytek je pražská tramvajenka, kterou by měl i tam váš hypotetický dojíždějící na Zličin, aby se někam dostal.

0/0
19.2.2017 17:23

K89a67r45e48l 34B82l72á23h68a 1745586581789

Stačilo v Googlu zadat ceny jízdného Praha Kladno ...

0/0
19.2.2017 18:46

R20a52d88e77k 98J21a27n50a88t52a 9435146624632

Tj. naprosto neinformovaný dotaz. Věříte všemu, co vypadne z Googlu?

0/0
20.2.2017 21:00

K35a45r12e82l 12B65l11á70h81a 1775416961909

A vy zase věříte jenom svým argumentům ... :-/

Tady nejde ani tak o to, jestli to nebo ono stojí o 5 Kč více nebo méně ale o to, že dráha je pořád relativně drahá. A pro dost velkou část uživatelů se vyplatí zaplatit o něco více a jet autem. Ty důvody snad pochopíte sám a nebudu je muset tady psát.

0/0
20.2.2017 23:19

R81a60d62e25k 77J74a32n36a29t13a 9505226364552

Prosazuji nejlogičtější řešení, podle znalostí v oboru, zkušeností ze zahraničí i z jiných částí Prahy.

Ne, opravdu by nikoho rozumného nenapadlo ukončovat vlaky od Benešova v Hostivaři či Strašnicích, jak navrhujete u Kladna.

0/0
19.2.2017 16:31

K35a35r42e98l 45B51l79á17h21a 1975926791279

Formuloval bych to jinak: Prosazujete šílené utrácení peněz

0/0
19.2.2017 16:36

R80a29d70e37k 24J82a43n52a28t61a 9335406624502

Každá infrastrukturní stavba je "drahá", dálnice apod. Jde o to, kde je nejvyšší užitek. Zde je užitek velmi vysoký (jak už jsem tu několikrát napsal, Klando je největší středočeské město a relace Praha-Kladno podle SLDB nejsilnější směr dojížďkymezi obcemi v ČR). Jestli se nevyplatí příměstská železniční trať zde, tak pak už asi nikde.

0/0
19.2.2017 17:30

K36a79r20e75l 50B12l29á59h89a 1745656421149

Takže vy prosazujete stavbu ať to stojí co to stojí, že? A ani se nesnažíte hledat nějaké ekonomicky schůdnější řešení. A pak kdo je v této diskuzi ten "kolovrátek".

0/0
20.2.2017 14:58

K20a64r79e43l 54B49l60á48h92a 1755836881889

Podle vás to je nejlogičtější řešení, podle mne to je nejdražší řešení.

Navíc při cestách do zahraničí jsem několikrát narazil na systém, kdy se dojede metrem na kraj města, a pak se pokračuje příměstským vlakem dál k nějaké atrakci.

0/0
20.2.2017 23:29

J95o91s84e97f 62K88o69p10e76c86k61y 9184282245

Jste jako takovy uz trochu nudny kolovratek. V mem prispevku vyse se jasne pise, ze vsude, kde existuje moderni 2 kolejna trat s vysokovu frekvenci spojeni a kvalitou souprav je pocet cestujici vysoky. Neexistuje tak jediny duvod, aby to v pripade nejvetsiho stredoceskeho mesta bylo jinak. Pokud mate jine informace, tak sem s nimi. Zatim jste ale zadne takove nepredlozil;-)

0/0
19.2.2017 8:10

K83a76r19e16l 57B79l38á92h91a 1795676561559

Totéž můžu říci já o vás, protože také stále opakujete jedno a to samé.

0/0
19.2.2017 9:55

R73a60d40e86k 35J76a87n23a59t58a 9225866144342

Podívejte pane Bláha, vaše příspěvky obsahují velmi málo argumentů, čísel, odkazů, analogií. Utkvěle prosazete nějakou myšlenku (nějaké vlaky/busy/auta ukončené na okraji prahy a cpát do do metra, je to tak?), ale ignorujete, když vám vaše argumenty někdo vyvrací. Nemáte ani funkční příklad, kde se tak dělá.

0/0
19.2.2017 17:33

K84a95r79e12l 34B48l90á79h19a 1105836141309

To samé lze říci o vás, také argumentujete "nějakou myšlenku" tj. ve prospěch stavby vlakové trati bez ohledu na nevýhody tohoto řešení. A jak už jsem napsal jinde, snižujete význam jakéhokoliv argumentu proti a zvýrazňujete každý argument pro. To samé dělá loby, která chce tuto stavbu prosadit. Proto vás považuji za její součást.

Já jsem ani další argumenty proti této stavbě neuváděl, protože by to vedlo k dlouhým diskuzím kolem každého bodu.

0/0
19.2.2017 18:40

K42a50r27e33l 67B74l63á91h22a 1635376121949

Zase nemáte pravdu ohledně čísel, viz část kolem cen za alternativní způsoby dopravy.

0/0
19.2.2017 18:41

K40a19r58e90l 23B35l55á55h89a 1115226691679

V současné době je na internetu k dispozici informace, že by trať z Kladna stála 31 miliard korun. A to je jenom současný odhad ceny. V reálu a podle předchozích zkušeností by to stálo 40-50 miliard.

Vážně pochybuji, že by tuto trať využívalo tolik lidí jak uvádíte. Možná to je tak celkový počet lidí, kteří jezdí z Kladna do Prahy. Ale většina z nich dává přednost autům a pak autobusům ... z nejrůznějších důvodů. A při tom mají také možnost používat stávající vlak. Proč ho nevyužívají již teď? Patrně vysoká cena, nechuť dojít v Kladně na nádraží, nebo co já vím. Každopádně v současných vlacích (ve většině z nich) jezdí cca 10-20 lidí ve dvou vagonech.

0/0
18.2.2017 23:14

R72a51d52e28k 88J69a11n19a23t58a 9675466574592

"Proč ho nevyužívají již teď?"

Protože jede dlouho a nejezdí tak často, jak by měl (na jednokolejce už nelze jezdit častěji). Navíc je jízda motorovou soupravou méně pohodlná. Přestupní místa také nejsou dobře vyřešena (Hradčanská, Vltavská), protože se čeká, že se to udělá v rámci modernizace.

"10-20 lidí ve dvou vagonech"

Blbost. Jezdí jak více lidí, tak více vagonů.

"Patrně vysoká cena, "

Proboha, neukazujte tak svou omezenost. Časové jízdné PID je široko daleko nejnižší jízdné. Neintegrované autobusy i auta jsou dražší.

0/−1
19.2.2017 0:17

K11a39r54e85l 31B21l21á22h45a 1345296971709

Na internetu jsem našel ceny vlaku, autobusu a vypočítal jsem cenu za auto (jedná se o jednorázové jízdenky):

vlak: 51Kč

autobus: 42 Kč

auto: 36 Kč (spotřeba 6l, cena benzínu: 30 Kč)

Pokud si někdo koupí měsíční jízdenku na autobus nebo vlak, vyjde to samozřejmě levněji. Ale i tak je jasné, že cena za jízdu autem není zase tak vysoká v porovnání s autobusem nebo vlakem. Proto velká část lidí jezdí autem. Nehledě na to, že je to pohodlnější.

A jestli si někdo myslí, že po modernizaci (za cca 40 miliard Kč) se cena vlaku sníží, tak je na velkém omylu.

0/−1
19.2.2017 10:57

R44a62d68e98k 73J15a77n14a62t81a 9975156684652

Vša cenové srovnání je srandovní. Cenu časových jízdenek, ba ani tarif PID, neuvažujete, přestou, že je využívá valná většina cestujícícíh. U auta jste klasicky "zapomněl", že náklady nejsou jen benzín.

U vlivu ceny modernizace na jízdné jste taktéž mimo. Náklady na modernizaci se do jízdného nepočítají, stejně jako se náklady na stavbu dálnice nepočítají do jízdného v autobuse. Abytse vůbec mohl spojovat tato dvě čísla, musel by trať stavět soukromý investor, ale to se na železnici nedělá už asi 100 let a u silnic se to nedělalo nikdy.

Naopak, obecně dává modernizace prostor pro snížení jízdného, protože dělá provoz efektivnější. Ostatně viz modernizace trati Praha-Ostrava. Kdy se začali o trať zajímat soukromníci? Až po té, co si spočítali, že se může komerční provoz vyplatit. A proč se mohl najednou vyplatit? Protože modernizace snižila cestovní čas z 5h pod 3,5h, což zvyšeje efektivitu a snižuje náklady.

0/−1
19.2.2017 11:23

K46a80r18e29l 46B36l13á44h44a 1765656871499

Přečtěte si ještě jednou můj příspěvek

0/0
19.2.2017 12:20

K68a11r16e89l 58B89l94á94h40a 1185956841479

Vy opravdu věříte tomu, že po 40 miliardové investici se cena jízdného sníží??? A pak kdo je tady demagog

0/0
19.2.2017 12:22

K52a89r44e92l 72B76l12á73h83a 1185116881519

pardon, ne demagog ... ale lobista

0/0
19.2.2017 12:27

R42a82d93e93k 67J91a83n56a86t19a 9665516894182

Výše jízdného je politická otázka. Ostatně předpokládám, že jste zaznamenal, že se před nedávnem po volbách v Praze časové jízdné snížilo.

0/0
19.2.2017 16:25

K83a27r92e89l 72B36l72á58h11a 1695596671639

Já jsem především zaznamenal to, že se v pravidelných intervalech pokouší lobisté protlačit stavbu trati, která by byla drahá a jejíž přínosy by byly malé (ve srovnání s výší investic)

0/−1
19.2.2017 16:40

R97a97d35e27k 22J94a89n97a20t47a 9525976394432

Když se ten směr 100 let zanedbaný, tak levné řešení neexistuje.

Mimochodem, jen povrchová modernizace by nebyla tak drahá, ten tunel si prosadila P6 (respektive pár vlivných boháčů z Ořechovky). Tedy oni by nejraději tu trať zrušili úplně, takže si ten požadavek před 20 lety vymysleli, aby tu modernizaci pohřbily vysoké náklady a trať se zrušila. A stále se toho drží a protože těch potenciálních cestujících je tolik, že výpočet efektivity vyjde i s tunelem, tak se to udělá s tunelem.

A v neposlední řadě, v tom horlení jak je to drahé, jste zapomněl na to, že EU u železničních investic proplácí klidně 80% nákladů. U silničních mnohem méně, protože dlouhodobou strategií EU je snížit závislost Evropy na dovozu energie (ropy). Peníze jsou. Není akceschopnost. Nestíháme rozhodovat, schvalovat, projektovat. Ministersvo musí vymýšlat šílenosti typu státní půjčovna vlaků, jen aby ty peníze vyčerpalo, když nemá projekty.

0/−1
19.2.2017 17:41

K57a44r16e26l 98B82l14á74h10a 1345176411399

A tady jste to sám řekl. Jde o to, dostat od EU peníze (a pak je neefektivně utratit) ... stejné jako je to např. se stavbou rozhleden, cyklostezek, atd.

A zase používáte argument "pod pás", když nazýváte lidi z Prahy 6 za "vlivné boháče" ... abyste ten jejich argument shodil před zbytkem čtenářů ... prostě mluvíte jazykem té loby, o které si myslím jen to nejhorší.

A chci upozornit, že původní "soutěž" bylo o tom, zda metro nebo dráha. Protože bylo jasné, pokud by se prosadila dráha, pak by se na metro nedaly peníze.

Z těch rozhodnutí se člověku někdy obrací žaludek. A není to jenom o této kauze ale třeba o tunelu Blanka, opravy D1, D8, atd.

0/0
19.2.2017 19:31

K82a78r84e94l 67B49l78á88h65a 1885986281979

Proboha, neukazujte svoji zaslepenost. Je pravda, že jsem třeba napočítal i 3 vagony, ale totálně prázdných. Jinde byly 4 vagony a v nich sedělo na té straně, kde jsem se díval cca 10 lidí ... tedy opravdu celkem 20 lidí. Ještě zkusím dát info v době špičky .. tam snad pojede těch lidí více.

A s tou pohodlností při přestupování uváděné jako důvod, že lidi nejezdí vlakem, to je fakt docela drsný argument ...

0/0
23.2.2017 13:23

J90o78s50e69f 57K82o55p36e89c54k35y 9684352605

Vyuzivalo by ji tolik lidi, jako jine podobne trate, ktere uz existuji a pak by se jednoznacne vyplatila. Pokud mate jine poznatky, predlozte je. Jinak se jen motate v kruhu svym vlastnich mylnych predstav ;-)

0/0
19.2.2017 8:12

K32a67r24e56l 42B26l37á50h28a 1315816631989

Pokud mi jeden z vás řekne svůj email, pošlu video, kde bude vidět kolik vagonů jezdí a jak jsou obsazené.

Oba dva bagatelizujete problémy týkající se stavby té trati a naopak zveličujete argumenty pro její stavbu.

Připadá mi, že jste oba buď totálně "oklamaní" (nechci používat jiné daleko přesnější slovo" z argumentů "vlakové loby", nebo jste na ni nějakým způsobem navázáni.

Ostatně i tento článek má za úkol připravovat veřejné mínění na to, aby bylo prosazení stavby trati snadnější. I v minulosti zde bylo několik podobně zaměřených článků.

0/0
19.2.2017 9:53

R20a44d65e65k 65J56a51n98a57t48a 9205786804712

Už se přestaňte ztrapňovat. Počty cestujících se nedokazují videem, ale průzkumem, sčítáním!

Zde [ http://docplayer.cz/181207-Srovnani-jizdnich-dob-vlak-vs-mhd.html ] na straně 5 vidíte v roce 2012 mezi Veleslavínem a Dejvicemi 2800 osob v jednom směru. Tehdy jezdilo cca 40 párů vlaků denně, takže to máte celodenní průměr 70 lidí na vlak. Ve špičce logicky více.

Novější čísla jsem nenašel, nicméně počty cestujících ve vlacích PID obecně trvale rostou [http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/smart-city/smart-city-2015/integrovana-doprava-praha-a-sk/prednasky/sury_pavel.pdf stana 6]. Například v roce 2010 to bylo 2400 cestujících [http://stary.ropid.cz/data/Galleries/70/105/106/d845_1_08_statistika.pdf]

K dalšímu jen to, že zde se nejedná o žádný "problém". Ten v tom hledají pouze politici. Je to normální železniční trať a její modernizace, jakých už se v ČR udělalo hodně (ano, včetně tunelů). Žádné sci-fi, žádný let na Mars.

Co se týká novin, je a byla zde spíš za posledních 20 let opačná masáž. "Chceme metro, ne rychlodráhu" byla před lety naprosto lživá kampaň, využívající FUD (když tomu nerozumím, tak se bojím) efekt. Dokázala nemalé množství laiků pod argumenty jako hluk apod. poštvat proti modernizaci, která by hluk zátěž obecně naopak snížila. A největší zátěží pro P6 je Evropská, které by se ulehčilo, kdyby lidi z Kaldno konečně začali jezdit vlakem.

0/−1
19.2.2017 11:09

K14a31r56e26l 79B20l16á62h60a 1255696771469

A vy už se konečně přiznejte že lobujete za trať ;-)

Dráhy nejsou schopny modernizovat nádraží ale peníze na luxusní trať by chtěly ... :-/

0/0
19.2.2017 12:29

K44a91r67e15l 14B91l27á98h84a 1895966861579

Jediné, v čem bych s vámi souhlasil je to, že by po dokončení byla trať patrně méně hlučná.

0/0
19.2.2017 12:31

K63a92r10e25l 45B26l43á65h69a 1655926311739

Ale tady nebylo nic o nerozumění ale o jasnou obranu a zastání stavby metra směrem k letišti. Bylo totiž jasné, pokud by se prosadila rychlodráha, že by se pak řeklo Pražákům: pokud chcete jet z Prahy 6 do centra, použijte vlak a metro by se už nestavělo.

Překroutil jste to stejně jako to překrucovali ti, kteří prosazovali tehdy vlak!

0/0
20.2.2017 15:50

K98a73r97e59l 51L58a81n57a 63I30n81g92. 9236571512

Projektanti ve čtvrtek prezentovali propočty, podle nichž by roce 2052 mohlo během průměrného pracovního dne ...

Zdroj: http://praha.idnes.cz/rychlodraha-stavba-letiste-veleslavin-projekt-fr0-/praha-zpravy.aspx?c=A170216_130437_praha-zpravy_mav

Zvláštní úvaha... Co bude za 35 let ? Česky asi taky projektanti moc neumí !

0/0
17.2.2017 13:11

J48a32n 37S73l85o45v16í50k 3139627570158

jo jo, Ostrava má také vlakové spojení s letištěm a kdo jím jezdí ?

0/0
17.2.2017 10:40



Najdete na iDNES.cz