Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vedení Prahy schválilo zakázku na dostavbu vnitřního okruhu

  9:51aktualizováno  9:51
Praha začne připravovat tendr na dostavbu části vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Projekční práce mají vyjít na 350 milionů korun a mělo by se začít stavět v roce 2024. Zakázku v úterý podpořili radní včetně těch za Trojkoalici, přestože původně měli výhrady. Zastupitelé návrh projednají až po sněmovních volbách.

Pelc-Tyrolka a Povltavská ulice | foto: mestskyokruh.info

„Jsem ráda, že jsme na radě našli shodu a hlasy celé koalice prošel návrh pokračování městského okruhu v původně zamýšlené variantě,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). Dodala, že tuto variantu podporuje celý zastupitelský klub ANO.

Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) se neúspěšně pokusil nechat zakázku schválit už minulý týden na mimořádné radě. Tehdy narazil na odpor Trojkoalice, která před časem prosadila vypracování studie alternativní trasy okruhu. Tato studie má být hotova až v polovině příštího rok (psali jsme zde).

Město by se po zpracování studie mělo rozhodnout, jestli zvolí stávající projekt, který už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA), nebo povrchové řešení, které navrhla Trojkoalice.

Kudy povede východní část Městského okruhu

Kudy povede východní část Městského okruhu

„Kdyby došlo k jinému dopravnímu řešení, tak město může od smlouvy odstoupit,“ uvedl Dolínek.

Aby měli zastupitelé čas si tisk prostudovat, předloží ho koalice až na následujícím zasedání zastupitelstva v listopadu. Opoziční TOP 09 to kritizuje.

„Je to naprosto nehorázná manipulace tématem, kdy se chtějí všichni tvářit, že okruh chtějí, ale pouze to odsouvají na termín po volbách,“ uvedl šéf zastupitelského klubu TOP 09 Václav Novotný.

Dodal, že jeho strana bude tento čtvrtek na zastupitelstvu prosazovat okamžité projednání zakázky, a pokud neuspěje, zváží svolání mimořádného zastupitelstva ještě před volbami.

Trojkoalice se přiklání k variantě s méně tunely

Trasa, které se zakázka týká a kterou preferují ČSSD a ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů.

Pokud město ve finále zvolí tuto variantu, v ideálním případě by mělo v roce 2021 získat územní rozhodnutí a v roce 2023 stavební povolení.

Trojkoalicí preferovaná alternativní trasa vychází ze staršího návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují.

Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Jízdárně bude i jeden z nejzásadnějších obrazů malíře Antonína Slavíčka...
Pražský hrad vystaví v Jízdárně šest set obrazů českých impresionistů

V Jízdárně Pražského hradu bude od října do ledna k vidění první ucelená výstava českého impresionismu. Expozice nazvaná „Světlo v obraze, český...  celý článek

Nehoda se stala 200 metrů za odbočkou na Zbraslav. (19. září 2017)
VIDEO: Řidič naboural do felicie už týdny odstavené na kraji Strakonické

Ve Strakonické ulici v Praze dopoledne řidič osobního vozu naboural do Škody Felicia odstavené u krajnice. Podle svědků tam škodovka „parkuje“ už od srpna a...  celý článek

RegioJet má ve flotile už kolem dvou stovek osobních vozů.
Na trati Brno - Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění

Od prosince má mezi Prahou a jižní Moravou jezdit už šestadvacet vlaků tam i zpět, pak přibude ještě jeden. Kraj se ale bojí zpožďování regionálních linek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.