Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Opravy metra Jinonice jsou téměř v půlce, staveniště žije i v noci

  17:01aktualizováno  17:01
Téměř v polovině jsou náročné opravy metra Jinonice. Dělníci pracují na injektáži průsaků, připravuje se nový odvodňovací systém a ošetřují se kovové konstrukce. Všechno obložení bylo sundáno a vlaky tudy pouze projíždějí. Stanice se znovu otevře v srpnu. Náklady na opravu jsou asi 145 milionů korun.

Stanice se uzavřela letos 7. ledna (psali jsme zde). Od té doby na opravách pracuje padesátka dělníků ve dvou směnách. Přes den se pohybují na nástupištích, nad kolejištěm dělají v noci, kdy je přerušen provoz metra. Primárním důvodem rekonstrukce byly problémy s podzemní vodou, která způsobila silné průsaky ve stanici a byl narušen celý nosný systém.

Fotogalerie

Rekonstrukce je rozdělena do tří etap, z nichž první začala už loni na podzim a bylo při ní především postupně rozebráno ostění. Ve druhé fázi se na začátku roku stanice uzavřela a práce se přesunuly do celé hale a okolí nástupišť.

Dochází k injektáži průsaků, připravuje se montáž nového odvodňovacího systému a ošetřují se všechny kovové konstrukce. „Momentálně probíhají nástřiky sloupů, aby se zvýšila požární odolnost. To bude trvat ještě zhruba čtrnáct dní, potom začneme montovat obkladové části,“ popisuje aktuální stav stavbyvedoucí Marcel Návojský.

Poté, co se obnažené stěny opět zakryjí obklady a podhledy, vrátí se sem během léta také cestující. Ve třetí etapě pak dojde na modernizaci technologií a dokončovací práce, které potrvají až do závěru roku. Například bude nově osazen rozhlas, kamerový systém nebo osvětlení. Teprve potom by měla být oprava stanice zcela dokončená a ta by měla fungovat bez větších problémů příštích třicet až padesát let.

Dopravní podnik slibuje, že specifický vzhled stanice by měl být zachován i po opravě, i když k drobným úpravám přeci jen dojde. Pro stanici typická skleněná výzdoba od uměleckého skláře Františka Víznera byla postupně demontována, vyčištěna a uskladněna. Originální tvarovky se pak opět vrátí na své místo ovšem v menším počtu, protože část jich byla poškozena, několik dalších se při práci rozbilo a dopravní podnik už náhradní nemá.

Následovat bude rekonstrukce dalších stanic, které jsou ve špatném technickém stavu. Další na řade jsou pravděpodobně Skalka a Dejvická, k úplnému uzavření stanic tady ale nenastane, opravovat se bude za provozu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Informátor radí lidem s dopravou u zavřeného vestibulu stanice metra B Anděl....
Výměna eskalátorů na devět měsíců uzavřela vstup do metra na Andělu

Pražané se od pondělí musejí obejít bez možnosti vstoupit do stanice metra Anděl stejnojmenným severním vestibulem z Nádražní ulice. Kvůli výměně zastaralých...  celý článek

Karlův most v Praze, v pozadí Pražský hrad
Řidič autobusu vjel na Karlův most, dostal blokovou pokutu

Řidič turistického autobusu vjel v neděli odpoledne přímo na Karlův most. Za porušení zákazu vjezdu dostal od strážníků blokovou pokutu, kterou hned zaplatil.  celý článek

Místo na Karlově mostě, odkud údajně spadl do Vltavy herec Jan Tříska. (25....
Třískův pád do řeky nebyla sebevražda, řekla policie. Hledá svědky

Pražská policie vyloučila, že by Jan Tříska na Karlově mostě spáchal sebevraždu. Mluví o náhodě. Herec spadl do řeky v sobotu, dnes v noci zemřel.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.