Pražský radní Josef Nosek
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. srpna 2012 do 9:47
OTÁZKA:
1) proč se ruší hojně využívané tangenciální linky 19 a 217?
2) v čem je úspora zkrácení BUSů a nahnání lidí do tramvají, když vozokilometr tramvaje je dražší a ty lidi je stejně třeba přepravit? (kvůli zkrácení 123 a 218 budete posilovat tramvaje)
3) počítáte vůbec v oblasti Prahy 5 a 6 s návazností na otevření V.A, nebo nás za dva roky čeká další "optimalizace"? (doufám, že nás čeká už do roka, ale že současní tvůrci u toho už nebudou)
4) Opravdu si myslíte, že je lepší jedna linka se třemi různými konečnými a dvěma piktogramy u každého času odjezdu, než 2 linky, z nichž jedna jede pouze v určité části trasy linky druhé (dříve např 22, 23). V Praze to takto fungovalo vždy, lidi jsou zvyklí si všímat zejména čísla linky, je vyřešen problém sjíždění souprav atd.
Lukáš Novák
ODPOVĚĎ:
Linku 19 nahradí linky 16 a 26. linku 217 nahradí linky 143 a 191. Co se týká "nahnání lidí do tramvají", úspora je v tom, že tramvaje daným úsekem dnes stejně jezdí a autobusy se platí navíc. Počítáme samozřejmě s návazností na metro V.A. Opravdu si myslím, že jedna častější linka je lepší než dvě prakticky stejné linky s delšími intervaly.
15.8.2012 10:35
OTÁZKA:
Říkáte, že nový systém potěší 40 % lidí. Opravdu tomu věříte, pokud ušetříte na veřejné dopravě bezmála půlmiliardu, což musí nutně znamenat, že podstatně snížíte najeté kilometry. Naopak nevím o nikom, zejména tedy z obyvatel periferie, kdo by nový systém uvítal. Např. u nás ve Kbelích se podstatně omezí linka 185, čímž se prakticky zruší přímé spojení Kbel s linkou B, které bylo tradiční a existovalo de facto od vybudování metra.
ODPOVĚĎ:
Linka 185 pojede ve špičkách na Palmovku. Správně nastavený systém může být příjemnější i když je levnější.
15.8.2012 10:37
OTÁZKA:
Dobrý den, je zcela logické, že radnice propaguje lokální zájmy. V oblasti Prahy 8 je domov důchodců, kde jediné blízké spojení je/byl autobus 152. Ten bude nyní o víkendu bez náhrady zrušen. Takže důchodcům a jejich návštěvám nezbyde nic jiného než přijet autem, jít z metra Kobylisy pěšky nebo přestoupit z autobusu 183 na autobus 202, který má o víkendu interval 1 hodina. A odpověď magistrátu je, že radnice propaguje lokální zájmy a tudíž je Vám to jedno? Pak mne zajímá za jakou stranu jste kandidoval? Děkuji.
Pavel Klasek
ODPOVĚĎ:
Domov důchodců v Praze 8 má bližší zastávku na lince 183, která pojede jednou tak často. Navíc posilujeme linku 202, kterou se dostanete na nákup i k lékaři.
15.8.2012 10:39
OTÁZKA:
Dobrý den, proč se ruší některé hojně využívané linky a naopak se zachovají linky, které jezdily často poloprázdné a lidi budou muset zbytečně přestupovat. Konkrétně například zrušené linky 217 (Dejvická - Anděl) či 149 (Dejvická - Butovice) a zůstává 143 (Dejvická - Strahov)... Děkuji, O.T.
Ondřej Tolar
ODPOVĚĎ:
Linka 149 jezdila opravdu poloprázdná a číslo 217 se pouze mění na 191 a 143. Můžeme tak lépe reagovat na potřeby studentů na Strahově. Z Dejvic k Andělu je rychlejší tramvaj 20.
15.8.2012 10:42
OTÁZKA:
Dobrý den, neuvažujete o znovuzavedení provozu metra do 1 hod. v noci v pátek a sobotu? Byla to skvělá věc, kterou skutečně ocenila spousta lidí kolem mě.
ODPOVĚĎ:
Bylo to strašně drahé na příliš málo cestujících.
15.8.2012 10:42
OTÁZKA:
Dobrý den, omlouvám se, že jsem v první otázce zapomněl na jedno důležité: po nástupu nového vedení DP bylo zadání na úsporu 600 mil. Kč při zavedení změn v MHD. Teď se hovoří o cíli už jen 400 mil. Kč. Není tajemstvím, že ani to se nesplní. Vaše odpověď, prosím?
ODPOVĚĎ:
To je zodpovědností vedení dopravního podniku a dnes na dozorčí radě se na to také hodlám zeptat.
15.8.2012 10:43
OTÁZKA:
Dobrý den,
já osobně fandím změnám v Praze, jelikož takovou změnu podstoupilo Brno již před 17 lety. A byla to změna k lepšímu. Jde o to zvyknout si na nový systém. Ale otázka zní: nepřijde vám veřejnost málo informovaná? Někde se píše, že proběhla "masivní informační kampaň" - nevím, co je na tom pravdy, ale např. na dpp.cz o tom není ani zmínka - a na takových stránkách by to snad mělo být popsáno co nejpodrobněji. Druhá otázka: není lepší svazky tram. linek pojmenovat např 12 a 12A, než 12 a 20? Tak to mají řešeno např. v Anglii a funguje jim to skvěle.
Karel Němec
ODPOVĚĎ:
Děkujeme za podporu :) Informační kampaň má opravdu smysl poslední dva týdny před zavedením změn, informační kampaň odstartuje příští pondělí.
15.8.2012 10:46
OTÁZKA:
Dobrý den, zajímá mě, jak se bude rozšiřovat metro, o tom nikde nic neslyším. Děkuji
ODPOVĚĎ:
Kromě metra do Motola je v blízké budoucnosti reálné začít stavět metro do Písnice.
15.8.2012 10:47
OTÁZKA:
Dobrý den. Na některých linkách byly normální autobusy zaměněny za kloubové. Byly před tím tyto změn konzultovány s řidiči a byly předtím zadány průzkumy vytíženosti? Jde mě konkrétně o linku 167 k Nemocnici na Homolce. Zastávky jsou krátké, takže k obrubníku se často nedostane ani krátký vůz, natož kloubový, točna Na Homolce je malá a pokud tam kdokoliv zaparkuje (celkem běžná věc) vůz se neotočí a tak celá linka bude stát. Velice problematický je výjezde na Kukulovu ulici. Linka po osmé večerní jezdí poloprázdná, je tedy nutné nasazovat vůz s kapacitou 170 lidí, když jich tam pojede sotva 30? Totéž platí i pro 174 a 180. Večer jezdí téměř prázdné. Nebylo by lepší je večer vyměnit za krátké?
ODPOVĚĎ:
Nasazení kloubových autobusů na linku 167 vychází z přepravních průzkumů - tuto linku je třeba jednoznačně posílit. Zastávky budou upraveny, aby u nich mohly kloubové autoubusy pohodlně zastavit.
15.8.2012 10:50
OTÁZKA:
Zajímalo by mne proč tramvaj číslo 11 je tak markantně zkrácena, pro nas bydlící v jejím okruhu byla skvělou spojnicí s přímým centrem Prahy a teď člověk musí zbytečně přestupovat. Takze primy tradicni spoj z Hostivare a Strasnic do oblati Vinohrad, Zizkova a Noveho Mesta neexistuje a chudaci starsi lidi. Bohuzel moje babicka ktera uz neni gazela si ani nedojede ze Strasnic na Olsanske hrbitovy nebot tramvaji musi minimalene 1 prestoupit a autem tam obcan prahy 10 nezajede protoze nema parkovaci kartu P3. Je videt, ze novy magistrat pokracuje s likvidaci pohybu obyvatel po praze stejne uspesne jako Bemova skupina. Ten se pokusil zlikvidovat ridice a autodopravu a vy mestskou hromadnou. Jeste by mne zajimalo jak je pokryta povrchová doprava po václavském náměstí pro starši spoluobčany díky za odpověď
Petr Kučera
ODPOVĚĎ:
Místo linky 11, která jezdí nad metrem A budete mít linku 5, která Vás také doveze na Náměstí Republiky. Ze Strašnic k Olšanským hřbitovům pojede právě linka 5. V případě Václavského náměstí zvažujeme do budoucna tramvajové propojení Jindřišské a Vinohradské ulice.
15.8.2012 10:55
OTÁZKA:
Dobrý den, mám konkrétní dotaz na řešení MHD v oblasti Prahy 4. Zatímco nyní se lze z oblasti Novodvorské dostat na metro (Kačerov, Budějovická) linkami 106, 121, 139, 170, 196, 203 a 205, nyní půjde toliko o linky 106, 139, 196 a 205. Opravdu se tam všichni cestující vejdou?
Jarda Soukup
ODPOVĚĎ:
Linek bude sice méně, ale pojedou častěji, kapacita tak bude minimálně stejná. To je právě příklad zjednodušení celého systému MHD.
Moc děkuji za zájem, za dotazy a za trpělivost.
Přeji vám pěkný den,
Josef Nosek
15.8.2012 10:58
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.