Technická správa komunikací k letním uzavírkám pražských ulic

Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka
velikost textu:
vydáno 3.7.2018 2:00
Ptejte se generálního ředitele Petra Smolky na uzavírky pražských ulic a další projekty Technické správy komunikací

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 8. července 2018 do 23:59

OTÁZKA: Kdy bude dostavěn a zprovozněn nový dispečink na Malovance?? a co bude s původní budovou? Igor novotný
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Multifunkční centrum Malovanka realizuje Magistrát HMP. Původní dispečink, tedy Hlavní dopravní řídící ústředna (HDŘÚ) bude v budově DP hl. m. Prahy zachována a bude na rozhodnutí HMP zda zde bude chtít provoz částečně zachovat. Petr Smolka 13.7.2018 10:01
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych věděl kdy bude hotova rekonstrukce ulice Patočkova před vozovnou Střešovice. Ulice je rozkopaná již delší dobu, ale pracovní ruch tam není vidět téměř žádný. To opravdu si můžeme dovolit rozkopat ulici a pak tam nic nedělat? Proč není požadovaný termín dokončení nastaven tak aby tam nebyl prostor na týdenní nicnedělání? Děkuji Jiří Šmíd
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce komunikace Patočkova v úseku U Brusnice – Střešovická, byla zahájena 12.6.2018 a předpoklad dokončení je 26.8.2018. Od 16. 7. bude probíhat dláždění chodníků. Součástí stavby jsou i přeložky a ochrana kabelů inženýrských sítí, vč. trakčního vedení. Práce probíhají podle harmonogramu, a i přes některé nepředvídané okolnosti se snažíme termín, co nejvíce zkrátit, ovšem s ohledem na technologické postupy. Od 10/2017 zde byla realizována pouze rekonstrukce přípojek a uličních vpustí. Ty byly prováděny takzvaným hornickým způsob, kdy práce probíhaly pod úrovní komunikace v hloubce zhruba 5 metrů pod povrchem. Tento způsob používáme zejména z důvodu menšího dopravního omezení. Doba realizace je součástí výběrového řízení a harmonogram prací pravidelně hlídáme na kontrolních dnech a v případě, že je to jen trochu možné z pohledu používaných technologií vždy tlačíme na zkrácení termínu. 13.7.2018 10:06
OTÁZKA: Nedávno byla opravena vozovka v části ulice Zelená v Praze 6. Opravu by si však zasloužila i navazující velmi namáhaná vozovka na křižovatce Zelená x Jugoslávských partyzánů. Kdy je naplánována důkladná oprava této křižovatky? (podloží, tichý asfalt aj,) Dana
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Oprava této křižovatky je v plánu na srpen letošního roku. Budeme zde dělat souvislou údržby vozovky, což je rychlejší než kompletní rekonstrukce. Rozsah poškození nevyžaduje zásah do celého vozovkového souvrství. 13.7.2018 10:06
OTÁZKA: Dobrý den, kdy začnete opravoval dolní část ulice Nad hradním vodojemem a Střední ve Veleslavíně, Praha 6? Je tam už jedna hluboká díra vedle druhé a skoro se nedá prokličkovat... Petr Hahn
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: V současné době zde děláme pouze provizorní opravy tak, aby nedošlo k dalšímu poškozování komunikace a byla zachována její sjízdnost. Kompletní rekonstrukce je v zatím přípravě, jejíž termín nebyl upřesněn. 13.7.2018 10:06
OTÁZKA: Kdy plánujete, prosím, výměnu povrchu vozovky v ul. Šárecká v oblasti Pražských Dejvic? Její povrch je téměř v celé její délce naprosto katastrofální (s přihlédnutím, že tato ulice je poměrně dost vytížená). Zanedbanost této ulice považuji za velmi kontroverzní: Například pro to, že v této ul. Šárecká u kříž. s ul. Na Karlovce byl několik let zpět zbudován za velké peníze příčný práh s přechodem v místech, kde je pohyb chodců naprosto minimální, naopak v křížení s ul. Matějská a Na Šťáhlavce - které zůstává beze změny - je pohyb chodců značný vč. několika nehod s chodci v posledních letech. Druhak v ul. Šárecká nedávno probíhalo několik výkopových prací - vždy jen s nedbalým zaplátováním. A za třetí, před dvěma měsíci byl vyměněn povrchový asfalt v podobně vytížené ul. Zelená od nám. Na Santince po křižovatku s ul. Jugoslávských Partyzánů a to i přes to, že původní stav vozovky byl velmi dobrý. Dokážete tedy prosím vysvětlit, proč je vozovka v ul. Šárecká tak zanedbaná? Děkuji. Jan Dudek
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: K rekonstrukci ulice Šárecká je vypracována studie proveditelnosti. Nyní je v přípravě a předpoklad realizace po získání všech potřebných povolení je nejdříve v roce 2020. Rekonstrukce bude v koordinaci se správci inženýrských sítí tak, aby byly práce všech dodavatelů provedeny při jedné akci. 13.7.2018 10:19
OTÁZKA: proč na ulici olšanska, v lokalite okolo olšanska 4 mezi českou pošto a benzinkou je za rok již cca po 5 rozkopany chodnik, proč se přidal na kraj dvouproudé silnice parkovaci automat a udělali se parkovaci stani, mesic na to se zrušily parkovaci stani znovu se udělala dvouprouda silnice a ke všemu se již snad po 18 rozkopal chodnuk a udělal se ostruvek do silnice a zužila se silnice ze dvou pruhu do jednoho, ted tam stoji automat na parkovani v mistě zuženi, žadny parkovaci misto tam něni, proč se chodnik do finalni podoby daval na 4krát nešlo to udělat napoprve, pokaždy je tam bagr se sbiječkou, cca 5-10delniku, nejaky nakladni auto, poklada se asfalft to neni zadarmo, nejde to udelat v ramci jednoho projektu pořádně Josef Dvořáček
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Investorem této akce není TSK a.s. Jedná se o opravu horkovodu v ulici Olšanská. V této jsme jako správci zón placeného stání byli vyzváni k odstranění parkovacích hodin po dobu opravy, která je plánována do 10. 9. 2018. 13.7.2018 10:19
OTÁZKA: Prave probiha rekonstruckce krizovatky Ceskobrodska-Do Rican.Proc se zaroven neopravi i prilehla komunikace(smer na Dubec) ktera je nyni pouzivana pouze jako slepa? Vladislav Kejdana
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Důvod je nasnadě. Bylo nutné zachovat průjezdnost v dané lokalitě a opravy navazujících komunikací by vedly k dopravnímu kolapsu. 13.7.2018 10:21
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat, proc TSK zadala zakazku na aktualizaci jen par let stare studie o tzv. Severní Cimicke radiale (kterou odmitaji obyvatele Dolnich Chaber a Cimic), kdyz byla tato alternativa v ramci pripominkovani Metropolitniho planu zastupitelstvem Prahy 8 pred tydnem odmitnuta ve prospech zahlubeni Holesovicek pod zem. Dekuji. Ondrej Ruttkay
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: TSK a.s. byla pověřena MHMP pokračováním přípravy záměru severní radiály ve variantě Čimická. Aktuálně zadáváme posouzení vlivu stavby na životní prostředí pro obě varianty řešení severní radiály, tzn. Prosecká a Čimická. Pro realizaci tohoto záměru je nutné aktualizovat projektové podklady, tedy studii z roku 2009. 13.7.2018 10:22
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat v jaké stádiu je připravovaná oprava ul. Malešické od ul. U nákladového nádraží do centra včetně nových přechodů a nových autobusových zastávek. Dočkáme se konečně v příštím roce. Děkuji za odpověď. Milan Penc
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce Malešické ulice (na území MČ P3 a P10) probíhá po etapách již několik let a v plánu je i tento úsek, ale vzhledem k probíhající rozsáhlé rekonstrukci Husitské ulice není možné tuto část opravovat v tomto roce. V příštím roce plánujeme pokračovat rekonstrukcí navazující ulice Koněvovy, a zřejmě nebude možné tyto dvě opravy dopravně zkoordinovat. 13.7.2018 10:22
OTÁZKA: Dobrý den, od března do konce června, tedy 4 měsíce, probíhala rekonstrukce ulice Kolbenova. Nicméně nyní po zprovoznění tramvajové trati je ulice stále rozkopaná, přechody jsou nepřístupné, a má poměrně daleko k dokončení. Proč za ty 4 měsíce není možné dokončit ulici kompletně? To samé probíhalo třeba při rekonstrukci Sokolovské, kdy se ještě půl roku po konci výluky tramvají dodělávaly zastávky, chodníky a ulice kolem Invalidovny. Jan Tichavský
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Veškeré stavby je nutno koordinovat, a v případě rekonstrukce tramvajové trati není možné zároveň rekonstruovat poduliční sítě, a následně i vozovku a chodníky. V rámci rekonstrukce tramvajové trati potřebuje Dopravní podnik hl. m. Prahy dostatečný manipulační prostor pro techniku, která opravu realizuje. TSK se k rekonstrukci připojuje jako poslední z investorů s finální opravou povrchů chodníků, včetně přechodů pro chodce a vozovek. 13.7.2018 10:30
OTÁZKA: Dobry den, Planujete opravu ulice Prosecka? Je velmi frekventovana a je v dezolatnim stavu. Dale bych mel dotaz ke kvalite noveho povrchu v ulici Klapkova. Jak je mozne, ze novy povrch neni hladky? Mam pocit, ze kdyz uz konecne neco opravite, tak je kvalita stejne diskutabilni. anonym
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce ulice Prosecká je plánována na rok 2019. Ulice Klapkova nespadá pod TSK. Spadá pod odbor technické vybavenosti (OTV) MHMP. 13.7.2018 10:30
OTÁZKA: Proč TSK na křižovažce ulice Na Truhlářce a V Holešovičkách nevrátila do původního stavu úpravu jízdních pruhů. Soud Vám to přikázal po prohraném sporu města s místními obyvateli, ktěrí si nenechali líbit rozšiřování jízdních pruhů. Počet pruhů se vráti zpátky ze 3 na 2, dodnes tam ale chybí retardéry, které zde původně byly. Cyril Manes
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: TSK hl. m. Prahy, a.s. provádí sanaci říms a chodníků estakády (mostní objekt X543) v ulici V Holešovičkách v 7 na sebe navazujících etapách. V úseku most Barikádníků – Na Truhlářce probíhá oprava říms, betonových svodidlových zídek a části povrchu vozovky Z těchto důvodů zde zatím nebyla provedena další úprava značení, protože se zde budou měnit omezení. Provoz ve směru z centra je veden do 1 jízdního pruhu, za připojením ul. Nová Povltavská do dvou jízdních pruhů. Ve směru do centra je pak provoz veden ve dvou jízdních pruzích (operativně v jednom jízdním pruhu). 13.7.2018 10:31
OTÁZKA: Dobrý den, proč se uzavírka ulice Vinohradské - spojka mezi budovami Muzea mezi magistrálou neustále protahovala a nakonec, když měla být někdy v březnu otevřena, následně několikráte odloženo, bylo otevření odsunuto až na září? Připadá mi, že si z řidičů děláte legraci. Ivo Eichler
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Rekonstrukce této části komunikace je řešena v koordinaci s rekonstrukcí budovy Národního muzea. Tato propojka byla uzavřena původně v rámci rekonstrukce Národního muzea, poté bylo rozhodnuto, že zde bude současně opraveno odvodnění napojené na kanalizaci a poduliční sítě. TSK se k rekonstrukci připojilo s opravou komunikace začátkem července tak, aby vše bylo dokončeno nejpozději (společně) s rekonstrukcí Národního muzea. 13.7.2018 10:31
OTÁZKA: Dobrý den, minulý rok byla rozkopaná nuselská ulice úsek mezi Kauflandem a Michlí - vybagrované koleje, silnice. Dneska jedu kolem a VY ZASE JSTE ROZFREZOVALI CELOU VOZOVKU .. co to porobha je?? Kdo to platí? Který inteligent toto vymyslel? Zajímá mě, kdo bude platit "plýtvání", když rok starý asfalt znovu předěláváte. a toto není jediná věc.. dlážděný chodník v Nuselské jste během posledních dvou let 4x (čtyřikrát!) rozkopali a pak tam zase nahnali dlaždiče, aby ti kostičky zatloukli.. 14 dní jsem se nevyspal, protože začali tlouct už od 7 do rána.. a zase.. těch peněz vyhozoených za práci ! Martin Novák
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: Tato rekonstrukce postupně probíhá již několik let a jde o koordinaci více investorů tj. Pražská plynárenská, Pražská vodohospodářská společnost, Dopravní podnik, UPC, T-Mobile, veřejné osvětlení atd. Probíhá zde kompletně oprava tramvajové trati, došlo zde k opravě poduličních sítí a nyní budou postupně probíhat opravy povrchů v úseku Vladimírova až po most přes Botič. Tento most prošel kompletní přestavbou v roce 2016. Součástí projektu je celková rekonstrukce komunikace. Nově navržené vozovky jsou s živičným povrchem, parkovací stání z velké žulové dlažby a chodníky z kamenné mozaiky. Součástí stavby jsou i přeložky sítí, úprava odvodnění, světelného signalizačního zařízení v ulici Mendíků, úprava zeleně, úpravy mobiliáře. Frézují se pouze lokality, kde je položen pouze provizorní povrch, který zde byl položen správci poduličních sítí a jeho životnost byla dočasná. Koordinace dopravních omezení je rozdělena na jednotlivé etapy z důvodu nedostatku objízdných tras s potřebnou kapacitou a minimálním dopadem na obyvatele dané lokality, proto se zde přistupuje k položení dočasného povrchu, aby mohla být oblast na určitou dobu provozuschopná. 13.7.2018 10:32
OTÁZKA: Ad ulice kamýcká- nešlo by jí opravit celou až na křižovatku Horoměřice- Únětice- třeba s nějakou spoluprací se středočeským krajem? Děkuji Pavel
Generální ředitel Technické správy komunikací hl. m. Prahy Petr Smolka Petr Smolka: TSK může realizovat opravy pouze na námi svěřeném majetku. Magistrát hlavního města Prahy se Středočeským krajem komunikuje, ovšem oprava této části komunikace nespadá do kompetence TSK. 13.7.2018 10:32

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.