Mobilní Metro.cz

Spolek Rekola, který provozuje oblíbená růžová kola, letos ztrojnásobil jejich počet.

Spolek Rekola, který provozuje oblíbená růžová kola, letos ztrojnásobil jejich počet. | foto: praha.eu

Praha chce v ulicích víc kol k zapůjčení, o zakázku se zajímají tři firmy

  • 1
Stále víc Pražanů vyráží do práce nebo na nákup na kole. Dalšímu rozvoji cyklistiky má pomoci takzvaný bikesharing, tedy sdílení kol. Spolek Rekola, který provozuje oblíbená růžová kola, letos ztrojnásobil jejich počet v ulicích. K půjčení jich je už přes tři stovky.

„Máme pět tisíc uživatelů a evidujeme čtyři výpůjčky kola denně,“ přibližuje Pavlína Pacáková. Ve stojanech najdou i pár koloběžek. Pomalejší stroje, se kterými se dá s trochou opatrnosti jet i po chodníku, pomáhají podle Pacákové lidem zbavit se strachu z jízdy městem.

Popularita městské cyklistiky zaujala i magistrát, který pověřil dopravní podnik přípravou výběrového řízení. Už probíhá takzvaný soutěžní dialog, který má jednáním s dodavateli nalézt vhodné řešení dané zakázky. Vítěz zajistí tisícovku kol, vybuduje stojany a vytvoří aplikaci pro platby za užívání kol.

Svůj zájem o soutěž potvrzují kromě Rekol i dva velcí hráči. Velonet, dceřiná společnost reklamního BigBoardu. Ta loni plánovala do ulic umístit tři stovky moderních kol, která by byla k vypůjčení přes mobilní aplikaci.

„Naším cílem je stále co nejrychlejší zprovoznění našeho systému sdílení jízdních kol,“ uvedla Monika Mrázková z­ Velonetu. A svůj zájem o soutěž už potvrzuje i­ JCDecaux, která provozuje pražský mobiliář.

Nová kola změní i podobu metropole, podle Pacákové zkušenosti z Evropy ukazují, že zvýšení počtu kol nakonec přiměje město více investovat do cyklistické infrastruktury.


Témata: jízdní kolo, sdílení, Rekola, Půjčka, JCDecaux, BigBoard, Výpůjčka, Praha, cyklistika, Dopravní podnik hl. m. Prahy, magistrát, práce, Spolek, Středočeský kraj, veřejný prostor, výběrové řízení