Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 30.8.2016 14:00
Čtenáři se ptali na změny v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Dobrý den, plánujete taky změny v trasování nebo zavedení nových autobusových linek v oblastí Prahy 6? Myslím tady zejména na obnovení abtobusového spojení Dejvic ze Smíchovem přes Strahovský kopec. Možná šlo by mírně omezit provoz linky 191 a díky tomu obnovit linku 217 v stejných intervalech jako na lince 149. Opravdu to spojení chýbí. Furt se nám říká, že z Dejvic na Anděl jede linka 20, ale ona nejede přes Střešovice či Břevnov. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den. Krzysztof
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Kvůli rekonstrukci tramvajové trati v úseku Bertramka - Klamovka financované z fondů EU bychom měli být opatrní a nenavyšovat počet autobusů v tomto úseku. Proto je obnova linky 217 velmi komplikovaná. Omezení 191 je riskantní v dolním úseku, neboť své cestující linka také má. Nějakou variantu jsme měli připravenou v souvislosti s oranžovým tramvajovým návrhem, ale městská část ji odmítla. Přesto určitě něco v příštím roce vymyslíme, víme, že Spiritce spojení k Andělu hodně chybí. 31.8.2016 17:00
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na napojení MČ Praha-Kunratice na zastávky metra. Po změně trasy linky 114 (přímé spojení na Kačerov) nyní spojení zajišťuje l. 193 na metro - C - stanice Budějovická. Nejbližší stanice je přitom Chodov, kam nyní jezdí 193 pouze 2x za hodinu a délka jízdy není o moc rychlejší než na Budějovickou. Bude nová linka 203 v tomto ohledu rychlejší? Bude nadále zajíždět na téměř nevyužívanou zastávku Koleje Jižní Město? Děkuji. Zdeněk
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Linka 203 pojede na Roztyly a bude zajíždět na Koleje JM, protože zde je cíl řady lidí z Kunratic a o tento závlek jsme byli přímo požádáni. Vazba na OC Chodov bude z linky 203 zajištěna ze zastávky Petýrkova. 31.8.2016 17:01
OTÁZKA: prosim vas kterej inteligent udelal jizdni rady tramvaji tak zesi s konecne zastavky jezdi za sebou v intervalu 2min a pak 8minut nic a pak zase 2 zasebou a zase a zase a takto cely den. a proc se po zmene nevyuzivaj vsechny moznosti cest tramvaji . v kolejovi síti je mnoho moznosti a nevyuzivaj se a pak se zbytecne kuli tomu musi prestupovat . prosim vas upravte to aby byly lidi spokojeny. predem diky zdenda
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Bohužel jste nenapsal, z které zastávky? Kontaktujte nás prosím na webu ropid.cz 31.8.2016 17:02
OTÁZKA: Hezký den, zajímaly by mne důvody občasného dost nelogického zaklikacování některých autobusových linek. Ukázkovým příkladem toho byla linka 230, která původně bývala rychlým a pohodlným spojením Prahy 13 s oblastí Barrandova a Slivence na Praze 5. Při změnách před čtyřmi lety byla prakticky znehodnocena nově přidaným zajížděním z Barrandova do Klukovic a ze Slivence do Holyně. Vzhledem k prodloužení jízdní doby o nějakých 10 až 12 minut v závislosti na světelných křižovatkách jako okružní linka v podstatě ztratila význam. Bylo rychlejší sjet tramvají na Smíchov a přesednout na metro. Přitom využití zastávky v Klukovicích bylo minimální a v Holyni v podstatě nulové, což se v zhledem k blízké konečné stanici tramvaje na Sídlišti Barrandov dalo předpokládat. Nebylo nic výjimečného, že bus 230 přijel do Řeporyj úplně prázdný. Václav Zelinka
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Právě proto jsme nyní navrhli novou rychlou linku 130 a linka 230 slouží opět pouze pro obsluhu Klukovic a Holyně. Důvodem původního vedení 230 bylo ale zajištění spojení pro všechny všemi směry, které ale způsobilo, že linku 230 využívali jen jednotlivci a linka bohužel byla na zrušení. A to jsme nechtěli, protože spojení tímto směrem v rychlejší verzi může být pro velkou skupinu lidí zajímavé. nyní ale samozřejmě máme zase stížnosti z Holyně, že zdejší cestující nemají spojení na Jihozápadní Město. Jenže to je právě o našem údělu hledat, zda nejde udělat spojení pro větší skupinu lidí, byť poškození té menší nás samozřejmě mrzí. Děkuji všem za otázky, snad budete s podobou Pražské integrované dopravy spokojeni. 31.8.2016 17:06

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.