Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 30.8.2016 14:00
Čtenáři se ptali na změny v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Dobrý den, počítá se prosím s tím, že by 118 jezdila na Budějovickou už z Anděla? V plánech to bylo (že bude jezdit Blankou apod.) ale teď to zase nějak usnulo, přitom by to určitě uvítalo i víc lidí než jen já. Děkuji. Tomáš V.
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, zkuste na Dvorcích ze 118 přestoupit na novou tramvaj 21, která jede přímo k Andělu. Přece jen, zatím neumíme mezi Smíchovským nádražím a Andělem ke čtyřem linkám tram a metru ještě zaplatit prodloužení autobusu. Kapacita terminálu Na Knížecí je také omezená a je v plánu jej v budoucnu zastavět. 31.8.2016 16:18
OTÁZKA: Prečo to stále meníte. V brne je už veľa rokov podobné linkové vedenie a od 2008(?) bola len 1 zmena či koľko. Prečo to nie je takto v prahe? Anonym
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Praha se vyvíjí stále rychlejším tempem a hromadná doprava se snaží držet krok s dopravou individuální. Teď třeba vznikly zóny pro parkování, více lidí potřebuje spoje MHD a tak je potřeba je na takový nápor připravit. V Praze byly velké změny v linkách 1998, 2012 a letos, nicméně jejich rozsah je stále menší. 31.8.2016 16:20
OTÁZKA: Neuvažujete o tom, že by nově zavedená linka dvě jezdila mezi Národním divadlem a Palackého náměstím přímo přes Jiráskovo náměstí? Mohla by tak nahradit spoje linky sedmnáct jedoucí k Výstavišti, které jsou tam nyní v podstatě navíc. Do Podolí teď jezdí spousta linek, dřív tam stačily tři linky a jedna posilová linka ráno a odpoledne jen s jezdím vozem. Takto zdvojovat linku jen kvůli tomu, aby k Veletržnímu paláci pořádně něco jezdilo, to není moc dobré řešení. čtenář
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Zdvojení spojů linky 17 je odůvodněné až na Staroměstskou a linka 2 nahrazuje především původní vložené spoje trojky ve směru na Karlovo náměstí, kde by tato kapacita chyběla. 31.8.2016 16:39
OTÁZKA: Dobrý den, stále se diskutuje o nové midibusové lince na Sídliště Baba. Dojde k jejímu zavedení, popř. odkud bude vedena? Díky Ondřej
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Městská část přislíbila, že mezi občany Baby ještě jednou provede anketu a podle výsledku dojde k případnému zavedení/nezavedení takové linky. Pravděpodobně by linka směřovala na Bořislavku k metru. 31.8.2016 16:40
OTÁZKA: Proč je po devatenácté hodině večer na řadu tramvajových linek vypravovován pouze jeden vůz. Tady přeplněnost nevadí? Ve večerních hodinách se lidé můžou mačkat? Nebo snad mají zůstat doma a dívat se na televizi. Například linka 25 jezdí totálně přeplněná. Lukáš
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Jde o spoje až po dvacáté hodině. Vyjíždějí proto, že je omezená minimální délka směn pro řidiče, takže jde o vozy, které pak jezdí na nočních linkách, kde soupravy vzhledem ke kapacitě Lazarské jezdit nemohou (noční směna od 0:30 do 4:00 je moc krátká). Aby jezdily noční linky, musí sóla jezdit i na linkách denních. Ale s větším počtem celodenně sólových linek se nám nyní podařilo podíl sól na jinak soupravových linkách večer podstatně snížit, protože jsme si vědomi, že takové spoje nepříjemné často jsou. 31.8.2016 16:43
OTÁZKA: Dobrý den. Neuvažujete o zlepšení tangenciálního směru mezi Komořany a Radotínem? Kdysi byl obsloužený přímou linkou 165, dnes se musí přestupovat na Zbraslavi, kde se čeká na přípoj i 15 minut. V. Panuška
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Zvažovali jsme, ale linku 165 na sídliště už si také cestující oblíbili, takže možnost jejího návratu už moc není. 31.8.2016 16:44
OTÁZKA: Kolik času dáváte vašemu návrhu linkového vedení? Jde mi o to, jak dlouho to podle Vašeho návrhu vydrží beze změn (tras, označení, nasazení vozů i intervalů). L. F.
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V dalších měsících určitě dojde k drobné úpravě poloh spojů, někde v podobě nasazených vozů. Neradi bychom měnili trasy a pokud, tak by šlo pouze o úpravy v podobě prodloužení, zkrácení, která by byla nutná pro změny parametrů na linkách, které spolu souvisí. Neumím si přestavit změny tras v centru v dalším poměrně dlouhém období. 31.8.2016 16:47
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, proč zatím neplánujete větší posílení linek v oblasti Uhříněvsi? Zástavba se rychle rozšiřuje, je více cestujících a linky jsou plné. To stejné platí o vlakové lince S9. Co a kdy s tím plánujete udělat? Díky Evžen
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Každý rok nyní zvyšujeme prostředky na spoje linky S9, vždy se podaří spřáhnout nějaký další spoj do dvojice CityElefantů. Ale už nám docházejí ty vlaky, které by bylo možné spřáhnout. Proto v OPD2 budeme mít projekt na nové vlaky pro linku S9. 31.8.2016 16:48
OTÁZKA: Dobrý den, u nekterých přestupů je dost problémem přestupová doba např. 183 na kterou navazuje 200 na zastávce Kobylisy, bohužel 183 má dlouho cestu a nezřídka se stává že přijede o 2 minuty později bohužel i to stačí aby 200 na Kobylisých nestihla protože přestup na 200 je minuta, čili otázka v plánování přestupů berete v potaz i délku trasy linky? díky za odpověd Jakub
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Právě proto bude na linku 200 navazovat kratší linka 152, která pojede do Čimic z Českomoravské a Vysočanské. Samozřejmě to naruší cestu cestujícím z větší dálky, ale zase jí výrazně většímu procentu lidí zpravidelní. 31.8.2016 16:50
OTÁZKA: plánuje se i nadále prodloužení l. 118 na Dejvickou? anonym
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Zatím se neplánuje, v oblasti Prahy 6 aktuálně není možnost, jak další linku autobusu vhodně ukončit. 31.8.2016 16:50
OTÁZKA: Vážený pane inženýre, nyní provedené změny sice odstranily některé nesmysly, které dříve zavedl ROPID, ale mnoho jiných ponechaly (např. silná sedmnáctka, dvě linky z Karlína do Zenklovy, spojená dvaadvacítka s třiadvacítkou, zrušená devatenáctka) a další zase zavedly (linka z Revoluční na Malou Stranu, linka z Modřan na Kotlářku atd.). Podle mého názoru by se měly změny z posledních let odstranit daleko důsledněji.Vážený pane inženýre, nyní provedené změny sice odstranily některé nesmysly, které dříve zavedl ROPID, ale mnoho jiných ponechaly (např. silná sedmnáctka, dvě linky z Karlína do Zenklovy, spojená dvaadvacítka s třiadvacítkou, zrušená devatenáctka) a další zase zavedly (linka z Revoluční na Malou Stranu, linka z Modřan na Kotlářku atd.). Podle mého názoru by se měly nevhodné změny z posledních let odstranit daleko důsledněji. kmd456
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, v Praze není nějaký absolutistický vládce linek, který by určoval, jak to bude. Výsledek změn je o tom, co se podaří dojednat. Proto něco jde a jiné věci se třeba nepodaří. To je život, o kompromisu řešení. 31.8.2016 16:52
OTÁZKA: Co zrušit pásmový provoz na C a s tím spojené "uliční" autobusové nádraží na Ládví? Nesmyslně postavíte konečnou stanici metra v polích a pak se divíte, že je málo využívána...pokud by jste navedli busy končící na Ládví do Letňan, kde je obrovské autobusové stanoviště nebyl by problém s využití linek metra. Nemluvě o tom, že lokalita Letňan se dost bouřlivě rozvíjí a buduje se zde spoustu nových bytů. Děkuji Honza
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Zatím bohužel nemáme 70 milionů Kč na zrušení pásma, které bychom museli získat rušením těch autobusových linek na povrchu a to bychom neradi. Komentoval jsem již výše. 31.8.2016 16:53
OTÁZKA: Proč má nová linka č.5 z Barrandova, která tak necitlivě nahradila páteřní linku č.14 přes centrum výrazně prodloužené intervaly, zejména o víkendech? Nenechte lidi zbytečně nutit k přestupu do metra B, které je v týdnu už tak přecpané a o víkendech s delšími intervaly i v metru. V Praze totiž výrazně mnoho lidí víc o víkendech jezdí do práce a každý přestup navíc směřuje a logicky motivuje lidi do aut. MHD má být kultivovanou nabídkou a nikoliv tzv.nutným dobytčákem (např. večer a víkend z centra) a ještě navíc většinu cesty (ráno do práce) prostát na dalších přestupech kvůli prodlouženým intervalům. Zbyněk
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, zatím je to tak v souvislosti s výlukou Nuselské ulice, která omezuje možnosti konce vložených spojů linky 5 na Černokostelecké. Budeme určitě sledovat a spoje linky 5 případně posílíme. 31.8.2016 16:54
OTÁZKA: Dopravní informace na webu se neshodují se skutečností. Například včera měly podle dpp.cz jet po 18. hodině dvě nízkopodlažní tramvaje za sebou. Nejely. Kontroluje někdo realitu? Přemýšlí někdo nad pořadím nízkopodlažních tramvají? Pohybuji se na francouzských holích a rytmus nízkopodlažních tramvají je hanebný. Petr T.
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Ono je složité vypravit nízkopodlažní spoje tak, aby celý den jezdily ve stejném odstupu. Každá tramvaj má různé přestávky, různě se podjíždějí a pak jedou často za sebou. Garantované spoje jsou hlídány pečlivě, ale když se stane na lince nehoda, třeba dvě hodiny se provoz na lince srovnává a pak samozřejmě přijede jiné pořadí, i vysokopodlažní. To ale pouze po mimořádné situaci. Omlouváme se. 31.8.2016 16:56
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz ohledně tramvajové linky 22. Co je důvodem ukončení každého druhého spoje ve směru Hostivař již na st. Nádraží Strašnice? V úseku mezi ním a Hostivaří naopak došlo k poměrně masivní výstavbě bytů a z pohledu uživatele se mi zdá, že vytížení spojů se spíše zvyšovalo. Krom toho jsou v zast. Nádraží Strašnice často ukončeny spoje obsluhované nízkopodlažními tramvajemi a násle duje pak "vysokoprahové"vozidlo. Zejména pro cestující s kočárky či nižší pohyblivostí je tak nový stav citelně nepohodlnější. Děkuji Za odpověď Jan Strnad Jan Strnad
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: https://ropid.cz/wp-content/uploads/2016/08/Oduvodnení_zmen.pdf Dobrý den, prosím přečtěte si odůvodnění v odkazovaném textu u linek 22 a 23. Díky. Částečnou kompenzací pro oblast by měla být nová autobusová linka 154. 31.8.2016 16:57

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.