Chat se zástupcem ředitele organizace Ropid Martinem Šubrtem

Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt
velikost textu:
vydáno 30.8.2016 14:00
Čtenáři se ptali na změny v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2016 do 11:10

OTÁZKA: Proč bude 183 odkloněna přes Sídliště Ďáblice k Vozovně Kobylisy? Dnes tam jezdí poloprázdná 136 a toto spojení není prostě poptáváno. Kdo by taky jezdil na metro na Prosek, když může do Ládví. Mohla by být 183 jednoduše ukončena v Ládví, aby dojela k metru a přirozenému centru té oblasti? Klidně přes Sídliště Ďáblice. Jarda Novotný
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Právě proto, že spojení není tolik poptáváno a linka 183 může být rozdělena na dvě linky 182 a 183, které budou mít dvojnásobné intervaly, zatímco linka 136 takto rozdělena být nemůže. Po trase 183 od Střížkova do Hostivaře bude svazek 182 a 183 naopak ve špičkách kapacitně posílen. 31.8.2016 15:59
OTÁZKA: Jak pokračuje jednaní s IKEA o zaintegrování jejich linky na ČM do PID včetně zastavovaní u CČM? Lojza
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V tomto ohledu jsme zatím nepokročili, uvidíme v příštím roce. Omlouvám se. 31.8.2016 15:59
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete nějaké změny také v Uhříněvsi? Počet lidí narůstá a linky ani zastávky to moc nerespektují. Např. chybějící zastávky většiny linek směr do centra u kruháče při výjezdu na Říčany. Karolina
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V Uhříněvsi zatím změny neplánujeme, průběžně ale roste financování posil na vlakové lince S9 v oblasti. Zastávky a jejich umístění jsou věcí podnětu od městské části, za křižovatkami je ale obecně těžké je zřizovat. 31.8.2016 16:01
OTÁZKA: Dobrý den, můžete nějak tlačit na MHMP v ohledu vypínání semaforů, zejména v noci? Není nic horšího, než když na zcela prázdné křižovatce prostojí bus/tram 2 minuty..a díky díky tomu například ujede připoj. Děkuji, Petr Petr K.
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Snažíme se, nyní je např. nově Strossmayerovo nám. v provozu jen v pracovní dny od 7 do 18 hodin. Rádi bychom viděli více v noci blikajících světel. 31.8.2016 16:02
OTÁZKA: Proč nejezdí autobus tunelem Blanka nebo Strahovským tunelem? Obávám se, že masivní nárůst individuální automobilové dopravy v severozápadní části městského okruhu a okolí trochu spoluzavinilo i nové vedení ROPIDu, protože k trase autem nedokáže nabídnout žádnou časově výhodnou alternativu. Ostatně - nepodařilo se prosadit ani přímou tramvajovou linku mezi Malou Stranou a Holešovicemi. Dopravní indukce funguje spolehlivě pro všechny druhy dopravy. Radek Čermák
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: V souvislostech jsem odpověděl už výše, jak na linku 12, tak busy v tunelech. Praha 6 aktuálně řeší omezení busů na svém území, je problém s průjezdností křižovatky Prašný most a je výluka Korunovační ulice, bus v tunelu, který nedojede na Hradčanskou a prokousává se dlouho na Hradčanskou, nemá šanci metru konkurovat, ale bohužel stojí desítky milionů Kč navíc. Proto jsme k tomuto řešení zatím nepřistoupili. 31.8.2016 16:04
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na vývoj v Malešicích. Jedná se zejména o neproklady linek 163 a 188 o víkendech a celkové oslabení provozu po roce 2012, které bylo později částečně kompenzováno vloženými spoji, avšak zejména v dopoledním sedle je situace ve vztahu k metru Želivského špatná. Jaká je vize ROPIDu pro řešení dopravy v této oblasti? Díky za odpověď. Jaromír Volf
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Celá oblast je na složitější jednání s městskou částí i veřejností, proto jsme jí zatím do změn nezačlenili, chceme to zde udělat pořádně na jaře. 31.8.2016 16:05
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl by se dotázat ohledně linky 125 - jedna z nejdelších tras, avšak ve špičkách dochází k jejímu opoždení, až o nekolik intervalů z důvodu zácpy na Jižní spojce. Bude / je tento fakt zohledněn v následujících změnách? (vlivem zabrzdění dopravy na jižní spojce dojde k tomu, že na konecné 125 "Skalka", pak nejsou autobusy, které by vyjely) Děkuji Jakub
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Ptali jsme se městských částí Praha 15, Praha 11 na to, zda by nechtěli linku 125 opět rozdělit a dostali jsme negativní stanovisko. Městské části jsou s linkou spokojeny. DPP má dispečerské postupy, kterými v podobných situacích částečně situaci na obou větvích trasy řeší. 31.8.2016 16:06
OTÁZKA: Zajímalo by mě proč zůstal nesmysl v podobě sólo vozů večer na Barrandov. Tam jezdí pravidelně zbytečně narvané i noční jednovozové tramvaje. Například včera večer jsem se ve 22:46 odmítl na Plzeňce mačkat do zpožděné sólo dvanáctky, kde se lidi i mačkali na dveře. Docela smůla byla, když jsem zjistil, že další tram (20) jede až za dalších deset minut. Nicméně tam jela 15T, která byla rozumně obsazená (90% sedaček obsazených, pár stojících lidí). Petr Hnyk
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Omlouváme se, problémem večera jsou situace, kdy na denní linky musí vyjet sólo vozy, které přejíždějí na noční linky. Ale vnímáme, že je potřeba tyto spoje volit vhodněji. S kolegy z DPP dostáváme tyto podněty průběžně a budeme je řešit. 31.8.2016 16:08
OTÁZKA: Proč se zrušila tramvajová linka 5, která byla ideálním spojením z Masarykova nádraží do Thákurové ? Linka č.26 objíždí přes Letnou a linka 5 jela přes Malostranskou a tím trasa byla rychlejší Karolina Mrázová
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Ač se to nezdá, spojení linkou 26 z Masarykova nádraží do Thákurovy je jen o 1 minutu pomalejší. Dvě linky v tomto směru opravdu jezdit nemusí a MČ P1 dala přednost spojení z Nám. Republiky na Malostranské náměstí, které je pro řadu cestujících zcela nové, zatímco na Thákurovu stále existuje v podobě linky 26. 31.8.2016 16:09
OTÁZKA: Dobrý den, změny v oblasti Čakovic a Letňan hodnotím celkem pozitivně. Mám ale dotaz proč nemohlo u linky 202 dojít k propojení s linkou 185 případně nebyla linka prodloužena od Polikliniky Mazurská k ZOO místo linky 236. Obě linky mají v podstatě stejnou konečnou Bakovskou a pro obyvatele Miškovic by se naskytla možnost dostat se k metru i jinou trasou než přes Čakovice. Linka v těchto parametrech bude v trase OC Čakovice - Čakovice případně Nádr. Kbely značně nevyužitá až zbytečná. Zrušená linka 159 byla využívaná minimálně. Dle mého názoru provoz linky po trase ZOO - Poliklinika Mazurská - OC Čakovice - Čakovice - Kbely - Letňany (metro) by tuto linku udělal velice zajímavou. Petr
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Dobrý den, linka 185 je svým spojením určena až k Vinořskému hřbitovu a spojení s 202 by asi městská část neschválila, na druhé straně je trasa linky 236 směrem k ZOO určena spíše pro midibus než standardní autobus, ten by zde měl velké problémy. 31.8.2016 16:12
OTÁZKA: Na dvaadvacítce jezdí některé tramvaje k Nádraží Strašnice a jiné až do Hostivaře, ale ten nápis na tramvaji je strašně malý a nečitelný. Nebylo by možné to rozlišit, když i na druhé straně končí něco na Vypichu a něco až na Bílého Hoře? V minulosti takto jezdila linka 23, bylo by proto dobré ji obnovit. Pražák
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: https://ropid.cz/wp-content/uploads/2016/08/Oduvodnení_zmen.pdf Pokud si nalistujete v dokumentu linky 22 a 23, najdete tam podrobné vysvětlení, proč se nám označení linek 22 a 23 nepodařilo. Jde spíše o matematický problém. 31.8.2016 16:13
OTÁZKA: Dobrý den, jak lze bezpečně a rychle přejít na zastávce Jindřišská do opačného směru? Nově tudy projíždí i linka číslo 5 a promotat se ráno mezi tramvajemi pro přestup např. na linku 3 v opačném směru (drive byl přestup na Masarykově Nádraží) je skutečně umění. Děkuji Radomír Flous
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: U křižovatky se Spálenou je bezbariérově přístupný přechod/místo pro přecházení. 31.8.2016 16:14
OTÁZKA: Dobrý den, podle "původního definitivního návrhu" měly jezdit linky 5 a 11 o víkendu v polovičním intervalu, zatímto podle "nového definitivního návrhu" mají tyto linky o víkendu normální interval a linka 13 jezdí celotýdenně. Je důvodem výluka v Nuslích? Myslím, že takto by to mohlo zůstat i po jejím skončení. Děkuji za odpověď. J.
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Ano, důvodem je výluka v Nuslích. Budeme sledovat vytížení linky 5 směr Barrandov a tam by případně došlo ještě k posílení. 31.8.2016 16:15
OTÁZKA: O kolik by bylo dražší, kdyby linka 15 jela jen na Smíchovské nádraží a linka 123 dojela až na Anděl? venca
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: Stálo by to cca stejně, ale snížila by se kapacita z Kotlářky k Andělu v tramvajích, která je i při současném provozu 123 k Andělu už ráno na hraně. Linky 15 a 21 v sóle zde nahradily soupravu linky 4. 31.8.2016 16:16
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat, proč nebylo obnoveno přímé rychlé spojení z Malé Strany do Holešovic pod Letnou. To je velká vada nynějšího stavu, plácat se přes Letnou je zdlouhavé a vracet se patnáckou do Revoluční a tam přestupovat nic nevyřeší. Nemohli byste to napravit? xcl
Zástupce ředitele Ropidu pro dopravu Martin Šubrt Martin Šubrt: https://ropid.cz/wp-content/uploads/2016/08/Oduvodnení_zmen.pdf V dokumentu najdete podrobné vysvětlení u linky 12. 31.8.2016 16:17

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.